Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Sărbătorim împreună diversitatea” la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Parteneriat cu ,,Ioan Bococi” din Oradea

,,Sărbătorim împreună diversitatea” la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

„Oamenii sunt singuri, deoarece construiesc ziduri în loc de poduri." (Isaac Newton)

Promovarea educaţiei incluzive şi interculturale este o direcţie importantă a educaţiei în România, într-o tendinţă generală la nivel internaţional privind Drepturile Copiilor, educaţia copiilor cu cerinţe educative speciale, „Educaţia este pentru toţi", ce ţin de accesul la educaţie şi combaterea sărăciei, care va influența viitorul lumii.
Acceptarea diversităţii, formarea respectului reciproc în școală, asigurarea accesului la educaţie al grupurilor dezavantajate, cu focalizare pe problematica romilor sunt  priorități ale educației actuale. În școală copilul  învaţă prin interacţiunile cu tinerii şi adulţii ce înseamnă să trăim împreună, cât de asemănători şi totuşi diferiţi suntem, ce comportamente sunt acceptate social şi cultural şi care sunt respinse, învaţă reguli sociale şi asimilează modele culturale.
Aceste dimensiuni ale vieţii sociale, ale mediului socio-cultural în care cresc şi se dezvoltă tinerii, devin vectorii comportamentali cu profundă semnificaţie pentru  pregătirea pentru viață.
Societatea se caracterizează prin diversitate şi unicitate, iar educaţia incluzivă presupune existenţa sprijinului care să egalizeze şansele tuturor şi să se adreseze fiecăruia.
Educaţia trebuie înţeleasă ca un proces pe tot parcursul vieţii care începe în școală și nu este numai responsabilitatea profesorilor, ci şi a familiei şi a comunităţii şi trebuie să devină o cerinţă internă a fiecăruia prin transformarea educației în autoeducaţie.
Șanse egale pentru toţi copiii în domeniul învăţământului înseamnă ,,un climat de dialog și toleranţă". Un astfel de dialog este aproape imposibil în cazul în care persoanele aparţinând unor grupuri diferite nu interacţionează, chiar și atunci când trăiesc în același oraș, sat sau regiune. De asemenea, nu poate fi promovat spiritul de toleranţă dacă membrii majorităţii și minorităţii nu cunosc nimic despre experienţele de zi cu zi și despre elementele de identitate ale acestora.
Educaţia incluzivă presupune parteneriatul educaţional în care profesorii, copiii, părinţii şi alte persoane din comunitate participă împreună la proiectarea, derularea  programelor educative. Avem nevoie să ne reamintim de faptul că fiecare copil este o promisiune şi are o şansă, care depinde de atitudinea şi acţiunea celor care îl cresc şi îl educă și  pentru că interculturalitatea  îi permite  învăţarea prin colaborare, comunicare şi cooperare, încredere şi respect reciproc.
Noi, Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, reprezentat de către d-l director Szatmari Adrian și Liceul ,,Ioan Bococi" Oradea, reprezentat de către d-l director Ioan Pirtea, am desfășurat, în data de 6 aprilie 2017, în sala de festivități a liceului nostru, o activitate educativă extrașcolară printr-un proiect de parteneriat educațional, cu tema: ,,Sărbătorim  împreună diversitatea".
Cadrele didactice  implicate  și responsabile de proiect sunt: prof. Anton Floare și Szatmari Diana de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta  și prof. Rigău Maria și Olteanu Elena de la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea. Pentru că ambele școli au elevi de etnie rromă și pentru că o parte dintre clasele de elevi ai Liceului Tehnologic ,,Ioan Bococi" își desfășoară activitatea instructiv - educativă în școala noastră și pentru că, pentru romi urma o zi importantă și anume, 8 Aprilie, Ziua Mondială a Romilor, pentru ambele licee a fost un prilej important de a sărbători și accepta diversitatea printr-o asemenea activitate cultural educativă.
Proiectul urmărește: „Dezvoltarea unor culturi incluzive" de către cele două școli prin implicarea lor în activități extrașcolare vizând integrarea și socializarea elevilor din învățământul de masă, cu elevii din învățământul special (C.E.S.),  privind  diversitatea acestora ca o resursă de valoare.
În realizarea scopului, am umărit câteva obiective: eliminarea segregării școlare a copiilor romi, a combaterii discriminării, violenței și intoleranței față de aceștia prin crearea unui spațiu multicultural prin stimularea creativităţii artistice a elevilor și însuşirea unor norme de comportament civic, etic și moral. Având un caracter atractiv, elevii  participă într-o atmosferă relaxantă, cu însufleţire şi dăruire, la astfel de activităţi, îmbinându-se utilul cu plăcutul, activități care contribuie la completarea procesului de învăţare, iar într-o anumită măsură scad probabilitatea de abandon şcolar, iar pe cei implicați în activitate îi fac mai responsabili, le  dezvoltă şi explorează anumite înclinaţii şi aptitudini, le crește stima de sine și le dezvoltă comunicarea.
În prima  parte a programului d-na profesor Anton Florica a prezentat un material în PowerPoint ,,Sărbătorim împreună diversitatea", în care au fost relevați termenii definitorii legați de diversitate culturală, etnică, toleranță, echitate în educație și o scurtă istorie a romilor pe pământ românesc.
Romii reprezintă o minoritate istorică, o etnie controversată puțin cunoscută în esența lor culturală (cultura poate servi la eliminarea decalajelor dintre diferite grupuri din societate) deși trăiesc alături de români de peste o mie de ani, dar a venit timpul să ne schimbăm mentalitatea și să acceptăm diversitatea prin: cunoaștere, înțelegere, apreciere, acceptare și respect.
În a doua a parte a programului, toți cei prezenți la activitate, părinți, profesori și elevi, invitați,  s-au bucurat împreună de poezie, muzică și dans. Elevul Bora Dacian, din clasa a XI-a A de la Liceul Tehnologic Nr.1, a citit poezia filosofică ,,Fă-ţi timp", a marelui poet și prozator englez Rudyard Kipling. Elevul Varga Iosif, din clasa a IX-a B, ne-a impresionat cu vocea sa minunată în interpretarea cântecul  bisericesc ,,Iisuse-al meu, prieten drag", iar colega lui de clasă, Fechete Florica ne-a bucurat cu dansul său artistic. Partenerii de proiect au prezentat dansuri tradiționale țigănești; este vorba de grupul de dansatori al claselor a IV-a A și B de la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi pregățiți de doamna prof. Rigău Maria. Și pentru că se apropiau sărbătorile pascale, activitatea a avut și un scop caritabil, oferindu-le pachete cu dulciuri elevilor implicați în activitate, cu ajutorul sponsorilor S.C. Tridius Com. S.R.L.  și S.C. Raflor Com. S.R.L.
Mulțumim din suflet tuturor, conducerii celor două licee, celor prezenți la activitate, sponsorilor, profesorilor și elevilor implicați în activitate pe care-i și felicităm totodată, Încheiem însemnările noastre cu câteva versuri din poezia ,,Fă-ţi timp", de Rudyard Kipling:
,,În trecerea grăbită prin lume către veci, 
Fă-ţi timp, măcar o clipă, să vezi pe unde treci!
Fă-ţi timp să vezi durerea şi lacrima arzând,
Fă-ţi timp să poţi, cu mila, să te alini oricând!"
Prof. Anton Florica
Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Sărbătorim împreună diversitatea” la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:12:32 Ora de vară a Europei de Est