Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

Joi, la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga” din Oradea

Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

În zilele de 4 și 5 mai 2017, la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea, a avut loc cea de-a șasea întâlnire transnațională și ultima, a proiectului „The Mysteries of European Capitals" ("Misterele capitalelor europene").

Proiectul, finanțat de Comisia Europeană în cadrul programelor Erasmus+ se desfășoară pe o perioada de doi ani, septembrie 2015 - august 2017. Parteneri sunt școli din Vrtatsa - Bulgaria, Zagreb - Croația, Riga - Letonia, Vilnius - Lituania, Madrid - Spania și Oradea - Romania.
Printre obiectivele proiectului pot fi amintite: cunoașterea de către elevi a monumentelor aflate în Patrimoniul UNESCO din fiecare capitală a țărilor participante și nu numai din capitală, stabilirea de relații de colaborare între școlile participante la proiect, dezvoltarea abilităților de comunicare ale elevilor în limba engleză, stabilirea de relații interpersonale între elevi și cadre didactice etc.
Delegațiile din țările participante au fost întâmpinate, la intrarea în școală, de către elevi îmbrăcați în costume populare, cu tradiționala pâine și sare, de către directorii școlii, profesoarele Delia Iova și Otilia Filip și coordonatorul de proiect, prof. Sandor Traier,  precum și de alți elevi și profesori din școală.
A urmat un scurt program artistic susținut de elevii noștri, iar apoi oaspeții au fost conduși să viziteze școala. Au fost plăcut surprinși de dotările de care dispunem și de aspectul sălilor de clasă.
În cadrul primei ședințe de lucru, fiecare țară a prezentat câteva dintre ultimele descoperi arheologice din din capitalele și țările lor.
Au participat apoi la o demonstrație pe printare 3D, îndrumată  de prof. Carmen Sărăcuț, profesor de informatică și elevii dânsei. Școala noastră dispune de o imprimantă 3D în urma participării la un alt proiect, ,,Știința ad-hoc". Prima parte a demonstrației a constat în inițializarea imprimantei pentru a realiza o miniatură a Coloanei infinitului a lui Brâncuși.
Pentru că imprimarea a durat aproximativ o oră, musafirii noștri au asistat la trei lecții demonstrative.  La clasa a II-a B, doamna învățătoare Corina Cadar a susținut o activitate de abilități practice, ,,Ziua Europei", unde au confecționat diverse semne distincte ale țărilor participante la proiect și nu numai ale lor. La clasa a VI-a, doamna profesoară Anca Peic a susținut o lecție de limba germană, în care a inclus informații despre Patrimoniul UNESCO din țările participante. La clasa a XI-a, doamna profesoară Otilia Filip a susținut o lectie de istorie despre regimurile politice din Europa, între cele două războaie mondiale. În cadrul fiecărei activității, profesorii oaspeți au fost invitați să intervină în desfășurarea lecțiilor, acestea având un caracter interactiv.
După asistența la ore, oaspeții s-au reîntors în cabinetul de informatică, pentru a vedea produsul final al imprimantei 3D. Fiecare dintre ei a primit câte o mică amintire, un obiect imprimat în prealabil de către elevii noștri.
 După masa de prânz, a fost prezentat produsul intelectual al proiectului „Discover the Mysteries of European Capitals", o culegere metodică scrisă de către profesorii participanți la proiect și tipărită în Lituania, de către prof. Jovita Ponomariovienė, coordonatorul principal al proiectului, director adjunct la VGTU licėjus, Vilnius. De asemenea a fost organizată o expoziție cu machetele diverselor obiective sau monumente din țările participante, realizate de către elevi, făcându-se și un schimb de machete, între țări.
La finalul activităților desfășurate în școală, doamna director Delia Iova a înmânat fiecărui participant certificatele de participare la proiect, după care, oaspeții au vizitat orașul.
În a doua zi de activități, profesorii din cele șase țări participante la proiect au mers într-o excursie la Peștera cu Cristale din Mina Farcu-Roșia și la Peștera Urșilor de la Chișcău. Au rămas impresionați de frumusețile naturii din țara noastră.
Ziua s-a încheiat în acorduri de muzică tradițională românească, la Restaurantul Oradea. Toți și-au exprimat dorința de a participa și la alte proiecte cu școala noastră. Sperăm într-o colaborare și în viitor.
Prof. Sandor Traier,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze (90 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 08:38:39 Ora de vară a Europei de Est