Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Pentru prevenirea victimizării

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Copii, părinţi, profesori, cetăţeni din mediul rural şi urban au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în activităţi menite să le prevină victimizarea.

În perioada 3 - 7 aprilie 2017, la nivel naţional s-a desfăşurat cea de-a 12-a ediţie a manifestării „Săptămâna prevenirii criminalităţii", eveniment prin care s-a urmărit sensibilizarea populaţiei cu privire la importanţa prevenirii criminalităţii şi la necesitatea adoptării unor conduite antivictimale şi antiinfracţionale.
Pe parcursul întregii săptămâni, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cei de ordine publică, investigaţii criminale, de proximitate, poliţie rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor şi cei de la Serviciul Poliţiei Transporturi Feroviare Bihor au derulat numeroase activităţi preventive, alături de partenerii de program, insituţii publice, asociaţii profesionale şi organizaţii nonguvernamentale.
Activităţile preventive derulate au fost structurate pe mai multe domenii preventive, fiecare zi având o temă specifică, respectiv prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, siguranţa în mediul online, prevenirea violenţei în mediul familial şi siguranţă rutieră.
Activităţi preventive au fost derulate în municipiile: Oradea, Marghita, Beiuş şi Salonta şi în localităţile bihorene: Aleşd, Săcuieni, Ştei, Nucet, Valea lui Mihai. De asemenea, poliţiştii de la toate posturile rurale de poliţie au desfăşurat activităţi preventive în cadrul „Săptămânii prevenirii criminalităţii", în mediul rural.
Astfel, luni, 3 aprilie, pentru prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, poliţiştii bihoreni au desfăşurat peste 100 de activităţi de informare, menite să prevină victimizarea cetăţenilor prin infracţiuni de furt, tâlhărie şi înşelăciune, constând în întâlniri cu grupuri ţintă, dar şi activităţi de distribuire de materiale informativ - preventive în locuri publice, cu aflux mare de cetăţeni. Scopul activităţilor preventive a fost sensibilizarea cetăţenilor cu privire la necesitatea adoptării unor măsuri de autoprotecţie, precum şi prezentarea consecinţelor ce decurg din comiterea de infracţiuni
De asemenea, în perioada 4  - 5 aprilie, poliţiştii bihoreni au acţionat pentru siguranţa în mediul online în unităţile şcolare din judeţul Bihor, fiind organizate peste 230 de întâlniri cu elevi, profesori şi părinţi. În discuţiile pe care poliţiştii bihoreni le-au purtat cu elevii, au fost abordate subiecte precum riscurile asociate unor jocuri online, cyberbuling, traficul de persoane, pornografia infantilă. În ce priveşte cadrele didactice şi părinţii, discuţiile s-au axat pe riscurile asociate mediului online, identificarea unor schimbări în comportamentul copiilor, modalităţi de gestionare a unor situaţii de risc.
Violenţa în mediul şcolar, dar şi riscurile pe care le prezintă mediul virtual au fost temele abordate de elevii a 11 unităţi şcolare din judeţul Bihor, participanţi la concursul preventiv judeţean „Şcoala fără violenţă". Peste 120 de liceeni şi-au dovedit într-un mod inedit, artistic, cunoştinţele în materie de prevenire a criminalităţii.
Activităţile preventive desfăşurate de poliţiştii bihoreni joi, 6 aprilie a.c., au fost dedicate prevenirii violenţei în mediul familial. În cadrul unei dezbateri organizate cu studenţii Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universităţii Oradea, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, alături de reprezentanţi ai A.N.I.T.P. - Centrul Regional Oradea au desfăşurat activităţi de prevenire a violenţei domestice. În cadrul activităţilor preventive, a fost proiectat filmul documentar „Aripi frânte", care prezintă situația victimelor violenței domestice din România, prin câteva cazuri ale unor deținute din Penitenciarul de Femei Târgşor. Filmul documentar a fost realizat în cadrul Campaniei naționale de prevenire a violenței în familie ,,Aripi frânte", inițiate de Inspectoratul General al Poliției Române și Asociația Necuvinte.
Scopul campaniei îl reprezintă creșterea gradului de informare a membrilor comunității cu privire la dimensiunea, incidenţa şi formele de manifestare a violenței în familie, cu privire la instituțiile implicate în gestionarea acestui fenomen, precum și cu privire la drepturile și măsurile prevăzute de lege pentru asigurarea protecției victimelor violenței în familie.
Creşterea gradului de siguranţă a populaţiei în raport cu diverse forme de manifestare a infracţionalităţii reprezintă un obiectiv important al activităţii de prevenire a criminalităţii. Femeile, copiii şi persoanele în vârstă constituie categorii cu un nivel ridicat de vulnerabilitate atât în spațiul public, cât și în mediul intrafamilial.
În cadrul întâlnirilor cu studenţii, poliţiştii bihoreni au distribui Ghidul siguranței victimelor violenței în familie, realizat pentru susținerea activităților specifice din cadrul acestei campaniei ,,Aripi frânte", adresat persoanelor aflate în dificultate.
Tot joi, 6 aprilie a.c., poliţiştii de proximitate, investigaţii criminale şi ordine publică bihoreni au derulat peste 90 de activităţi pentru prevenirea violenţei în familie.
Vineri, 7 aprilie a.c., a fost ziua dedicată prevenirii victimizării participanţilor la traficul rutier, context în care poliţiştii bihoreni au organizat peste 25 de activităţi de prevenire a victimizării tuturor participanţilor la traficul rutier. Totodată, poliţiştii rutieri orădeni au desfăşurat activităţi pe linie de siguranţă rutieră la două şcoli de şoferi şi la o asociaţie profesională de pe raza Municipiului Oradea. Cu această ocazie, au fost distribuite și pliante cu recomandări preventive şi au fost promovate mesaje preventive sub forma unor spoturi pe linie de educație rutieră.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022