Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Managementul relației profesor - părinți din perspectiva deontologiei didactice

La Liceul „Don Orione”, s-a ținut cursul

Managementul relației profesor - părinți din perspectiva deontologiei didactice

În perioada 3 - 4 mai 2017, TopFormalis a organizat la Liceul „Don Orione" din Oradea cursul cu tema „Managementul relației profesori - părinți din perspectiva deontologiei didactice".

Cursul s-a adresat tuturor cadrelor didactice şi părinţilor interesaţi în promovarea unei relaţii constructive, respectiv în gestionarea eficientă a conflictelor între şcoală şi comunitate din perspectiva deontologiei didactice.
Formatorii au fost prof. Alexandru Stoica și psiholog Ioana Drugaş de la liceul gazdă, cursul fiind inclus în oferta educaţională a Casei Corpului Didactic a județului Bihor, în anul şcolar 2016 / 2017.
După absolvire, participanţii, în număr de cincizeci și cinci, au primit diplome și adeverinţe însumând 20 de ore de formare. Aceștia au fost de la următoarele instituții: Grădiniţa Nr. 14, Grădiniţa Nr. 45, Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Școala Gimnazială „Oltea Doamna", Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici", Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa" Câmpani, Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre", Şcoala Gimnazială Nr. 11, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu", Liceul „Don Orione", Liceul de Arte, Liceul Tehnologic „Ioan Bococi", Liceul Teoretic „Lucian Blaga", Liceul Tehnologic „George Bariţiu", Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuşi", Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Colegiul Economic „Partenie Cosma", Colegiul Tehnic „Transilvania", Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bihor; Centrul pentru Educaţie Incluzivă Nr. 1 Tileagd, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea; Centrul Şcolar de  Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea.
Următorul curs oferit de asociație, inclus în oferta educaţională a Casei Corpului Didactic Bihor pentru anul şcolar 2016/2017, va fi „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă", susținut de psiholog Alin Crețu, la Mănăstirea „Sfânta Treime" din localitatea Bic, la cinci kilometri de Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj, în perioada 20 - 21 mai 2017.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Managementul relației profesor - părinți din perspectiva deontologiei didactice.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 20:35:13 Ora standard a Europei de Est