Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Pentru prevenirea victimizării

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Copii, părinţi, profesori, cetăţeni din mediul rural şi urban au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în activităţi menite să le prevină victimizarea.

În perioada 3 - 7 aprilie 2017, la nivel naţional s-a desfăşurat cea de-a 12-a ediţie a manifestării „Săptămâna prevenirii criminalităţii", eveniment prin care s-a urmărit sensibilizarea populaţiei cu privire la importanţa prevenirii criminalităţii şi la necesitatea adoptării unor conduite antivictimale şi antiinfracţionale.
Pe parcursul întregii săptămâni, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cei de ordine publică, investigaţii criminale, de proximitate, poliţie rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor şi cei de la Serviciul Poliţiei Transporturi Feroviare Bihor au derulat numeroase activităţi preventive, alături de partenerii de program, insituţii publice, asociaţii profesionale şi organizaţii nonguvernamentale.
Activităţile preventive derulate au fost structurate pe mai multe domenii preventive, fiecare zi având o temă specifică, respectiv prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, siguranţa în mediul online, prevenirea violenţei în mediul familial şi siguranţă rutieră.
Activităţi preventive au fost derulate în municipiile: Oradea, Marghita, Beiuş şi Salonta şi în localităţile bihorene: Aleşd, Săcuieni, Ştei, Nucet, Valea lui Mihai. De asemenea, poliţiştii de la toate posturile rurale de poliţie au desfăşurat activităţi preventive în cadrul „Săptămânii prevenirii criminalităţii", în mediul rural.
Astfel, luni, 3 aprilie, pentru prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, poliţiştii bihoreni au desfăşurat peste 100 de activităţi de informare, menite să prevină victimizarea cetăţenilor prin infracţiuni de furt, tâlhărie şi înşelăciune, constând în întâlniri cu grupuri ţintă, dar şi activităţi de distribuire de materiale informativ - preventive în locuri publice, cu aflux mare de cetăţeni. Scopul activităţilor preventive a fost sensibilizarea cetăţenilor cu privire la necesitatea adoptării unor măsuri de autoprotecţie, precum şi prezentarea consecinţelor ce decurg din comiterea de infracţiuni
De asemenea, în perioada 4  - 5 aprilie, poliţiştii bihoreni au acţionat pentru siguranţa în mediul online în unităţile şcolare din judeţul Bihor, fiind organizate peste 230 de întâlniri cu elevi, profesori şi părinţi. În discuţiile pe care poliţiştii bihoreni le-au purtat cu elevii, au fost abordate subiecte precum riscurile asociate unor jocuri online, cyberbuling, traficul de persoane, pornografia infantilă. În ce priveşte cadrele didactice şi părinţii, discuţiile s-au axat pe riscurile asociate mediului online, identificarea unor schimbări în comportamentul copiilor, modalităţi de gestionare a unor situaţii de risc.
Violenţa în mediul şcolar, dar şi riscurile pe care le prezintă mediul virtual au fost temele abordate de elevii a 11 unităţi şcolare din judeţul Bihor, participanţi la concursul preventiv judeţean „Şcoala fără violenţă". Peste 120 de liceeni şi-au dovedit într-un mod inedit, artistic, cunoştinţele în materie de prevenire a criminalităţii.
Activităţile preventive desfăşurate de poliţiştii bihoreni joi, 6 aprilie a.c., au fost dedicate prevenirii violenţei în mediul familial. În cadrul unei dezbateri organizate cu studenţii Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universităţii Oradea, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, alături de reprezentanţi ai A.N.I.T.P. - Centrul Regional Oradea au desfăşurat activităţi de prevenire a violenţei domestice. În cadrul activităţilor preventive, a fost proiectat filmul documentar „Aripi frânte", care prezintă situația victimelor violenței domestice din România, prin câteva cazuri ale unor deținute din Penitenciarul de Femei Târgşor. Filmul documentar a fost realizat în cadrul Campaniei naționale de prevenire a violenței în familie ,,Aripi frânte", inițiate de Inspectoratul General al Poliției Române și Asociația Necuvinte.
Scopul campaniei îl reprezintă creșterea gradului de informare a membrilor comunității cu privire la dimensiunea, incidenţa şi formele de manifestare a violenței în familie, cu privire la instituțiile implicate în gestionarea acestui fenomen, precum și cu privire la drepturile și măsurile prevăzute de lege pentru asigurarea protecției victimelor violenței în familie.
Creşterea gradului de siguranţă a populaţiei în raport cu diverse forme de manifestare a infracţionalităţii reprezintă un obiectiv important al activităţii de prevenire a criminalităţii. Femeile, copiii şi persoanele în vârstă constituie categorii cu un nivel ridicat de vulnerabilitate atât în spațiul public, cât și în mediul intrafamilial.
În cadrul întâlnirilor cu studenţii, poliţiştii bihoreni au distribui Ghidul siguranței victimelor violenței în familie, realizat pentru susținerea activităților specifice din cadrul acestei campaniei ,,Aripi frânte", adresat persoanelor aflate în dificultate.
Tot joi, 6 aprilie a.c., poliţiştii de proximitate, investigaţii criminale şi ordine publică bihoreni au derulat peste 90 de activităţi pentru prevenirea violenţei în familie.
Vineri, 7 aprilie a.c., a fost ziua dedicată prevenirii victimizării participanţilor la traficul rutier, context în care poliţiştii bihoreni au organizat peste 25 de activităţi de prevenire a victimizării tuturor participanţilor la traficul rutier. Totodată, poliţiştii rutieri orădeni au desfăşurat activităţi pe linie de siguranţă rutieră la două şcoli de şoferi şi la o asociaţie profesională de pe raza Municipiului Oradea. Cu această ocazie, au fost distribuite și pliante cu recomandări preventive şi au fost promovate mesaje preventive sub forma unor spoturi pe linie de educație rutieră.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:44:32 Ora standard a Europei de Est