Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație

Vineri, Cercul pedagogic la grădinițele 54 și 45

Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație

Vineri, 7 aprilie 2017, am participat la Cercul pedagogic al educatoarelor de la grupele mijlocii și mici, desfășurate la Grădinița Nr. 54, respectiv la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" din Oradea.

Ca de obicei, agenda unui cerc pedagogic cuprinde mai multe probleme, toate circumscrise temei și scopului cercului pedagogic. La grupele mijlocii, agenda a avut următoarea ordine de zi și de desfășurare: activitate demonstrativă (responsabil, ed. Claudia Mateoc); comunicarea cu tema ,,Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație" (suportul teoretic al temei), susținută de prof. Carmen Bunta; aplicații practice, coordonate de prof. consilier școlar Camelia Koka; ,,Învățarea ca act situat între câștig și risipire", referat pregătit de prof. Sanda Ulici; precizări din parte Inspectoratului Școlar Județean Bihor, aduse la cunoștința educatoarelor de responsabilii de cerc: prof. Ioana Ruge și Andrada Șulea; toate aceste subiecte au fost urmate de discuții constructive pentru a împărtăși din experiența și știința colegilor, prin promovarea bunelor practici.
Cum se formează imaginea de sine?
Pornind de la cunoașterea de sine, profesor Carmen Bunta a insistat pe formarea imaginii de sine la copilul mic, atrăgând atenția și recomandând ca educatoarele să convingă părinții de importanța și influența pe care o are atitudinea adulților (în special  a părinților) în formarea imaginii de sine a copilului mic. Cercetările arată că în cazul preșcolarilor (dar și al școlarilor mici), încurajarea și lauda sunt mult mai benefice și eficiente decât critica și pedeapsa, care fac mai mult rău decât bine. Vorbind despre cele două concepte: cunoaștere și sine, s-a făcut referire și la metodele de cunoaștere a copilului preșcolar. Prof. Camelia Koka și-a ,,testat" colegele în cadrul aplicațiilor practice pe mai multe etape (desenați primul lucru care vă trece prin minte; lucru în grup și mini grup, pe rânduri; votarea și alegerea desenului reprezentativ; ce amintire din trecut și emoție asociată vă trezește desenul respectiv? Cum v-ați simțit la nivel de grup?).
Doamna director prof. Ioana Ruge a prezentat cu acest prilej revista Grădiniței Nr. 54, publicație intitulată ,,Vis de copil".
Cunoașterea de sine la grupa mică
La Grădinița Nr. 45 s-au reunit educatoarele care predau la grupele mici, sub coordonarea responsabililor de cerc: prof. Anuța Boroș, Lucia Caciora și Lucia Golban, cu un invitat special de top: lector univ. dr. Denisa Ardelean.
În cadrul agendei, prof. Lucia Caciora (director) a prezentat ,,Învățarea ca act situat între câștig și risipire" (prezentare PPT); activitatea demonstrativă ,,Poienița veselă" a fost susținută de prof. Lucia David, iar lector univ. dr. Denisa Ardelean ne-a încântat cu ,,Cunoașterea de sine...". După definirea celor doi termeni (cunoașterea și sinele), s-a oprit la cunoașterea psihopedagogică și a revenit la cunoașterea de sine privită prin prisma punctelor slabe și a punctelor forte ale copilului, văzute sau nu de propriii părinți.
Acceptarea necondiționată a copilului
Denisa a atras atenția asupra erorilor pe care le fac unii părinți desconsiderându-și propriii copii, evaluându-i prin prisma unor performanțe școlare de moment, fără a ține cont de personalitatea lui, de înclinațiile lui, de punctele sale tari și punctele slabe. ,,Nu ești bun de nimic... dacă nu obții și tu rezultatele pe care le-a obținut colegul tău!!!" Greșit. Total greșit... să-l judeci pe copilul tău comparându-l cu colegul său...
Făcând trimitere la studii și cercetări, au fost amintite cele trei elemente ale sinelui, în varianta românească: sinele academic, sinele non academic și sinele social, precum și la cele trei subdiviziuni ale sinelui non academic: sinele fizic, sinele social și sinele emoțional. Vorbind despre Chestionarul pentru descrierea sinelui (în varianta engleză), Denisa le-a propus să colaboreze la validarea lui pe populație românească. Prezentându-le și două experimente (în fața oglinzii), a subliniat, din nou, rolul important al părinților în dezvoltarea sinelui copilului, a stimei de sine, fără a copia modelul altora.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (57 de poze), accesați Galeria foto: Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:49:57 Ora de vară a Europei de Est