Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”

Eveniment marca TopFormalis

Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”

Procesul de predare-învăţare este întâmpinat, de obicei, de elevi cu reticenţă dacă se adoptă sistemul clasic.

Nu doar elevii, ci şi părinţii, dar, uneori, chiar și educatorii au îndoieli în ceea ce priveşte necesitatea memorării şi exersării structurilor complexe ale lecțiilor care trebuie învățate.
Cu toate acestea, deşi teoriile moderne pun, pe bună dreptate, un accent din ce în ce mai mare pe activităţile creative de comunicare, nu putem neglija necesitatea autocunoaşterii și dezvoltării personale, deoarece prin intermediul acestora devenim performanți, mai bine adaptați stresului zilnic, reușim să depășim obstacolele de orice fel, inclusiv cele impuse de către propria minte, ne creștem potențialul relațional, ne depășim zona de confort - limitativă, îi înțelegem mai bine pe ceilalți și suntem mai bine adaptați situațiilor de risc. Rămâne întrebarea dacă este mai eficientă autocunoașterea și dezvoltarea personală proprie, în ritmul personal intuitiv, sau prin intermediul grupului din care fac parte profesioniști egali ca pregătire, dar cu experiențe de viață diferite. În condiţiile în care educaţia modernă se axează din ce în ce mai mult pe o învăţare activă şi creativă, o combinaţie între cele două s-ar putea dovedi o variantă optimă pentru categoriile de vârstă gimnazială şi liceală, când elevii simt nevoia de a se implica în activităţi antrenante, competitive şi inedite care să le accentueze motivaţia intrinsecă pentru învăţare.
Cursul a avut loc în perioada 20-21 mai 2017 la Mânăstirea „Sfânta Treime" din localitatea Bic, Şimleu Silvaniei, judeţul Sălaj şi s-a adresat tuturor cadrelor didactice şi părinţilor interesaţi care și-au dorit să îşi dezvolte competenţele comunicaţionale şi de relaţionare utilizând tehnici specifice psihodramei. Cursul și-a propus să ofere școlii și elevilor, profesori competitivi, spontani, creativi, atenți la nevoile lor, dar și la ale celorlalți, care să fie capabili de empatie, respectuoși, buni comunicatori, dar și apți de a conștientiza toate resursele avute la dispoziție pentru a le folosi în predare.
Formator a fost psihologul Alin Creţu acreditat C.N.F.P.A. și Ministerul Muncii. Cursul a fost inclus în Oferta educaţională a Casei Corpului Didactic Bihor, pe anul şcolar 2016/2017. După absolvire, fiecare dintre cei șaptezeci de participanţii, din județele Bihor și Sălaj au primi câte o Adeverinţă de participare, însumând 20 de ore de formare.
În cadrul cursului şi-au găsit răspunsul câteva întrebări precum: Ce loc ocupă oratoria în predarea şi învăţarea mai rapidă și cu plăcere a lecțiilor? Ce pondere acordăm explicaţiilor, exemplificărilor şi exerciţiilor psihodramatice în raport cu activităţile creative de comunicare efectivă? Care este rolul explicaţiilor şi al exerciţiilor sociometrice şi care este rolul activităţilor de comunicare în învăţare? Cum putem proiecta o activitate psihodramatică creativă și comunicativă care să răspundă nevoii de fixare a elementelor sau structurilor predate? Cum se desfăşoară şi cu ce frecvență ar trebui să folosim oratoria? Care sunt modalităţile de evaluare a oratoriei prin psihodramă?
Competenţele vizate au fost: discutarea rolului psihodramei în predare şi învăţare, în cadrul orelor; prezentarea unor tehnici psihodramatice interesante şi amuzante pentru facilitarea predării la clasă; aplicarea şi analizarea unor activităţi model; proiectarea unor activităţi psihodramatice creative utilizând oratoria; discutarea unor modalităţi de evaluare utilizând ca metodă sociometria.
Modulele tematice au fost: I - Cunoașterea elementelor psihodramatice ale oratoriei; II - Importanța oratoriei în atingerea scopurilor, pentru învățământ; III - Modele de activităţi oratorice psihodramatice utilizate la clasă; IV - Evaluare prin activităţi creative şi comunicative respectiv prin feedback.
Modalităţile de evaluare au fost: observaţia permanentă, elaborarea unor activităţi și chestionare.
Cu prilejul acestui curs, a fost vizitat Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău în cadrul evenimentului cultural Noaptea muzeelor.
A fost încă un eveniment marca TopFormalis.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cursul „Oratoria, arta comunicării interumane prin psihodramă”.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 08:40:22 Ora de vară a Europei de Est