Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a

La Grădinița Nr. 52 din Oradea

Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a

La Grădinița Nr. 52 Oradea s-a desfășurat în această primăvară (în luna aprilie 2017) Proiectul educativ județean cu participare regională ,,Căsuța poveștilor".

283 de preșcolari și școlari de la mai multe unități de învățământ din Bihor, dar și din alte județe ale țării (Arad și Hunedoara) au fost răsplătiți cu diplome și calificative pentru talentul lor. Responsabilul de proiect a fost d-na director, profesor Sala Ioana, coordonator proiect, profesor Duluș Geta, iar din echipa de proiect au făcut parte: prof. Albu Raluca, Druța Valeria, Săcădat Adriana și Pruncuț Ioana. Partenerii externi ai proiectului au fost: Grădinița Nr. 1 Beiuș, Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, Școala Gimnazială ,,Aurel Pop"  din Oșorhei și structura ei, Grădinița Nr. 1 Oșorhei, Școala Gimnazială din Ceica, împreună cu structurile sale - Grădinița din Ceica și Școala Gimnazială Nr. 3 din Corbești, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd, cu structura - Grădinița Holcim Aleșd, Școala Gimnazială din Zărand, județul Arad, Școala Gimnazială ,,Sf. Varvara" din Hunedoara, cu structurile, Grădinița din Aninoasa și Grădinița Iscroni, județul Hunedoara.
La concursul de creație artistico-plastică din cadrul proiectului au participat 28 de unități de învățământ preșcolare și școlare, 102 cadre didactice și 283 de preșcolari și școlari. Concursul a fost organizat pe cinci categorii de vârstă, grupa mică (3 - 4 ani), grupa mijlocie (4 - 5 ani), grupa mare (5 - 6 ani), ciclul primar (6 - 10 ani), în acest an școlar acceptând și participarea copiilor școlari de la C.S.E.I.  Nr.1 Tileagd.
Lucrările participanților la cea de-a II-a ediție (2016-2017) și-au găsit locul în cadrul unei expoziții impresionante în holul de la parter al Grădiniței Nr. 52. Acestea au  fost jurizate de către o comisie alcătuită din: doamna director, profesor Sala Ioana, prof. Duluș Geta, Vlad Rodica, Coroiu Natalia, Pavel Corina, Dimeny Eva și Costea Anca. Toate lucrările prezentate în concurs au fost premiate cu premii I, II, III sau mențiuni, iar cele care nu au respectat cerințele impuse prin regulament au primit premii de participare.
Motivarea proiectului
La vârsta copilăriei, poveștile și desenul sunt principalele mijloace de exprimare a vieții afective a copilului. În această etapă de viață se fixează principalele valori și modele de viață, iar copilul se identifică cu personajul care corespunde modelului educațional existent. Personajele din basme îi însoțesc în anii copilăriei și le oferă modele pe care să le urmeze în viața adultă. Poveștile și basmele stimulează dorința de cunoaștere, imaginația și creativitatea copilului. Ele îmbogățesc viața afectivă a acestuia, copilul reușind să trăiască alături de personaje, să-și exprime starea emoțională în funcție de contextul și desfășurarea poveștii. Cu ajutorul poveștilor și basmelor copilul se va dezvolta armonios și va ști să-și rezolve conflictele, copilul va învăța că trebuie să respecte sfatul adulților pentru a fi ferit de pericole, va învăța că lumea e guvernată de reguli și principii pe care trebuie să le accepte și să le aplice pentru a fi acceptat în societate.
Prin  acest proiect am determinat copiii să învețe să asculte, să se relaxeze, să simtă cuvintele, frumusețea și expresivitatea lor, să aibă răbdare, să recepteze cu plăcere textele literare și să le transpună în creațiile lor artistico-plastice.
Știi tu ce înseamnă să fii copil? Înseamnă să fii atât de mic încât spiridușii să ajungă să-ți șoptească la ureche, înseamnă să transformi bostanii în calești și șoriceii în telegari, josnicia în noblețe și nimicul în orice, căci orice copil poartă o zână bună în sufletul lui" - Francis Thompson.
Coordonator proiect,
prof. Duluș Geta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ județean ,,Căsuța poveștilor”, ediția a II-a.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:32:26 Ora de vară a Europei de Est