Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mici, dar foarte implicați

„Școala altfel”, la „Dimitrie Cantemir”

Mici, dar foarte implicați

„Școala altfel", desfășurată la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" în perioada 22-26 mai 2017, a constituit pentru elevii clasei pregătitoare B, îndrumați de prof. Pința Mariana, perioada unor experiențe de neuitat.

Chiar din prima zi ne-am întâlnit cu bibliotecara școlii, care ne-a introdus „În lumea cărților". După ce ne-a prezentat modul în care se împrumută cărțile de la bibliotecă, ne-a explicat și cum trebuie utilizate pentru a se păstra într-o stare cât mai bună, astfel încât să le poată folosi cât mai mulți copii.
Apoi am pornit în vizită la Serviciul de Ambulanță Județean Bihor. Cu multă pricepere, domnul doctor Venter Vicențiu ne-a explicat în ce condiții se apelează numărul de urgență al serviciului de ambulanță, ne-a prezentat câteva modalități de acordare a primului ajutor, după care am urmărit un filmuleț în care Mister Bean încerca și el să acorde primul ajutor, dar nu în modul explicat de cadrele medicale, ci în stilul specific... amuzant.
Foarte curioși, ghidați de indicațiile cadrelor medicale, am explorat interiorul unei ambulanțe.
Plini de voie bună, am pornit marți în excursie la Chișcău. Primul popas l-am făcut în pădurea de la Sâmbăta, unde am rămas încântați de frumusețea naturii la sfârșitul primăverii, am învățat cum trebuie să ne comportăm pentru a proteja mediul natural. Dar cel mai mult ne-a fermecat lumea fantastică din piatră, din Peștera Urșilor. Cei mai mulți au vizitat acum pentru prima oară această minune a naturii. Întâlnirea cu Albă ca Zăpada și piticii ei, căsuța lor, Moș Crăciun  cu desaga încărcată de daruri, Racheta lansată  și chiar cu Ursul care încearcă să iasă din peșteră, monumente carstice spectaculoase ne-au uimit nespus.
La Muzeul Fiarelor de la Chișcău am văzut unelte agricole utilizate de străbunicii noștri, obiecte din casele țărănești de mai demult, dar și o sală de clasă, așa cum era ea cu mulți, mulți ani în urmă. Uimiți de atâtea lucruri interesante, nici nu ne-am dat seama cum am ajuns din nou acasă.
Miercuri, am mers la CSEI „Cristal" pentru a-i cunoaște pe copiii de aici și pentru a le face o bucurie. Prin câteva desene, ne-am exprimat sentimentele față de acești copii, dorința de a-i proteja, de a-i avea prieteni.
În cadrul acestei activități, copiii au participat la un teatru experiențial, metodă special dezvoltată pentru persoanele cu deficiențe senzoriale multiple. Povestea „Scufița Roșie" a fost transcrisă în limbajul stimulării polisenzoriale (simț tactil, olfactiv, vizual, gustativ), fiecare copil intrând în contact direct cu stimulii. Actorii principali au fost doamnele profesoare,  Copăcian Aurelia, Boros Gyongyi, Moț Teodora și Merțan Anturia.
Joi, am plecat să cunoaștem lumea necuvântătoarelor. Am poposit pentru o clipă la Biserica Militară, unde se oficia slujba de pomenire pentru eroii neamului cu ocazia Zilei Eroilor. La Zoo am întâlnit multe animale îndrăgite, despre care am învățat și noi la orele de exploararea mediului.
Vineri, i-am primit în vizită pe preșcolarii de la Grădinița Nr.56 - „Curcubeu" - îndrumați de doamnele prof. Prefunga Valeria și Jișa Livia. Pe baza unei povești, am aflat cu toții reguli de comportare în grup, apoi am așezat în copacul magic „cuvinte vrăjite", care ne ajută să ne formăm un limbaj politicos. Pentru că luna mai este luna florilor, s-au spus ghicitori despre flori și am realizat o floare cu nume simbolic - „Floarea prieteniei". Aceasta avea petalele și frunzele sub forma unor inimioare.  Pentru a o face și mai interesantă, i-am dat chip uman. Activitatea s-a desfășurat pe cinci grupe, echipele purtând nume alese chiar de copii: Liliacului, Narciselor, Lalelelor, Trandafirilor și Lăcrimioarelor.
A fost o săptămână frumoasă și specială pentru toți copiii, dornici să învețe prin joc și bucurie, să trăiască fiecare zi ca pe o sărbătoare.
Prof. Pința Mariana

 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:14:43 Ora de vară a Europei de Est