Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat

Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu”

Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat

Educația ecologică se bazează pe conștiința oamenilor și pe simțul responsabilității față de mediul înconjurător, pe acțiunile de protejare a tot ceea ce ne înconjoară.

Un rol important îl are cetățeanul, care trebuie să se implice activ, la început, prin acumularea de cunoștințe privind protecția mediului, ulterior, prin punerea în practică a acestor cunoștințe, De asemenea, încurajarea comportamentului ecologic reprezintă un deziderat, pentru realizarea căruia se luptă atât organismele de la nivel național, cât și cele de la nivel internațional. În ultimii ani, un accent important se pune pe dezvoltarea durabilă, pe promovarea unor politici sustenabile în ceea ce privește potențialul natural al unei regiuni, respectiv al întregii planete.
În opinia mea, pentru a avea rezultate pe termen lung, este necesar să promovăm educația ecologică într-o mai mare măsură, să dobândim atitudini și comportamente de protejare a mediului, încă de la vârste fragede. Prin urmare, educația ecologică s-ar impune ca o educație de bază, alături de acumularea de cunoștințe de specialitate și aplicarea acestora în viața noastră de zi cu zi.
Având în vedere toate cele amintite anterior, și în școala noastră a fost promovată această atitudine de protejare a mediului înconjurător, prin realizarea de activități pe teme ecologice. Iată câteva dintre acestea: Realizarea de colaje despre deșeuri și impactul acestora asupra mediului, despre reciclarea materialelor de diverse tipuri și importanța reciclării, despre protejarea biodiversității și măsurile pe care le putem lua pentru protejarea plantelor și animalelor; Acțiuni de igienizare efectuate pe malul râului Crișul Repede, în curtea școlii și în jurul școlii; Aplicarea de chestionare elevilor împărțiți pe grupe; Realizarea Calendarului evenimentelor ecologice; Reciclarea P.E.T.-urilor cu ajutorul aparatului TEPET; Influența omului asupra mediului; ,,Ziua Pământului de la A.... la Z" (dicționar de termeni ecologici și de protejare a mediului); ,,Maxime... ecologice"; Exerciții și jocuri pe diferite teme: ,,Planeta albastră - Pământul" , ,,Detectivii curățeniei", ,,Natura - casa mea", ,,Orașul meu/satul meu", ,,Fereastră spre lume: pădurea", ,,Protejează-mă!", ,,Secretele apei", ,,Plante și animale protejate", ,,Farmacia verde", ,,Pădurea veselă/pădurea tristă".
Pentru realizarea acestor activități, s-au aplicat metode predominant interactive: conversația, problematizarea, jocul de rol, studiul de caz etc.
Activitățile pe teme ecologice s-au realizat în săptămâna ,,Școala altfel", la orele de dirigenție, cu ocazia evenimentelor ecologice de peste an (de exemplu: Ziua Pământului, Ziua Internațională a Apei, Ziua Mondială a Animalelor, Luna Pădurii etc.).
Elevii au participat cu interes la aceste activități, deoarece le-a fost explicat faptul că atitudinea pe care o avem față de mediul înconjurător se reflectă în mod diferit și direct asupra calității vieții fiecăruia dintre noi.
Respectă și protejează natura!
Ce sentiment minunat trebuie să fie acela, când știi că gestul tău, oricât de mic și neînsemnat ar părea, este, de fapt, unul cu o mare relevanță pentru viitor!
O bucată de hârtie, un flacon de plastic, azi nu reprezintă mai nimic pentru mulți dintre noi, dar pentru viitorul nostru, ar putea face diferența!
Ecologia nu este doar un cuvânt pompos folosit în zilele noastre pentru ,,a da bine", ci un concept menit a ne schimba viața. Dacă am putea vedea în viitor cum ar arăta viața și planeta noastră, cred că am lua în serios tot ce ne învață Ecologia, chiar din acest moment! Suntem însă prea preocupați ,,de noi" și ,,de acum", și nu ,,de toți'' și ,,de mâine''! Cu pași mici, dar siguri, putem face schimbări, numai să nu fie prea târziu! 
Profesor Olariu Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pentru o viață mai bună și un mediu mai curat.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:29:56 Ora de vară a Europei de Est