Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” din Oradea

Mag Adrian - performerul liceului și al Bihorului la Olimpiada de geografie

22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel” din Oradea

An de an, elevii Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea se situează în topul liceelor bihorene în ceea ce privește promovabilitatea (sută la sută) la examenele naționale (Evaluarea națională și Bacalaureat) și rezultatele la olimpadele și concursurile naționale.

Mag Adrian - performerul liceului și al Bihorului la Olimpiada de geografie
22 de olimpici naționali la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea
An de an, elevii Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea se situează în topul liceelor bihorene în ceea ce privește promovabilitatea (sută la sută) la examenele naționale (Evaluarea națională și Bacalaureat) și rezultatele la olimpiadele și concursurile naționale.
În anul școlar 2016 - 2017, nu mai puțin de 22 de elevi au obținut premii și mențiuni la olimpiade și concursuri școlare naționale. Performerul liceului și al olimpicilor naționali bihoreni la etapa națională a Olimpiadei de geografie este Mag Adrian, din clasa a XI-a A, după cum avea să sublinieze doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, la Gala de premiere. Elevul doamnei profesor Ramona Iștoc a obținut premiul al II-lea pe țară; având un punctaj foarte bun, a fost foarte aproape de cei care au reușit să se califice în lotul României pentru Balcaniadă. ,,Din clasa a IX-a, Adrian este ,,abonat" la locurile I pe județ la Olimpiada de geografie, ne-a spus doamna profesor Ramona Iștoc, dublate de premii speciale la etapa națională în clasele a IX-a și a X-a. Anul acesta, la etapa națională a obținut cel mai mare punctaj dintre olimpicii naționali din Bihor la Olimpiada de geografie, fiind premiat de directorul Direcției Județene pentru Cultură, dl Lucian Silaghi. Pentru clasa a XII-a, cu voința sa de fier, Adrian își dorește să prindă Balcaniada, iar după absolvire, să ajungă să studieze în USA". În gimnaziu, a cochetat și cu olimpiadele de matematică și fizică, dar a fost acaparat pentru totdeauna de geografie.  Vine tare din urmă un alt geograf, Avram Raul, din clasa a IX-a A, care anul acesta, la etapa națională a Olimpiadei de geografie a obținut o mențiune, dar în clasele V-VII, la concursul național de geografie ,,Terra", elevul doamnei profesor Ramona Iștoc s-a situat pe locul I și II. Tiutin Andrada, din a X-a A, eleva domnului profesor Marius Cicortaș, este pasionată de matematică, fiind abonată la Olimpiada de mate din clasa a VI-a; în fiecare an a cucerit premiul I la etapa județeană, obținând participare la națională, mai puțin în clasa a IX-a. În clasele V-X, mai puțin în a IX-a, a obținut mențiuni la concursul interjudețean ,,Grigore Moisil", iar anul acesta, la Zalău, doar diplomă de participare; aceleași rezultate (la indigo) le-a înregistrat și la celălalt concurs interjudețean - ,,Teodor Topan". La Andrada, matematica se combină excelent cu baschetul, pe care îl practică cu mult succes, în cadrul campionatului național. După premiile I și II, în clasele a VIII-a și a IX-a, la concursul ,,Prietenii limbii franceze", Coroiu Eliza, din a X-a A, a obținut în 2017 premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de limba franceză calificându-se la etapa națională, sub îndrumarea doamnei profesor Rodica Moțiu. Eliza s-a împrietenit cu limba franceză încă din clasa a VII-a, pe când era eleva doamnei profesor Elena Gălășel (la Șuncuiuș). Eleva doamnei profesor Mihaela Fildan a cochetat și cu româna ajungând la etapa județeană. Pop Robert, din a X-a A, elevul domnului profesor Marius Cicortaș, a fost medaliat cu bronz în a VI-a, a VIII-a și a IX-a, la etapa națională a Olimpiadei de matematică, anul acest are doar diplomă de participare, dar a mai obținut mențiuni la ,,Grigore Moisil" și ,,Argument", precum și premiul III la ,,Teodor Topan". Robert face parte