Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cazul Mariei

Asociația Piticot și...

Cazul Mariei

Am cunoscut-o pe Maria în urmă cu aproape trei ani și m-a impresionat foarte mult. Împreună cu colegii mei, am făcut o acțiune de ajutorare a câtorva familii foarte sărace, în preajma Paștelui.

Am solicitat ajutorul celor de la ASCO, să ne informeze ce cazuri mai deosebite au.  Și, uite așa, am ajuns și la familia Dragoș.
Când am ajuns la ea acasă, Maria era la școală, găsind-o doar pe mama ei care ni s-a spus de către cei de la ASCO că suferea de schizofrenie, ceea ce am constatat și noi, având un comportament puțin mai ciudat. Dar, în timp ce discutam cu mama Mariei, îmi atrage privirea câteva desene care se aflau pe un așa-zis birou. Am întrebat-o cine le-a desenat, iar mama Mariei mi-a spus: ,,Maria, fiica mea. Are 16 ani, este elevă la Liceul de Artă și învață foarte bine".
Sincer, am rămas foarte impresionată de ceea ce am văzut, deoarece era vizibil talentul acestei fete.
Alt aspect pe care l-am observat în cadrul acelei vizite, a fost faptul că frigiderul lor micuț era scos din priză. L-am deschis și am constatat că era gol. Mama Mariei mi-a spus ca n-are pentru ce consuma curent, dacă și așa nu are ce băga în frigider.
M-am reîntors după câteva zile ca s-o cunosc și pe Maria.
O adolescentă micuță de statură și foarte slabă. Nicidecum nu i-aș fi dat vârsta reală, ci cu câțiva ani mai puțini. Nu s-a plâns de viața pe care o duce. De fapt nu s-a plâns în acești trei ani de când o cunosc niciodată și nici nu mi-a cerut ceva anume. În discuția cu ea am încercat să o cunosc mai bine pe ea ca adolescent, dar și viața pe care o duce zi de zi.
Și, iată că am aflat că ea nu a avut pachețel la școală, deoarece mama nu avea bani ca să-i cumpere ceva, iar mâncarea de zi cu zi era primită de la cantina socială, mama mergând în fiecare zi cu sufertașul după aceasta.
Ea împreună cu mama ei trăiesc din aproximativ 400 lei/lună, într-o garsonieră confort 3 care are aproximativ 12 mp, din care trebuie să-și plătească întreținerea, curentul, să mănânce dacă mai au ce pe lângă mâncarea primită zilnic de la cantina socială, să se îmbrace, medicamente etc.
Această garsonieră necesită reparații considerabile, deoarece niciodată nu a fost renovată. Singurul geam pe care îl au la cameră arată sub orice închipuire. Maria l-a ,,căptușit" cu diverse pături și cârpe ca să nu intre frigul de afară. Mobilierul și canapeaua pe care dorm amândouă, după ce că ocupă mult din spațiul mic al garsonierei, este extrem de vechi și deteriorat.
Deși locuiește în astfel de condiții, care sunt greu de imaginat atât timp cât nu le vezi cu ochii tăi, Maria a terminat Liceul de Artă cu note foarte mari și a intrat la Facultatea de Arte, secția Grafică, din Oradea, cu nota 9, încadrându-se pe un loc la fără taxă. Mi-a spus că, dacă n-ar fi reușit să intre la fără taxă, nu și-ar fi permis să urmeze facultatea.
Atât Maria cât și mama ei au nevoie constantă de ajutor: alimente, produse de igienă corporală și pentru curățenia casei, și, nu în ultimul rând materiale care s-o ajute să-și continue studiile, cum ar fi: creioane grafice, pânze, coli mari de desen, coli mici de desen, caiete, vopsele acrilice, vopsele în ulei, tușuri, cărbune special etc. Acestea din urmă Maria și le dorește mai mult decât alimentele sau orice altceva.
Pe lângă acestea, suntem în căutarea unui/unor sponsor/sponsori care să sprijine această familie, implicându-se în renovarea și mobilarea garsonierei.
Cine dorește să le ușureze puțin traiul de zi cu zi, și așa greu încercat, le pot ajuta donând produse din cele menționate mai sus, contactând Asociația ,,Piticot" la: tel: 0728.270.876 sau e-mail director@piticot.org
Lavinia Catrinar,www.piticot.org
https://www.facebook.com/asociatia.piticot
P.S Sprijină și tu Asociația Piticot în proiectul Centrul Respiro ,,Piticot" - dedicat copiilor cu dizabilități din NV României.
Iulia Oprean,
director marketing (voluntar)
 
Despre Asociația Piticot
Asociația Piticot dorește să ajute orice copil aflat în dificultate, pentru a se putea bucura de viață ca un copil normal.
Din anul 2008, până în prezent, am reușit cu sprijinul sponsorilor să ajutăm peste 1.000 de copii nevoiași cu bunuri alimentare/ nealimentare  și/sau susținere financiară.
Marele proiect pentru anul 2016 este de a pune bazele Centrului Respiro - Piticot, singurul centru dedicat copiilor cu dizabilități din zona de NV a României!
Puteți contribui și dvs. la dezvoltarea Centrului Respiro - Piticot prin susținere financiară și/sau în natură (materiale de construcții)!

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:58:47 Ora standard a Europei de Est