Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Călătorie în lumea cărţii

Proiectul județean

Călătorie în lumea cărţii

Acesta este titlul proiectului prin care este continuat drumul către cunoaşterea lumii şi descoperirea de sine de către gimnaziştii din Bunteşti, Poieni, Stînceşti, Cîmpani, Pietroasa, Chişcău, Rieni şi Ştei (de la Colegiul Naţional „Avram Iancu").

Aflaţi sub coordonarea profesorilor  şi  animaţi de dorinţa de a descoperi lumea citind, aceşti copii au urmat traseul stabilit şi au adăugat cunoştinţelor însuşite în cadrul programului formal alte cunoştinţe, priceperi şi deprinderi care le vor îmbogăţi orizontul cultural şi le vor dezvolta  competenţele de literaţie.
Încurajaţi  să se exprime liber, în maniera cea mai accesibilă lor (prin semne, linii, forme, culori, cuvinte şi joc), să caute sensuri şi să-şi pună în valoare talentul, demonstrând înţelegerea textelor citite şi  sensibilitate, elevii au colaborat, au învăţat, s-au amuzat, au dăruit şi au adăugat încă un pilon templului devenirii lor.
Călătoria a început în octombrie, odată cu vizita la Biblioteca Orăşenească din Ştei, unde doamna bibliotecar Marina Petrila a condus elevii prin una dintre porţile pe care ni le deschide lectura, către  înţelegerea faptului că „O carte este un sprijin, o mângâiere, un îndemn. Este câte una căreia îi datorezi cât şi celui mai bun învăţător. Ba chiar care-ţi este cât ţi-au fost părinţii şi cei mai buni. Dar atunci trebuie să citim cu alegere". (N. Iorga) Aici, elevii din comuna Bunteşti au văzut şi lucrări realizate de către  copiii care împrumută cărţi de la această bibliotecă, cititori implicaţi în diferite proiecte locale şi regionale.
A urmat o revedere a clasicilor născuţi  în luna ianuarie - în cadrul celei de a XIII-a ediţii a Concursului „Clasicii noştri". Cu acest prilej elevii le-au adus un pios omagiu clasicilor citind basme, poezii, schiţe şi nuvele, recitând, dramatizând, compunând şi desenând. Ca de fiecare dată ei s-au întrecut în realizarea unor proiecte care au surprins secvenţe din viaţa şi opera scriitorilor: Eminescu, Slavici şi Caragiale. Natura şi iubirea în lirica eminesciană, lumea satului din ţinutul copilăriei lui Slavici, eroi ca Huţu sau Zâna Zorilor, Ionel ori Goe, au fost temele tratate şi, prin efort şi dăruire, toată această muncă, a contribuit la îmbogăţirea lor spirituală.
Martie a fost prilej de bucurie şi dăruire. Elevii au confecţionat mărţişoare-cărţişoare pe care le-au dăruit prietenilor şi cunoscuţilor, dovedindu-şi  măiestria şi sensibilitatea.
Ziua lecturii a fost aniversată prin prezentarea lucrărilor realizate de către echipele formate şi surprinderea, sub cele mai interesante forme, a chipului cărţii şi a aventurii trăite alături de eroii volumelor citite.
Ziua de 10 iunie a reprezentat încheierea activităţilor proiectului. A debutat printr-o invitaţie la călătoria făcută de personajul Adinei Popescu în căutarea identităţii, Micuţa şi neterminata poveste, trece pe la Fabulă, Odă şi pe la Măritul Basm, culege câteva cuvinte ce i-ar putea fi de folos şi  află secretul obţinerii identităţii de la Mai Marele Poveştilor, devenind ceea ce-şi dorise, o poveste cu tot ceea ce presupune aceasta. Acest drum l-au reconstituit elevii clasei a VI-a de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Stînceşti. După acest moment, profesorii evaluatori au apreciat lucrările literare şi artistice de la şcolile participante şi au desemnat câştigătorii.
Câştigători sunt, de fapt, toţi aceia care au participat la aceste activităţi şi au înţeles că, aşa cum spune poetul Mihai Eminescu, „Numai citind mereu, creierul tău va deveni un laborator nesfârşit de idei şi imaginaţii".
Echipa de proiect a fost alcătuită din: prof. Anamaria Kovacs,  Ioana Pordea, Inga Rusu, Anca Boldor, Andreea Ciotea, Loredana Marge, Estera Costea, Mihaela Suciu, Anca Bondar, Florin Tocuţ, Mirela Corbu, Anamaria Zaha, Amelia Şerb, Ioana Corbu, Claudia Fericean, Simona Muţiu și Angelica Ştef.  
Prof. Angelica Ştef
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Călătorie în lumea cărţii.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:49:46 Ora de vară a Europei de Est