Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Joi, la Era Park,

Festivalul ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”

Sunt greu bătrânii de pornit, dar și mai greu sunt de oprit, când au luat-o la vale, vorba aceea. La interval de câteva zile, am participat la două manifestări de amploare și de largă respirație sufletească, avându-i în centrul atenției pe copiii și cadrele didactice de la Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul" din Oradea.

În 30 mai, a fost Ziua grădiniței (la 40 de ani!), iar joi, 8 iunie 2017, i-au antrenat și pe alții în cadrul Festivalului ,,Tradiție, moștenire și simțire românească", pe scena de la Era Park. ,,Tradițiile populare românești constituie una dintre valorile inegalabile și incontestabile ale națiunii noastre și nu trebuie să lăsăm timpul și evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm, susține doamna director, prof. Cornelia Româneac, responsabilul de proiect. Folclorul este pentru poporul român depozitarul   a tot ceea ce înseamnă tradiție, obicei și artă, izvorâte din rădăcinile istoriei, cu specificul acestor meleaguri".
În fața juriului, alcătuit din inspectorul școlar de specialitate, doamna prof. Nicoleta Oana Fărăianu, doamna prof. Antonela Ferche Buțiu, profesor de canto popular la Școala de Arte ,,Francisc Hubic" și prof. Nicoleta  Nicoruț, coordonator de proiect, s-au prezentat  ansambluri și soliști de la grădinița organizatoare și coordonatoare, dar și de la Grădinița Nr. 42, Grădinița Nr. 47, Grădinița Nr. 20 și Grădinița Nr. 27, de la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" și de la Grădinița Nr. 1 din Marghita.
Manifestarea a fost susținută de Primăria Municipiului Oradea și de Asociația de părinți a Grădiniței Nr. 28 ,,Flori de nufăr".
Festivalul a fost prezentat în derularea sa, punct cu punct, de prof. Crina Cheregi. Au deschis festivalul copiii din grupa mijlocie (îndrumați de educatoarele Ambro Maria și Horga Camelia), cu Rugăciune pentru poporul meu; au urmat, în ordine: grupul vocal al grupei mari (prof. Crina Cheregi - Florica Nemeș; dansatorii grupei  mijlocii (prof. de dans Adriana Heteș, prof. îndrumători  Elena Indrie - Sanda Igna); de la Grădinița Nr. 42, au urcat pe scenă, la microfon, doi soliști, Ungur Andrei și Gloria Trifu (coordonați de doamna director adjunct Delia Coste); ei au fost secondați de un coleg de-al lor de grădiniță, Paul Simedre; Cei de la Grădinița Nr. 28 - ,,Nufărul", au revenit pe scenă cu un obicei de primăvară, intitulat ,,Lioara". Au cules flori copiii din grupa mare (îndrumați de prof. Ana Popa și Ramona Mihalcea); au pus apoi de o șezătoare copiii din grupa mijlocie (coordonați de prof. Marioara Țig și Nagy Ioana); de la Grădinița Nr. 47 - ,,Amicii", au urcat pe scenă cu un dans din Bihor dansatorii coordonați de prof. Viorica Bițiș; reprezentanții Grădiniței Nr. 20 au fost dansatorii grupei mari, îndrumați de prof. Crina Lucuș și Carmen Șchiop; de la Grădinița Nr. 27 - ,,Voinicel", au dansat oșenii coordonați de prof. Aurelia Bodea și Geta Druță; cum dansează niște profesioniști în clasa I, de la ,,Onisifor Ghibu", ne-au demonstrat elevii domnului prof. Iosif Româneac, instructor Adrian Balog. Nu s-au lăsat cu nimic mai prejos nici membrii grupului vocal și dansatorii Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir" și ei tot în clasa I, sub coordonarea unui maestru într-ale tradițiilor, obiceiurilor, dansului și folclorului, doamna profesor Doina Lung. O româncuță foc și pară, din Marghita, Sara Roman, în vârstă de 5 anișori, de la Grădinița Nr. 1 din Marghita, sub coordonarea doamnei prof. Camelia Bențe, a fost cireașa de pe tort a festivalului. Toată numai zâmbet și energie... pozitivă!
Festivalul s-a încheiat cu marile vedete ale Grădinței Nr. 28, formația de dansuri populare a grupei mari, viitori școlari, ai Nicoletei Nicoruț, prof. de dans popular Adrian Balog.
Ovi Dan
 Premiile festivalului
 Învăţământ primar
Secţiunea I -  interpretare
Premiul I  şi cupă - grup vocal         Școala ,,Dimitrie Cantemir", Oradea, coordonat de Doina Lung
Secţiunea II - obiceiuri
Premiul I - grup artistic - Școala ,,Dimitrie Cantemir", Oradea, coordonat de Doina Lung
Secţiunea III - dans popular
Premiul  I şi cupă - grup Lic. Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Oradea, coord. Iosif Româneac şi Adrian Balog
Premiul I - grup de dans  - Școala ,,Dimitrie Cantemir", Oradea, coordonat de Doina Lung
 Învăţământ preşcolar
Secţiunea I - interpretare
Premiul I şi cupă - Roman Sara, Grădinița Nr. 1 Marghita, coord. Benţe Camelia
Premiul II - Simedre Paul, Grădinița Nr. 42, Oradea, coord. Delia Coste
Premiul I - grup vocal Grădinița Nr. 28, coord. Crina Cheregi şi Florica Nemeş
Premiul II - grup vocal Grădinița Nr. 28, coord. Maria Ambro şi Camelia Horga
Secţiunea II - obiceiuri
Premiul I şi cupă - grup artistic Grădinița Nr. 28, coord. Ana Popa şi Ramona Mihalcea
Premiul I - grup artistic, coord. Marioara Ţig şi Ioana Nagy
Secţiunea  III - dans popular  
Premiul I şi cupă - grup de dans Grădinița Nr. 28, coord. Nicoruţ Nicoleta, instructor Adrian Balog
Premiul I - grup de dans Grădinița Nr. 27, coord. Aurelia Bodea şi Georgeta Druţă
Premiul II ( pentru autenticitate) - grup de dans Grădinița Nr. 47, coord. Biţiş Victoria
Premiul II - grup artistic Grădinița Nr. 20, coord. Lucuş Crina și Şchiopu Carmen
Premiul special al juriului - grup dans etno, Grădinița Nr. 28, coord. Elena Indrie şi Sanda Igna
Premiul special pentru cel mai bun recitator - Ungur Andrei şi Trifu Gloria, Grădinița Nr. 42, coord. Delia Coste.
Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Festivalul ,,Tradiție, moștenire și simțire românească”. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:33:59 Ora de vară a Europei de Est