Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Elevii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au participat la programul „Cultura şi creativitatea”, ediția a II-a

Duminică, 11 iunie

Elevii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au participat la programul „Cultura şi creativitatea”, ediția a II-a

Asociația Manus Pulchrae împreună cu o echipă de voluntari, coordonați de d-na Bittenbinder Maria, președinta asociației, a dat ocazia celor 57 de invitați de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș să trăiască momente de neuitat.

Elevii au fost selectați pe baza rezultatelor și activității lor școlare și extrașcolare pe parcursul anului școlar 2016-2017.
Activitatea s-a desfășurat duminică, 11 iunie 2017, prin programul „Cultura şi creativitatea", ediția a II-a și a fost finanțată de Direcția de Dezvoltare şi Implementare Proiecte - Bihor.
Proiectul „Cultura și creativitatea", ediția a II-a și-a propus ca obiectiv petrecerea unei zile culturale și creative în Cetatea Oradea prin participarea la ateliere de creație.
Din program
10.00 - primul atelier de creație unde am decorat mapa (flipchart) cu tehnica decupajului;
11.30-11.45 - pauză cu o mică gustare;
11.45 - vizită în Cetate unde am descoperit istoria cetății;
12.45 - al doilea atelier de creație în care ne-am dezvoltat creativitatea învățând tehnica picturii pe sticlă; a urmat o pauză cu o mică gustare, după care vizionare film 3D și mici cumpărături la LOTUS; la ora 18.00 - start spre casă.
Elevii au fost însoțiți de profesorii: Crina Bercovici, Simona Cap, Anamaria Herman, Csilla Imre, Mirela Avram, Ana Popa și Adrian Avram. (https://youtu.be/-1WdYpbqnM8)
Echipa de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș mulțumește asociației pentru frumoasa experiență trăită!
ABC
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș au participat la programul „Cultura şi creativitatea”, ediția a II-a.

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:48:35 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!