Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lecturile copilăriei

La Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei

Lecturile copilăriei

,,Carte frumoasă, cinste cui te-a scris
Încet gândită, gingaş cumpănită;
Eşti ca o floare, anume înflorită
Mâinilor mele, care te-au deschis”.
(Tudor Arghezi)

Luni, 22 mai 2017, la Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei  în spaţiul mirific al bibliotecii, Centrului de Documentare şi Informare, s-a desfăşurat a XVII-a ediţie a activităţii concurs pe teme de literatură: ,,Poveşti şi personaje", partea a II-a, din cadrul proiectului judeţean ,,Lecturile copilăriei".
Moderatoarea şi iniţiatoarea activităţii a fost d-na bibliotecară, Ileana Tomescu, care a pregătit  cu măiestrie, profesionalism şi responsabilitate  întrega activitate.
Protagonişti au fost elevii claselor a IV-a A (care au participat cu două echipaje în concurs ,,Optimiştii" şi ,,Isteţii") şi a IV-a B (echipajele ,,Scriitorii" şi ,,Cititorii") , coordonaţi de domnii profesori Romulus Făşie şi Larisa Pirtea.
Juriul concursului a fost format din profesorii: Simona Pantea, director, Adelina Mangra, consilier educativ,  Rodica Haidu, Lidia Stanciu și Florina Bodenciu.
Concursul a debutat cu un minunat cântecel: ,,Un amico che mi ama", interpretat de grupul de copii ,, Armonia" din clasele a III-a, coordonat de dl. prof. Gheorghe Drăgan.
Probele concursului au fost interesante şi ingenioase: Recunoaşteţi fragmentul, Cel mai bun recitator, Descoperă numele personajului, Creaţii plastice - prezentare, şi Cine ştie răspunde - joc didactic. A urmat un interesant periplu printre frumoase poveşti, povestiri, personaje şi autori cunoscuţi.
Toate cele patru echipaje au răspuns corect la fiecare întrebare adresată, au fost la înălţimea aşteptărilor astfel că juriul a avut o sarcină extrem de uşoară acordând calificativul FB. şi locul I pentru echipajele: Optimiştii și Isteţii, respectiv Cititorii și Scriitorii, dovadă fiind atât caietele de lectură expuse în holul CDI-ului cât şi creaţiile plastice ale copiilor şi o frumoasă machete realizată pe această temă. În cadrul proiectului ne-au fost alături copiii de la GPP, Nr.1,Ștei, îndrumaţi de d-na prof. Cernău Lucreţia, director, educ. Tuduce Elena și Vesa Adina, Ştei şi GPP. Nr. 30 Oradea, Georgeta Bara director, educ.Ioana Tomescu şi Cionca Loredana, care au pregătit cele mai frumoase semne de carte.
În finalul activităţii d-na director, prof. Simona Pantea, a înmânat diplome echipajelor concurente, a mulţumit profesorilor coordonatori şi îndrumători, a felicitat elevii claselor a IV-a A şi B, care au realizat caiete de lectură  atât pe parcursul primului semestru, cât şi pe parcursul celui de-al II-lea semestru şi le-a urat spor la citit în continuare.
Echipa de proiect şi organizare este alcătuită din următoare cadre didactice: iniţiator, bibliotecar inst. Ileana Tomescu, prof. Codruţa Bogdan, inspector şcolar general adjunct al  I.S.J. Bihor, prof. Simona Pantea, director, prof. Liana Moruţ, director adjunct, prof. Adelina- Mangra Panici, consilier educativ, prof. Făşie Romulus, Pirtea Larisa, Drăgan Gheorghe, Merce Sanda, Rada Daniela, Ioana Toth, Cristina Andru și ec. Galea Ramona.
Rada Daniela & Merce Sanda
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:28:34 Ora standard a Europei de Est