Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În Săptămâna Mare, am făcut o excursie la Drăgoteni

În cadrul proiectului educativ județean ,,Suflete inocente de copil”

În Săptămâna Mare, am făcut o excursie la Drăgoteni

În 11 aprilie 2017, în cadrul proiectului educativ județean ,,Suflete inocente de copil", am desfășurat activitatea ,,Ne pregătim de Paște".

Proiectul îl derulăm în parteneriat cu CSEI ,,Orizont" (elevii clasei a V-a A, coordonați de prof. Cărădan Adina), CSEI ,,Cristal" (elevii grupei mijlocii B, coordonați de prof. Bar Emoke), Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" (elevii clasei I B, coordonați de prof. Cseke Sanda), Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" (elevii clasei I C, coordonați de prof. Lung Doina), noi, cei de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", începând cu cei mai mici școlari, din clasa  pregătitoare B (coordonați de prof. Tăut Stela), I C (coordonați de prof. Istvanovicz Carla), a III-a A (coordonați de prof. Tiriteu Mariana), a III-a C, adică noi (în complicitate cu prof. Bunta Simona) și cu cei mai mici dintre cei mari, a V-a B (coordonați de prof. Alina Deliman).
Am fost întâmpinați cu mare drag de partenerii noștri de la Școala Gimnazială din Drăgoteni, atât de către elevi, cât și de preșcolari (cu toții coordonați de prof. Lung Nicoleta și Hamza Dorina).
Copiii au socializat, s-au jucat în curtea mare și verde a școlii, cu baloane și mingi, au recitat și au cântat pe scena Festivalului ,,Oul de Paști" de la Drăgoteni, au încondeiat ouă,  învățând și unii dintre ei chiar cu pricepere să folosească bizarca, instrumentul de încondeiat ouă și să traseze linii de care sunt mândri. Gazdele noastre bune și dragi, prof. Lung Nicoleta și Hamza Dorina, ne-au descifrat tainele încondeierii ouălor cu ceară și vopsea roșie, apoi ne-au arătat și explicat modul de lucru la războiul de țesut, existent într-o sală de clasă. Cu toții am aflat că tradiția românească de țesut nu s-a pierdut, că în sat mai sunt câteva persoane care mai păstrează obiceiurile străbune.
În satul Remetea, am vizitat o gospodărie. Mai întâi am admirat poarta înaltă de la intrare, aflată între cele două corpuri de clădire aparținând aceleiași familii, făbricuța și cuptorul de pâine, grajdul cu animale, cotețele și hambarul. Ne-au încântat, în egală măsură, buna rânduială a lucrurilor în gospodărie și programul riguros de lucru al țăranului român neaoș, priceput și deschis la minte, spre nou, spre tehnică și știință.
Pe același traseu, am vizitat apoi Peștera Meziad, declarată monument al naturii. Cei doi ghizi ne-au povestit lucruri interesante și inedite. Grota are o deschidere foarte mare și un loc special amenajat unde turiștii se pot opri și pot cânta datorită acusticii deosebite. Copiii s-au întrecut și s-au ajutat reciproc, interpretând cântecele îndrăgite.
Peste tot, ne-am bucurat de frumusețea naturii, a poieniței de lângă peșteră, unde ne-am jucat împreună și am împărțit frățește mâncarea de-acasă, apreciind legumele,  fructele și apa și mai puțin băuturile carbogazoase (așa cum am aflat  în cadrul unor proiecte în care ne-am deprins tot mai mult cu un comportament de viață sănătos).
Acum, la sfârșit, privind în urmă, zicem noi că obiectivele excursiei tematice au fost pe deplin realizate: socializarea și integrarea copiilor cu C.E.S., învățarea despre tradițiile românești, încondeierea de ouă (în Săptămâna Mare), munca la războiul de țesut, vizitarea peșterii și bucuria nesfârșită în fața frumuseților naturii care ne uimesc la tot pasul.
Mulțumim colegilor - parteneri, dar și domnilor directori pentru receptivitatea și atenția acordate în desfășurarea acestui proiect:  prof. dr. Popa Viorica, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", prof. dr. Maruşca Ioana-Angela, CSEI ,,Orizont", prof. Vesa Maria Ramona, CSEI ,,Cristal", prof. Iova Delia, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", prof. Troie Gheorghe, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" și prof. Fâșie Cătălin, Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea.
Organizatorii și coordonatorii activității, prof. Bunta Simona, Doina Lung și Cărădan Adina, vă mulțumesc pentru înțelegere și răbdare în parcurgerea acestui reportaj! (B.S.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În Săptămâna Mare, am făcut o excursie la Drăgoteni.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:54:38 Ora de vară a Europei de Est