Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Comunicarea cu ajutorul semnelor pentru copiii cu dizabilități

Un proiect cu belgienii la Grădinița nr. 20 din Oradea

Comunicarea cu ajutorul semnelor pentru copiii cu dizabilități

Vineri (14 noiembrie 2008), partenerii de proiect (și finanțiștii) din Belgia au (re)venit la Grădinița nr. 20 din Oradea, pentru a pregăti evaluarea din luna aprilie. Au filmat o lecție și au intervievat-o pe doamna directoare, Rodica Toda.

 În cadrul unui proiect, guvernul flamand finanțează (în majoritate) o acțiune ce se dovedește un pas în față, un bun câștigat și un lucru bine făcut, deosebit de eficient – comunicarea cu sprijinul semnelor în cazul copiilor cu dizabilități. Eficientul proiect cuprinde copii și dascăli de la școli speciale din Oradea, precum și de la grădinițele care au și grupe cu copii cu dizabilități (grădinițele nr. 20 și 54).
„La noi în grădiniță, proiectul a fost implementat în urmă cu patru ani, dar în această formulă se derulează de doi ani, ne-a declarat directorul Grădiniței nr. 20, dna Rodica Toda.
Ideea mi-a venit în urma unei vizite de lucru pe care am făcut-o acum cinci ani în Belgia, în 2003. Descoperind la ei acest sistem de comunicare, le-am spus că ar fi foarte facil și pentru copiii noștri cu dizabilități severe, fără posibilități de comunicare verbală, să le dăm șansa să comunice cu adulții, pentru a-și exprima nevoile și dorințele. Astfel că în anul 2006, s-a născut acest proiect de parteneriat cu Universitatea Katho din Belgia, proiect care se finalizează în acest an școlar, în luna aprilie, dar rămân formatorii pe acest sistem de comunicare. Ei vor continua să implementeze, an de an, acest  sistem de comunicare. În grădinița noastră, Ioana Giurcă, în calitate de formator, va dezvolta acest sistem de comunicare pentru a fi însușit atât de părinți, cât și de cadrele didactice din unitatea noastră de învățământ”.
La Grădinița nr. 20, delegația belgiană (formată din patru profesori și un specialist media), condusă de Marc Vercruysse, coordonatorul proiectului, a filmat o activitate de comunicare cu ajutorul semnelor, a discutat cu părinții, dascălii și psihopedagogii, iar vineri, s-a întreținut cu directorul grădiniței, pentru a trage concluziile și a pregăti astfel evaluarea din luna aprilie 2009, când vor reveni la Oradea pentru un simpozion.
Costurile totale ale proiectului se ridică la 160.000 de euro, din care doar 15% sunt suportate de partenerii români (Universitatea Oradea, Inspectoratul Școlar, Direcția județeană pentru Asistență Socială și Protecția Copilului), diferența fiind suportată de guvernul flamand. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Comunicarea cu ajutorul semnelor pentru copiii cu dizabilități.  

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 07:42:04 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...