Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

La Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani

„Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”

Acesta a fost motto-ul (aparținând lui V. Hugo) cu care am deschis programul cultural artistic „Iunie - luna copiilor", organizat de Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani în scopul promovării imaginii școlii în data de 11 iunie 2017.

Pentru a consolida această afirmație, doamna profesor Boldor Alexandra, coordonatoarea programului, a dorit să prezinte gândurile întregului colectiv didactic din școală în ceea ce privește importanța educației unui copil deoarece înainte de toate, înainte de a-i oferi bagajul de cunoștințe necesar pentru drumul vieții, trebuie a-l învăța să fie un om între oameni. Astfel, doamna profesor a susținut o prezentare în care a urmărit importanța relației școală-familie.
Pe parcursul programului, prin fața auditoriului, s-au perindat preșcolarii și elevii școlii, încântând asistența cu momente speciale pregătiți fiind de cadrele didactice din școală.
Programul a fost deschis de către doamna director, Ciocan Viorica, care a întâmpinat publicul cu zâmbet și cu urări de bine, iar  preșcolarii de la GPN Nr. 1 Cîmpani și GPN Nr. 4 Hîrsești și-au unit glasurile pentru a ura publicului „Bun venit!" alături de ei și de taraful Chiț. Elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr. 2 și GPN Nr. 3 din Fînațe au introdus audiența în lumea minunată a copilăriei unde toți cei care intră se simt mereu copii, iar elevii și preșcolarii de la GPN nr 2 și Școala Primară Sghiștel au prezentat minunata poveste a anotimpurilor. Alături de elevii Școlii Primare Nr. 3 Cîmpani de Jos, întregul public a pășit pe urmele marelui povestitor Ion Creangă în Bojdeuca de la Țicău unde s-au rostit multe poezioare în amintirea acestuia. Și pentru că suntem țărani români și ne place dansul popular, elevii și preșcolarii de la Școala Primară Nr.4 și GPN Nr. 5 Valea de Sus au încântat publicul cu o polcă din Bihor. Elevii Școlii Primare de la centru au făcut publicul să viseze în lumea minunată a poveștii fluturașilor, iar elevii clasei a VI-a ne-au readus la realitate punându-și în valoare talentele actoricești în sceneta „Povestea unui elev leneș". Elevele claselor a VI-a și a VII-a au încântat auditoriul cu melodiile „Que canten los niños", „Cântec de oameni" și "Dragostea bunicilor", iar pentru că românilor le place să râdă și să facă întotdeauna haz de necaz, băieții claselor a VI-a și a VII-a au binedispus publicul cu o altfel de „Scrisoarea a III-a". Spre final elevii clasei a V-a au prezentat într-un musical de excepție rivalitatea dintre gospodarul din Ardeal și cowboy-ul din America.
Publicul s-a risipit încet-încet în atmosfera liniștită a unei prezentări care a cuprins imagini din întreaga activitate școlară și extrașcolară a învățăceilor școlii concluzionând faptul că azi este momentul să luptăm pentru copiii și elevii noștri, nu mâine, când, poate, va fi prea târziu și nu vor mai avea nevoie de noi...
Boldor Alexandra
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:09:21 Ora standard a Europei de Est