Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Parteneri din opt țări la CȘEI Nr. 1 Oradea

Miercuri, la cea de-a treia reuniune de proiect

Parteneri din opt țări la CȘEI Nr. 1 Oradea

Miercuri, 7 iunie 2017, în cadrul celei de-a treia reuniuni transnaționale de proiect, profesori și directori din Polonia, Italia, Turcia, Letonia, Germania, Portugalia, Cehia și Macedonia au participat la patru ateliere de lucru organizate la CȘEI Nr. 1 Oradea în cadrul proiectului Erasmus KA 2 Our story true story, număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4.

Echipa de proiect a CȘEI Nr. 1 Oradea, formată din coordonator proiect, prof. Elena Erdeli și membrii echipei prof., director Pantazi Teodora, prof. director adjunct  Ilisie Carmen, prof. Șipoș Lăcrimioara, Calamar Daniela, Strațomir Ionela, Haș Rodica, Poszet Camelia, Dărăban Monica, Tirla Anca, Kiss Ramona, Manole Paula, Vidican Liliana, Herlaș Mirela și Moț Elena, a pregătit activități în cadrul următoarelor ateliere: Teatru experiențial, Art-terapie, Confecționare lumânări și Meloterapie.
Cei 21 de profesori participanți din cele opt țări sunt,  din Germania - Gabriela Brings și Lisa Orthey-König, din Cehia -  Ilja Maloušková și Jan Vavřička, din Macedonia - Natalija Spasovski, Milena Petkovska și Sonja Stojchevska, din Italia - Olimpia Deleonardis, Tonia Dipierro și Rosanna Mariano, din Letonia - Vineta Cibina și Ilze Liepa, din Portugalia - Anabela Martins și Ângelo Graça, din Polonia - Sabina Lasman și Adam Nitka.
Pe parcursul reuniunii participanții au stabilit activitățile care urmează să fie realizate în cadrul proiectului și termenele de realizare a acestora, au planificat următoarele reuniuni de proiect din Portugalia și Germania, au vizitat sediul Asociației SOS Autism și alte obiective turistice din Oradea.
Proiectul amintit Our story - true story (Povestea noastră - o poveste adevărată) este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene și are un buget de 29 110 EURO.  
Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Responsabil activitate, coordonator proiect,
prof. Elena Erdeli
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Parteneri din opt țări la CȘEI Nr. 1 Oradea.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:28:46 Ora standard a Europei de Est