Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat

Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu”

Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat

Educația ecologică se bazează pe conștiința oamenilor și pe simțul responsabilității față de mediul înconjurător, pe acțiunile de protejare a tot ceea ce ne înconjoară.

Un rol important îl are cetățeanul, care trebuie să se implice activ, la început, prin acumularea de cunoștințe privind protecția mediului, ulterior, prin punerea în practică a acestor cunoștințe, De asemenea, încurajarea comportamentului ecologic reprezintă un deziderat, pentru realizarea căruia se luptă atât organismele de la nivel național, cât și cele de la nivel internațional. În ultimii ani, un accent important se pune pe dezvoltarea durabilă, pe promovarea unor politici sustenabile în ceea ce privește potențialul natural al unei regiuni, respectiv al întregii planete.
În opinia mea, pentru a avea rezultate pe termen lung, este necesar să promovăm educația ecologică într-o mai mare măsură, să dobândim atitudini și comportamente de protejare a mediului, încă de la vârste fragede. Prin urmare, educația ecologică s-ar impune ca o educație de bază, alături de acumularea de cunoștințe de specialitate și aplicarea acestora în viața noastră de zi cu zi.
Având în vedere toate cele amintite anterior, și în școala noastră a fost promovată această atitudine de protejare a mediului înconjurător, prin realizarea de activități pe teme ecologice. Iată câteva dintre acestea: Realizarea de colaje despre deșeuri și impactul acestora asupra mediului, despre reciclarea materialelor de diverse tipuri și importanța reciclării, despre protejarea biodiversității și măsurile pe care le putem lua pentru protejarea plantelor și animalelor; Acțiuni de igienizare efectuate pe malul râului Crișul Repede, în curtea școlii și în jurul școlii; Aplicarea de chestionare elevilor împărțiți pe grupe; Realizarea Calendarului evenimentelor ecologice; Reciclarea P.E.T.-urilor cu ajutorul aparatului TEPET; Influența omului asupra mediului; ,,Ziua Pământului de la A.... la Z" (dicționar de termeni ecologici și de protejare a mediului); ,,Maxime... ecologice"; Exerciții și jocuri pe diferite teme: ,,Planeta albastră - Pământul" , ,,Detectivii curățeniei", ,,Natura - casa mea", ,,Orașul meu/satul meu", ,,Fereastră spre lume: pădurea", ,,Protejează-mă!", ,,Secretele apei", ,,Plante și animale protejate", ,,Farmacia verde", ,,Pădurea veselă/pădurea tristă".
Pentru realizarea acestor activități, s-au aplicat metode predominant interactive: conversația, problematizarea, jocul de rol, studiul de caz etc.
Activitățile pe teme ecologice s-au realizat în săptămâna ,,Școala altfel", la orele de dirigenție, cu ocazia evenimentelor ecologice de peste an (de exemplu: Ziua Pământului, Ziua Internațională a Apei, Ziua Mondială a Animalelor, Luna Pădurii etc.).
Elevii au participat cu interes la aceste activități, deoarece le-a fost explicat faptul că atitudinea pe care o avem față de mediul înconjurător se reflectă în mod diferit și direct asupra calității vieții fiecăruia dintre noi.
Respectă și protejează natura!
Ce sentiment minunat trebuie să fie acela, când știi că gestul tău, oricât de mic și neînsemnat ar părea, este, de fapt, unul cu o mare relevanță pentru viitor!
O bucată de hârtie, un flacon de plastic, azi nu reprezintă mai nimic pentru mulți dintre noi, dar pentru viitorul nostru, ar putea face diferența!
Ecologia nu este doar un cuvânt pompos folosit în zilele noastre pentru ,,a da bine", ci un concept menit a ne schimba viața. Dacă am putea vedea în viitor cum ar arăta viața și planeta noastră, cred că am lua în serios tot ce ne învață Ecologia, chiar din acest moment! Suntem însă prea preocupați ,,de noi" și ,,de acum", și nu ,,de toți'' și ,,de mâine''! Cu pași mici, dar siguri, putem face schimbări, numai să nu fie prea târziu! 
Profesor Olariu Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat.

Trimite email
luni, 20 ianuarie 2025, 17:54:39 Ora standard a Europei de Est