și din echipa de matematică a liceului (alături de Trifan Octavian, Trifan Titus, Tiutin Cristina și Tiutin Andrada, Balaszhazi Alex), echipă coordonată de dl prof. Marius Cicortaș, care a partipat la concursul intenațional de matematică. Așadar, Balaszhazi Alex, din a X-a A, e membru în echipa de matematică a dlui profesor Marius Cicortaș, care a participat la concursul internațional de mate; ocupând locul I la etapa județeană, Alex a participat și la etapa națională a Olimpiadei de matematică, dar și la ,,Grigore Moisil", la ,,Teodor Topan" și la ,,Argument", la ultimele două obținând câte o mențiune. Lui Trifan Octavian, din a IX-a A, doamna profesor Ramona Iștoc i-a făcut o frumoasă reclamă: ,,Octavian a terminat cu 10 pe linie gimnaziul, dar tot cu 10 a luat și Evaluarea națională". Octavian a obținut premiul I pe județ la Olimpiada de lingvistică (profesor Dorina Popa), participând și la etapa națională, la București. Membru în echipa de matematică a dlui prof. Marius Cicortaș, Octa a luat anul acesta premiul I la etapa județeană a Olimpiadei de mate, și a participat la etapa națională de la Timișoara; deține în palmares mențiune la ,,Teodor Topan" și diplome de participare la ,,Argument" și ,,Grigore Moisil". Berghe Sergiu, din a XI-a A, e tare la fizică. După premiul I la etapa județeană și calificare la etapa națională a Olimpiadei de fizică, elevul dlui profesor Sergiu Berian s-a întors cu mențiunea de onoare a Societății Române de Fizică, după diplomele de participare din a clasele a VIII-a și a IX-a. Cel de-al doilea elev al dlui prof. Sergiu Berian care a participat la etapa națională a Olimpiadei de fizică este Trubacs Daniel, din a IX-a A. În clasele V-VIII, Daniel a cochetat cu matematica, cu participări la județeană, iar la Concursul interjudețean de fizică și inventică ,,Iraemus" a obținut premiul I. Sava Sebastian, din a VII-a A și Zaharia Natasha, din a VIII-a B, sunt ,,Călători prin istorie". E un fel de a spune pentru că elevii dnei profesor Ramona Iștoc au participat cu succes la concursul național ,,Călători prin istorie", obținând premii I la etapa județeană și premiul al II-la la națională (la Buzău). Natasha a mai obținut premiul I la română, la concursul organizat de Piticot (profesor Mihaela Fildan), mențiune pe județ la Olimpiada de română și participare la Olimpiada de franceză și mențiune la ,,Prietenii limbii franceze" (prof. Simona Ienciu). Și Simionescu Sara și Gavriluț Ana, din a VII-a A, precum și Munteanu Levi, din a VII-a B, sunt prieteni ai limbii franceze. Elevii dnei profesor Rodica Moțiu au obținut anul acesta câte o mențiune la concursul național ,,Prietenii limbii franceze". Pantiș Beniamin, din a XII-a B, a obținut premiul II la etapa județeană a Olimpiadei de istorie (prof. Florin Iștoc) și a participat la etapa națională de la Buzău. Pantiș Bianca, din a VII-a A, a obținut premiul II la fizică pe județ (prof. Sergiu Berian) și mențiune la națională, la Târgu Jiu. În clasa a VI-a, Bianca a participat la română, ocupând locul I pe județ (prof. Dorina Popa); naționala s-a ținut la Râmnicu Vâlcea. Trifa Iulia, din a V-a B, deține în palmares locul I la Olimpiada de lingvistică, etapa județeană (prof. Alina Burcă) și participare la națională, la București; mențiune la mate, pe județ (prof. Marius Cicortaș) și participare la Olimpiada de română, etapa județeană. Ceilalți cinci olimpici (Vinter Laura, din a X-a A, Zerghe Estera, din a X-a B, Goga Paula, a IX-a B, Torjoc Manuela, din a XI-a B și Grecu Maria, din a XII-a B), sunt câștigători la religie; Laura - loc. I la etapa județeană (prof. Ioan Tamaș) și participare la națională (la Reșița); Estera - mențiune la Concursul național de discipline teologice, cultul baptist (prof. Marius Pop); Paula, Manuela și Maria - participare la Concursul național de discipline teologice, cultul baptist (profesori: Ioan Tămaș și Ciprian Simuț).
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:22:17 Ora standard a Europei de Est