Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

La Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

Acesta a fost motto-ul (aparținând lui V. Hugo) cu care am deschis programul cultural artistic „Iunie - luna copiilor", organizat de Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani în scopul promovării imaginii școlii în data de 11 iunie 2017.

Pentru a consolida această afirmație, doamna profesor Boldor Alexandra, coordonatoarea programului, a dorit să prezinte gândurile întregului colectiv didactic din școală în ceea ce privește importanța educației unui copil deoarece înainte de toate, înainte de a-i oferi bagajul de cunoștințe necesar pentru drumul vieții, trebuie a-l învăța să fie un om între oameni. Astfel, doamna profesor a susținut o prezentare în care a urmărit importanța relației școală-familie.
Pe parcursul programului, prin fața auditoriului, s-au perindat preșcolarii și elevii școlii, încântând asistența cu momente speciale pregătiți fiind de cadrele didactice din școală.
Programul a fost deschis de către doamna director, Ciocan Viorica, care a întâmpinat publicul cu zâmbet și cu urări de bine, iar  preșcolarii de la GPN Nr. 1 Cîmpani și GPN Nr. 4 Hîrsești și-au unit glasurile pentru a ura publicului „Bun venit!" alături de ei și de taraful Chiț. Elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr. 2 și GPN Nr. 3 din Fînațe au introdus audiența în lumea minunată a copilăriei unde toți cei care intră se simt mereu copii, iar elevii și preșcolarii de la GPN nr 2 și Școala Primară Sghiștel au prezentat minunata poveste a anotimpurilor. Alături de elevii Școlii Primare Nr. 3 Cîmpani de Jos, întregul public a pășit pe urmele marelui povestitor Ion Creangă în Bojdeuca de la Țicău unde s-au rostit multe poezioare în amintirea acestuia. Și pentru că suntem țărani români și ne place dansul popular, elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr.4 și GPN Nr. 5 Valea de Sus au încântat publicul cu o polcă din Bihor. Elevii Școlii Primare de la centru au făcut publicul să viseze în lumea minunată a poveștii fluturașilor, iar elevii clasei a VI-a ne-au readus la realitate punându-și în valoare talentele actoricești în sceneta „Povestea unui elev leneș". Elevele claselor a VI-a și a VII-a au încântat auditoriul cu melodiile „Que canten los niños", „Cântec de oameni" și "Dragostea bunicilor", iar pentru că românilor le place să râdă și să facă întotdeauna haz de necaz, băieții claselor a VI-a și a VII-a au binedispus publicul cu o altfel de „Scrisoarea a III-a". Spre final elevii clasei a V-a au prezentat într-un musical de excepție rivalitatea dintre gospodarul din Ardeal și cowboy-ul din America.
Publicul s-a risipit încet-încet în atmosfera liniștită a unei prezentări care a cuprins imagini din întreaga activitate școlară și extrașcolară a învățăceilor școlii concluzionând faptul că azi este momentul să luptăm pentru copiii și elevii noștri, nu mâine, când, poate, va fi prea târziu și nu vor mai avea nevoie de noi...
Boldor Alexandra
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:59 Ora standard a Europei de Est