Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Luni,

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

De o zi însorită și plină de activități cu joc și multă veselie au avut parte luni, 10 aprilie 2017, cei 85 de elevi care au participat la prima ediţie a proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm".

Evenimentul a fost organizat de Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, sub coordonarea doamnei decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth şi a doamnei lector univ. dr. Nicoleta Ramona Ciobanu.
Acest proiect își propune să consolideze demersul didactic derulat în cadrul Facultăţii de Știinţe Socio-Umane. În acelaşi timp se doreşte a se crea o legătură între copiii din instituţiile de învăţământ orădene şi cadrele didactice care pregătesc viitoarele educatoare şi învăţătoare. Încă de la ora 10.00, Strada Universităţii a cunoscut bucuria şi încântarea acestor îngeri ai luminii și candorii. ,,Vinovaţi" de această atmosferă au fost elevii clasei pregătitoare D, de la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", împreună cu doamna prof. Ioana Borza, elevii clasei pregătitoare B de la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", acompaniaţi de doamna prof. Aurelia Susan, cei de la Liceul ,,Don Orione", elevii clasei I B, însoţiţi de doamna prof. Iohana Păscar şi elevii clasei a IV-a de la C.S.E.I. ,,Orizont", alături de doamna prof. Romina Dan. De la intrarea pe poarta Universității, elevii au fost întâmpinaţi de iepuraşul Țop-Țop, care a întreţinut atmosfera de la începutul și până la încheierea activităţilor. Organizaţi în centre de activităţi, elevii au fost însoţiţi, pe tot parcursul evenimentului, de studenţi de la toate specializările, Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar (PIPP) şi Psihopedagogie specială (PPS), care au demonstrat încă o dată că profesia de educator le vine ca o mănuşă. Studenţilor de la specializările Psihologie şi Resurse umane, le-a revenit sarcina de a-i ghida şi de a le fi parteneri de joacă. Doamna lector univ. dr. Adina Vesa, în cadrul atelierului de creaţie, a decupat şi colorat împreună cu mânuţele dibace de la cele patru unități de învățământ, pălării specifice anotimpului primăvara. Prin rotirea claselor la toate centrele de activități, s-a dorit ca toți copiii să se bucure de fiecare moment în parte. Corpul poate fi instrument de percuţie solo sau ca acompaniament, iar doamna lector univ. dr. Loredana Muntean i-a învățat această tehnică. La cel de-al treilea centru, organizatorii au fost ajutaţi de echipa de animatori de la 4Happy Kids, reprezentată de doamna Ieran-Drăghici Diana, care a răspuns invitaţiei noastre. În cadrul acestui centru au avut loc concursuri de îndemânare şi dibăcie, iar la final, cu toții s-au bucurat de o vânătoare de ouă și de darurile primite din partea organizatorilor. Bucuroşi de faptul că spaţiul în care s-a desfăşurat evenimentul a fost transformat într-un mic parc de distracţii pentru cei mici, organizatorii promit că acest tip de evenimente se va organiza şi în viitor în cadrul aceleiaşi facultăţi.
,,Prin acest eveniment, am reușit să oferim o nouă perspectivă, atât viitorilor educatori cât și viitorilor studenţi, să reamintim tuturor celor interesați că facultatea noastră are oameni dispuşi să se implice în proiecte educative şi că vocaţia de educator trebuie şlefuită încă de pe băncile şcolii. Dorim să le mulţumim colaboratorilor noştri, doamnelor învăţătoare şi tuturor celor care au răspuns invitaţiei noastre", a spus doamna decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth.
Organizatorii proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm" vă aşteaptă să participaţi şi la următoarele ediţii, dorind ca numărul celor implicaţi să crească proporţional cu entuziasmul copiilor. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:38 Ora standard a Europei de Est