Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Liceenii bihoreni, implicaţi de poliţiştii de prevenire în concursul „Școala fără violenţă”

Ieri, la ,,Ghibu”

Liceenii bihoreni, implicaţi de poliţiştii de prevenire în concursul „Școala fără violenţă”

Peste 120 de elevi şi profesori şi-au dovedit în mod artistic cunoştinţele preventive, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 5 martie 2017, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea s-a desfășurat etapa judeţeană a concursului regional cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În acelaşi context, elevii şi profesorii participanţi au dezbătut cu poliţiştii de prevenire bihoreni subiecte precum siguranţa în mediul virtual, hărţuirea online sau importanţa protejării datelor cu caracter personal pentru a preveni victimizarea.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 120 de elevi și profesori organizaţi în 11 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceal din Judeţul Bihor, respectiv Municipiul Oradea și alte localități: Beiuș, Ștei, Șuncuiuș, Dobreşti, Vadu Crişului au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte maximum cinci adolescenți, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive ale cyberbulling-ul şi violenţa le au asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de-a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum „Forța e slăbiciune, nu putere!" , „Împreună, luăm atitudine!", „Bătaia nu face legea!" ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!", „Combaterea violenței? E în tine însuți!", „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost câștigat de echipajul format din elevii Liceului Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Colegiului Național „Iosif Vulcan" Oradea , iar echipajul de la Liceul  Tehnologic Nr. 1  Dobreşti s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, echipei Colegiului Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului şi celei a Liceului Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" Beiuș.
Totodată, au fost acordate și două premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinut de echipajul de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea și premiul special pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de elevii Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei.
Echipajele de elevi și profesori care au participat la concurs
1.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Forța e slăbiciune, nu putere!" cadre didactice: Stroie Ramona și Țiț Gabriela; elevii participanţi: Baciu Șerban, Buzle Marcus, Urs Arian, Mag Antonio, Chirilă Paula, Siladi Milena.
2.Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „A fost odată..." cadrele didactice: Gale Monica, Mezei Ana-Maria; elevii participanţi: Dan Ana-Maria, Băgenac Georgiana Denisa, Pontoș Teodora Nicoleta, Solar Mihai Darius, Demeter Daniel.
3.Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului
Titlul scenetei prezentate: „Violența în familie!" cadrul didactic: Miere Claudia; elevii participanţi: Barbaric Larisa, Bica Cristina, Ardelean Cătălin, Mehesz-Gheiti Robert, Pali Dacian.
4.Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Inimi de hârtie"; cadrele didactice: Vîlceanu Daniela, Bochiș Nadia, Olar Cristinco, Lăcătușu Simona; elevii participanţi: Pavel Paul, Gazsi Sandor, Cârpaciu Cristina, Ardelean Maria, Pantiș Alexandra.
5.Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" din Municipiul Beiuș
Titlul scenetei prezentate: „Împreună, luăm atitudine!" cadrul didactic: Purtan Sorina; elevii participanţi: Ile Lorena, Indrei Alexandra, Bodin Maria, Gudiu Alexandru, Ciupa Vlad, Nastor Ariana, Simu Flaviu, Adajii Diana.
6.Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Bătaia nu face legea!" cadrele didactice: Mincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina; elevii participanţi: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa.
7.Liceul  Tehnologic Nr. 1 Dobreşti
Titlul scenetei  prezentate: ,,Viața ca o ... telenovelă!" cadrul didactic: Soca Lavinia; elevii participanţi: Seican Andreea Ioana, Popa Gabriel Natanael, David Octavian Pavel.
8.Liceul Teoretic „Lucian Blaga" Oradea
Titlul scenetei prezentate: ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!"; cadrul didactic: Trempe Ioana; elevii participanţi: Bârda Andreea, Dumiter Alexandra, Mughiuruș Cristian, Pantea Dilara, Pereș Diana.
9.Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Mesajul transmis la secțiunea scenetă: „Combaterea violenței? E în tine însuți!" cadrele didactice: Zaha Mihaela și Rusu Inga; elevii participanţi: Mihuța Cristina, Sere Ariana, Fericean Răzvan-Mihai, Petrugan Adrian, Olar Lucian.
10.Liceul Tehnologic Nr. 1 Suncuiuș
Titlul scenetei: „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" cadre didactice: Straton Monica și Haragoș Bogdana; elevii participanţi: Ardelean Alexandru, Manea Roxana, Pașcalău Delia, Coste Ramona, Indrei Andrada.
11.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Şcoala fără agresivitate"; cadre didactice: Timofte Camelia, Daniela Marinău, Ionela Belbe; elevii participanţi: Băican Rebeca, Piscoi Dina, Trifa Georgiana, Sușca Andrei, Balota Răzvan.
Comisar -şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Liceenii bihoreni, implicați de polițiștii de prevenire în concursul ,,Școala fără violență".

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 02:53:27 Ora de vară a Europei de Est