Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Europa copiilor și copiii Europei

Marți, la Ștei

Europa copiilor și copiii Europei

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei, în sala Centrului de Documentare şi Informare, s-a desfăşurat marţi, 9.05.2017, a XI-a ediţie a concursului instructiv-educativ: ,,Europa copiilor"

 Activitatea a debutat prin intonarea imnului de stat al României, urmat de imnul Uniunii Europene , Odă bucuriei, interpretat de grupul vocal al şcolii (coordonator, prof. Rada Daniela).
Protagoniştii activităţii-concurs au fost elevii claselor a VI-a A, B, C, D.
Activitatea a fost prezentată de elevele Chinde Ioana şi Bortoş Giulia (cls. VI D).
Cele patru echipaje concurente au ales următoarele state: Italia (clasa a VI-a A), Regatul Unit al Marii Britanii (clasa a VI-a B), România (clasa a VI-a C) şi Spania (clasa a VI-a D).
Concursul a fost structurat pe trei secţiuni:
Prezentarea unui portofoliu care a cuprins: date, informaţii, imagini sugestive despre ţara care a fost alesă de fiecare echipaj, personalităţi marcante.
Dans, cântec reprezentativ pentru fiecare ţară
Artă culinară (un preparat specific).
Au jurizat: prof. Pantea Simona, director - preşedintele juriului, prof. Moruţ Liana, director adjunct, prof. Panici Mangra Adelina - consilier educativ și încă doi membri: prof. Vlaş Angela (de engleză), prof. Pirtea Simona (de geografie).
Primii care au intrat în concurs au fost membrii echipajului clasei a VI-a.A, îndrumător, prof. diriginte Mihuţa Ştefana .Ei au prezentat un material PowerPoint despre minunata Italie, atât în limba română, cât şi în italiană; acompaniați de dl prof. Drăgan Gheorghe, ei au interpretat cântecul Un amichio che mi ama, iar preparatul lor a fost paste carbonara. Cel de-al doilea echipaj (al clasei a VI-a B), îndrumător, prof. diriginte Sere Alexandra, a optat pentru Regatul Unit al Marii Britanii. E opțiunea lor sinceră, în afara oricărei politici. Elevii au pregătit materialul PowerPoint cu cele mai frumoase imagini, cele mai interesante date şi informaţii din punct de vedere istoric, geografic, economic. Pentru interpretare, au ales un cântec în limba engleză pe negativ, iar la  secţiunea artă culinară au pregătit delicioase brioşe engezeşti şi un ceai aromat. Al treilea echipaj, cel al clasei a VI-a C, îndrumător , prof. diriginte Goliţa Anca, a ales România. Îmbrăcaţi în frumosul port popular românesc, echipajul a prezentat imagini relevante, date şi informaţii despre fascinanta Românie. La interpretare, au prezentat dansul braşoveanca și un cântec popular din Bihor. A fost un moment spectaculos; la secţiunea artă culinară, au  pregătit sarmale cu smântână şi plăcinte cu brânză, să te lingi pe degete! Al patrulea echipaj, echipajul clasei a VI-a D, îndrumător, prof. Paşca Alin, a mers pe mâna Spaniei, cu material PowerPoint interesant, cu fiecare slaid, în limba spaniolă, cu un dans modern reprezentativ pentru Spania și cu un suc din fructe de-ți lasă gura apă! Cele patru echipaje au avut o evoluţie excepţională, dovadă fiind clasarea echipajelor pe locurile fruntaşe I şi II. Spre finalul activităţii, s-a prezentat un material PowerPoint despre marea familie a Uniunii Europene (realizat de d-na bibliotecară, inst. Tomescu Ileana), comentat de prof. Mihuţa Ştefana şi Andru Cristina.
Cele mai frumoase creaţii plastice pe această temă au fost realizate şi prezentate de elevii din ciclul primar şi gimnazial atât în cadrul activităţii noastre (prof. Bunta Cristian, Moza Liana, Domokos Ruxandra), cât şi în holul Casei de Cultură - expoziţie (coordonatori, învăţătorii claselor pregătitoare şi clasele I-IV,  în colaborare cu profesorul de educaţie plastică, Coroiu -Stanciu Carmen).
Elevii din clasele a V-a A, B, C, D au pregătit lucrări plastice cu tema: ,,Malta, văzută prin ochii copiilor"; lucrările au fost premiate de conducerea şcolii.
La finalul concursului, doamnele directoare (prof. Pantea Simona și prof. Moruţ Liana), alături de consilierul educativ, prof. Panici Mangra Adelina, au mulţumit elevilor implicaţi, profesorilor organizatori şi coordonatori, părinţilor prezenţi, după care au înmânat diplomele şi au anunţat clasamentul final:
Locul I - Secţiunea TEORETICĂ - echipajele claselor a VI - a A,B,C
Locul II - Secţiunea TEORETICĂ - echipajul clasei aVI-a D
Locul I - Secţiunea INTERPRETARE dans /cântec - echipajele claselor a VI-a A,D,C
Locul II - Secţiunea INTERPRETARE dans /cântec - echipajul clasei aVI-a B
Locul I - Secţiunea ARTĂ CULINARĂ - echipajele claselor a VI-a B,C,D
Locul II - Secţiunea ARTĂ CULINARĂ - echipajul clasei a VI-a A.
Echipa de proiect şi organizare a fost formată din: director, prof. Pantea Simona, director adj., prof. Moruţ Liana, consilier educativ, prof. Panici-Mangra Adelina, bibl. inst. Tomescu Ileana, prof. docum. Andru Cristina, prof. Drăgan Gheorghe, Rada Daniela, Andru Luminiţa, Muşet Georgeta și Vlaş Angela.
Ileana Tomescu & Simona Pantea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Europa copiilor și copiii Europei.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:33:45 Ora de vară a Europei de Est