Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”

Eveniment marca TopFormalis

Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”

Procesul de predare-învăţare este întâmpinat, de obicei, de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic.

Nu doar elevii, ci şi părinţii, dar, uneori, chiar și educatorii au îndoieli în ceea ce priveşte necesitatea memorării şi exersării structurilor complexe ale lecțiilor care trebuie învățate.
Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii și dezvoltării personale, deoarece prin intermediul acestora devenim performanți, mai bine adaptați stresului zilnic, reușim să depășim obstacolele de orice fel, inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creștem potențialul relațional, ne depășim zona de confort - limitativă, îi înțelegem mai bine pe ceilalți și suntem mai bine adaptați situațiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoașterea și dezvoltarea personală proprie, în ritmul personal intuitiv, sau prin intermediul grupului din care fac parte profesioniști egali ca pregătire, dar cu experiențe de viață diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două s-ar putea dovedi o variantă optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul a avut loc în perioada 20-21 mai 2017 la Mânăstirea „Sfânta Treime" din localitatea Bic, Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj şi s-a adresat tuturor cadrelor didactice şi părinţilor interesaţi care și-au dorit să îşi dezvolte competenţele comunicaţionale şi de relaţionare utilizând tehnici specifice psihodramei. Cursul și-a propus să ofere școlii și elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenți la nevoile lor, dar și la ale celorlalți, care să fie capabili de empatie, respectuoși, buni comunicatori, dar și apți de a conștientiza toate resursele avute la dispoziție pentru a le folosi în predare.
Formator a fost psihologul Alin Creţu acreditat C.N.F.P.A. și Ministerul Muncii. Cursul a fost inclus în Oferta educaţională a Casei Corpului Didactic Bihor, pe anul şcolar 2016/2017. După absolvire, fiecare dintre cei șaptezeci de participanţii, din județele Bihor și Sălaj au primi câte o Adeverinţă de participare, însumând 20 de ore de formare.
În cadrul cursului şi-au găsit răspunsul câteva întrebări precum: Ce loc ocupă oratoria în predarea şi învăţarea mai rapidă și cu plăcere a lecțiilor? Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă? Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare? Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă și comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate? Cum se desfăşoară şi cu ce frecvență ar trebui să folosim oratoria? Care sunt modalităţile de evaluare a oratoriei prin psihodramă?
Competenţele vizate au fost: discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul orelor; prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă; aplicarea şi analizarea unor activităţi model; proiectarea unor activităţi psihodramatice creative utilizând oratoria; discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Modulele tematice au fost: I - Cunoașterea elementelor psihodramatice ale oratoriei; II - Importanța oratoriei în atingerea scopurilor, pentru învățământ; III - Modele de activităţi oratorice psihodramatice utilizate la clasă; IV - Evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Modalităţile de evaluare au fost: observaţia permanentă, elaborarea unor activităţi și chestionare.
Cu prilejul acestui curs, a fost vizitat Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău în cadrul evenimentului cultural Noaptea muzeelor.
A fost încă un eveniment marca TopFormalis.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).