Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională

Sâmbătă,

Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională

Peste 100 de elevi şi profesori din şase judeţe s-au întrecut, la sfârşit de săptămână, în cadrul unui amplu concurs de prevenire pe teme juridice, sub genericul „Şcoala fără violenţă".

Sâmbătă, 20 mai 2017, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Municipiul Oradea, s-a desfășurat etapa regională a concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" şi cu Corpul Naţional al Poliţiştilor. Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene şi regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. În concursul regional au fost implicaţi peste 100 de copii şi cadre didactice din şase judeţe: Bihor, Alba, Maramureş, Cluj, Arad şi Satu Mare. Concurenţii au avut de parcurs patru probe, respectiv un moment artistic, realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalităţii, o probă de dezbatere şi o probă de teorie cu întrebări din domeniul juridic.
 În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte cinci adolescenți (maximum), au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi față de comportamentul colegilor sau prietenilor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive ale cyberbulling-ul şi violenţei asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă. Astfel, ei au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Cea de-a treia probă, proba teoretică, a curprins un set de 10 întrebări formulate din Ghidul practic de prevenire a criminalităţii şi victimizării pentru orele de dirigenţie „Un antidot al violenței!", partea a II-a, editat în 2015 de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor. Elevii au fost testaţi cu privire la modalitatea de a face faţă unor situaţii de risc, cunoaşterea unor reguli de comportament pe stradă, acasă şi la şcoală, s-au confruntat cu întrebări cu privire la prevederile Codului Penal referitoare la vârsta răspunderii penale a minorilor şi sancţiunile care se aplică minorilor în cazul săvârşirii de fapte penale.
În cadrul ultimei probe, cea de dezbatere, fiecare echipaj a delegat doi elevi care au trebuit să argumenteze pro şi contra pe o temă dată, respectiv „Vârsta răspunderii penale a minorilor este 14 ani". Argumentarea probei a fost realizată în maximum cinci minute, iar elevii au folosit argumente de ordin moral, social, legal. În cadrul dezbaterii au fost urmărite abilitățile oratorice, exprimarea corectă în limba română, dar și argumentele cu privire la afirmația dată și cunoștințele acestora cu privire la vârsta răspunderii penale și cercetare, analiză și argumentare, cu privire la logica şi accesibilitatea informaţiilor oferite. Elevii au fost foarte bine documentaţi, folosind ca suport date statistice, opinii, citate, dovedind că şi-au însuşit cunoştinţele juridice cu privire la răspunderea penală a minorilor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, avocaţi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum: „Spune nu violenţei!", „Nu ştiu să plâng, aşa că dau cu pumnul!", „Mesajul meu de pace", „Cyberbulling-ul, o formă de violenţă", „Matematica în limbajul violenţei", „Forța e slăbiciune, nu putere!", „Bătaia nu face legea!" ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!", „Combaterea violenței? E în tine însuți!", „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
Clasamentul concursului:
Loc. I -  echipajul C. N. „Iosif Vulcan" Oradea,
Loc. II - echipajul  Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea,
Loc. III - echipajul Col. Ec. „Dionisie Pop Marţian" din Alba Iulia
Loc. IV- echipajul C.N. „Mihai Eminescu" din Baia Mare
Loc. V - echipajul Lic. T.  „Mihai Veliciu" Arad,
Loc. VI - echipajul Lic. Tehnologic Nr. 1 Dobreşti,
Loc. VII - echipajul Lic. T. „Onisifor Ghibu" Oradea,
Loc. VIII - echipajul C.N. „George Bariţiu" Cluj-Napoca,
Loc. IX - echipajul Lic. Ortodox „Nicolae Steinhardt" din Satu Mare.
Totodată, au fost acordate și trei premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinut de echipajul C.N. „Iosif Vulcan" Oradea, pentru lucrarea „Nu ştiu să plâng, aşa că dau cu pumnul", scris de eleva Hepuţiu Oana. Cel de-al doilea premiu special la secţiunea eseu a fost câştigat de eleva Siladi Milena, de la Lic.Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, cu lucrarea „Forţa e slăbiciune, nu putere!", iar cel de-al treilea premiu special a fost câştigat de eleva Erdei Denisa Ioana, din cadrul Lic. Ortodox „Nicolae Steinhardt" din Satu Mare, cu lucrarea „Spune nu violenţei".
Premiul special pentru „Cea mai bună interpretare" a fost obţinut de elevii Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, cu sceneta „Bătaia nu face legea!", interpreți: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa și Hepuţiu Oana.
Vă prezentăm echipajele participante și profesorii lor coordonatori:
Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea: Titlul scenetei: „Forța e slăbiciune, nu putere!" cadre didactice: Stroie Ramona, Țiț Gabriela; elevii participanţi: Baciu Șerban, Buzle Marcus, Urs Arian, Mag Antonio, Chirilă Paula, Siladi Milena.
C. N. „Iosif Vulcan" Oradea: Titlul scenetei: „Bătaia nu face legea!" cadrele didactice: Mihincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina; elevii: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa, Hepuţiu Oana.
Lic. Tehnologic Nr. 1  Dobreşti: Titlul scenetei: ,,Viața ca o ... telenovelă!" prof. Soca Lavinia; elevii: Seican Andreea Ioana, Popa Gabriel Natanael, David Octavian Pavel.
Lic. T. „Onisifor Ghibu" Oradea: Titlul scenetei: „Şcoala fără agresivitate"; cadre didactice: Timofte Camelia, Daniela Marinău, Ionela Belbe; elevii: Băican Rebeca, Piscoi Dina, Trifa Georgiana, Sușca Andrei, Balotă Răzvan.
Lic. T. „Mihai Veliciu" Chișineu-Criș, judeţul Arad: Titlul scenetei: „Violența ca act inconștient"; cadre didactice: Palcu Felicia Amelia, Badea Cristina; elevii: Borza Diana, Bocu Daiana, Bonca Adelin, Mândruţiu Vlad, Mager Andrei
C.N. „George Barițiu" Cluj-Napoca: Titlul scenetei:„Ne pasă de lumea în care trăim!" cadre didactice: Bucur Carmen, Popescu Cristina; elevii: Decea Tudor, Călugăr Francesca, Pop Patricia, Todoran Gabriel
Lic. Teologic Ortodox „Nicolae Steinhardt", Satu Mare: Titlul scenetei: „Spuneți NU violenței!" cadre didactice:  Groza Gabriel Ioan, Macarie Simona; elevi participanţi: Erdei Denisa Ioana
C.N. ,,Mihai Eminescu" Baia Mare, județul Maramureș: cu sceneta: „Trei motive!" prof. Inceu Sanda Maria; elevii: Dragoș Gabriela, Ghirasin Liana, Tarba Ștefania, Muntan Rareș, Sălăgean Tudor
Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" din Alba Iulia: Titlul scenetei: „Și cuvintele lovesc!" prof. Scheau Ana-Maria; elevii: Curta Sergiu, Degan Paul, Fara Maria Alexia, Gherghel Ioana, Kisgyorgy Andreea.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze (45 de poze), accesați Galeria foto: Liceeni din şase judeţe au fost implicaţi în concursul „Școala fără violenţă”, etapa regională.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:39:06 Ora de vară a Europei de Est