Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Astăzi, o sărbătorim: Mulți ani îi dorim!”

,,Grădi 28 este cel mai frumos loc

Astăzi, o sărbătorim: Mulți ani îi dorim!”

Marți, 30 mai 2017, la Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul" din Oradea a fost mare sărbătoare!

La împlinirea celor 40 de primăveri, a curs șampanie cât pentru 40 de ani, atât pentru copii, cât și pentru părinți și bunici, dar și pentru zecile de invitați, de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Primăria Oradea, Direcția Patrimoniu Imobiliar, foști inspectori școlari și directori de grădinițe, foste cadre didactice, nedidactice și personal auxiliar...
Doamna director Cornelia Româneac și colectivul de cadre didactice și nedidactice nu pot fi decât încântate de audiența record și de aprecierile care au curs din toate direcțiile, începând cu inspectorul școlar general dl prof. Florin-Alin Novac-Iuhas, continuând cu foștii inspectori școlari Cormoș Rodica și Maria Ivănescu. ,,Ziua de astăzi (de marți, 30 mai 2017 - n.n.) o consider una specială pentru această unitate de învățământ, pentru învățământul preșcolar. A sărbători ziua grădiniței este un moment de mare sărbătoare. Se celebrează performanța, prestigiul, toate împlinirile din cei 40 de ani. Vă felicit pentru ceea ce ați făcut și pentru modul cum ați ajuns la aceste performanțe. Suntem martori ai evoluției și ascensiunii dumneavoastre profesionale. Felicit colectivul didactic, felicit părinții copiilor. Prin această întâlnire fac un remember la profesionalism, un remember la copilărie, un remember special la prietenie", a spus distinsul profesor, fost inspector școlar Maria Ivănescu, întotdeauna emoționantă și emoționată până la lacrimi.
,,Ziua celor mici"
Programul cultural a început cu evoluția celor mai mari dintre cei mici, artiștii grupei mari A (coordonați de prof. Popa Ana și  Mihalcea Ramona), cu versuri despre grădiniță și evenimentul evocat. Prichindeii din grupa mică A (ed. Nistor Natalia și prof. Morar Dana)  au recitat și au prezentat momente inedite din folclorul copiilor, iar cei din grupa mică B (coordonați de prof. Suciu Dana și Leucea Dana) au interpretat două cântecele cu ciupercuțe și rățuște. Ceilalți pitici, din grupa mică C (îndrumați de prof. Vincze Lenke și ed. Abrudan Diana) au interpretat jocul cu text și cânt Barza și broscuțele. Cu un repertoriu atent selectat, cu priză la copii și la audiență, profesorul de engleză, Andreea Iepure, ne-a demonstrat ce se poate face cu niște copii de grupă mijlocie C (copiii doamnelor ed. Țig Marioara și prof. Nagy Ioana) și grupă mare C (copiii doamnelor prof. Cheregi Crina și Nemeș Florica), chiar și în limba engleză, atunci când ești motivat și bine intenționat în a face performanță.  Prof. Adriana Heteș a prezentat un număr de dans modern cu copiii din grupa mijlocie C (ed. Țig Marioara și prof. Nagy Ioana), precum și două reprezentații de dans etno cu mijlocie A (prof. Indrie Elena și Igna Sanda) și mare D (ed. Tirla Adriana și Cherloabă Maria). Grupul vocal al grupei mijlocii B (îndrumat de ed. Ambro Maria și prof. Horga Camelia) ne-a emoționat cu o Rugăciune superbă: ,,Când am plecat de-acasă/ De-acol' din satul meu/ Nu am luat cu mine/ Decât pe Dumnezeu.
Ai grijă, Doamne Sfinte,/ Că eu Te rog mereu/ De mama și de tata/ Și de poporul meu.
Și iartă-mă , Iisuse,/ Căci las în grija Ta/ Nevasta și copiii/ Și țărișoara mea.
Am mai luat și poze/ Cu neamuri și vecini/ Ca să mai treacă dorul/ Pe-acol' printre străini.
Și-acol' printre străini/ În fiecare seară/ Am să mă rog să fie/ Bine și-n a mea țară.
Dar poate că o dată/ Mă voi întoarce-n sat/ Dar n-o mai fi nimica/ Din ceea ce-am lăsat.
Și te mai rog, Iisuse,/ Să iei în paza Ta/ Pe toți românii mei/ Oriunde s-ar afla".
Copiii din grupa mare B (prof. Nicoruț  Nicoleta), instruiți de Adrian Balog, au încins un dans popular. Programul s-a încheiat cu Imnul grădiniței și La mulți ani! ,,Dimineața ne trezim/ Și la grădiniță ne grăbim/ Unde-s multe jucării/ Și cei mai frumoși copii/ Dacă vesel vrei să fii/ Dar și multe tu să știi/ Caută nu sta pe loc/ Grădinița 28.
Refren:
Grădi 28 este cel mai frumos loc/
Astăzi o sărbătorim: Mulți ani îi dorim!
Apoi, cu toții au ieșit în parcul din curte unde au sărbătorit cu șampanie și dulciuri (tort), alături de părinți și profesori.
Crina Cheregi & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (102 poze), accesați Galeria foto: Astăzi, o sărbătorim: Mulți ani îi dorim!”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:18:00 Ora standard a Europei de Est