Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecturile copilăriei

La Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei

Lecturile copilăriei

,,Carte frumoasă, cinste cui te-a scris
Încet gândită, gingaş cumpănită;
Eşti ca o floare, anume înflorită
Mâinilor mele, care te-au deschis”.
(Tudor Arghezi)

Luni, 22 mai 2017, la Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei  în spaţiul mirific al bibliotecii, Centrului de Documentare şi Informare, s-a desfăşurat a XVII-a ediţie a activităţii concurs pe teme de literatură: ,,Poveşti şi personaje", partea a II-a, din cadrul proiectului judeţean ,,Lecturile copilăriei".
Moderatoarea şi iniţiatoarea activităţii a fost d-na bibliotecară, Ileana Tomescu, care a pregătit  cu măiestrie, profesionalism şi responsabilitate  întrega activitate.
Protagonişti au fost elevii claselor a IV-a A (care au participat cu două echipaje în concurs ,,Optimiştii" şi ,,Isteţii") şi a IV-a B (echipajele ,,Scriitorii" şi ,,Cititorii") , coordonaţi de domnii profesori Romulus Făşie şi Larisa Pirtea.
Juriul concursului a fost format din profesorii: Simona Pantea, director, Adelina Mangra, consilier educativ,  Rodica Haidu, Lidia Stanciu și Florina Bodenciu.
Concursul a debutat cu un minunat cântecel: ,,Un amico che mi ama", interpretat de grupul de copii ,, Armonia" din clasele a III-a, coordonat de dl. prof. Gheorghe Drăgan.
Probele concursului au fost interesante şi ingenioase: Recunoaşteţi fragmentul, Cel mai bun recitator, Descoperă numele personajului, Creaţii plastice - prezentare, şi Cine ştie răspunde - joc didactic. A urmat un interesant periplu printre frumoase poveşti, povestiri, personaje şi autori cunoscuţi.
Toate cele patru echipaje au răspuns corect la fiecare întrebare adresată, au fost la înălţimea aşteptărilor astfel că juriul a avut o sarcină extrem de uşoară acordând calificativul FB. şi locul I pentru echipajele: Optimiştii și Isteţii, respectiv Cititorii și Scriitorii, dovadă fiind atât caietele de lectură expuse în holul CDI-ului cât şi creaţiile plastice ale copiilor şi o frumoasă machete realizată pe această temă. În cadrul proiectului ne-au fost alături copiii de la GPP, Nr.1,Ștei, îndrumaţi de d-na prof. Cernău Lucreţia, director, educ. Tuduce Elena și Vesa Adina, Ştei şi GPP. Nr. 30 Oradea, Georgeta Bara director, educ.Ioana Tomescu şi Cionca Loredana, care au pregătit cele mai frumoase semne de carte.
În finalul activităţii d-na director, prof. Simona Pantea, a înmânat diplome echipajelor concurente, a mulţumit profesorilor coordonatori şi îndrumători, a felicitat elevii claselor a IV-a A şi B, care au realizat caiete de lectură  atât pe parcursul primului semestru, cât şi pe parcursul celui de-al II-lea semestru şi le-a urat spor la citit în continuare.
Echipa de proiect şi organizare este alcătuită din următoare cadre didactice: iniţiator, bibliotecar inst. Ileana Tomescu, prof. Codruţa Bogdan, inspector şcolar general adjunct al  I.S.J. Bihor, prof. Simona Pantea, director, prof. Liana Moruţ, director adjunct, prof. Adelina- Mangra Panici, consilier educativ, prof. Făşie Romulus, Pirtea Larisa, Drăgan Gheorghe, Merce Sanda, Rada Daniela, Ioana Toth, Cristina Andru și ec. Galea Ramona.
Rada Daniela & Merce Sanda
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 19:20:29 Ora de vară a Europei de Est