Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De șapte ani, Junior Achievement România aduce educația financiară în școli și licee

Cu susținerea Raiffeisen Bank

De șapte ani, Junior Achievement România aduce educația financiară în școli și licee

Peste 27.000 de elevi au învățat să folosească inteligent instrumente financiare, de la începutul parteneriatului.
Peste 5.000 de elevi din clasele 0-IV și 1.500 de liceeni au beneficiat de programele de educație financiară în anul școlar 2016-2017.

De șapte ani, Junior Achievement (JA) România, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, desfășoară programul de educație financiară pentru liceeni, ABCdar bancar, cu scopul de a facilita înțelegerea unor noțiuni financiare de bază, prin metode learning by doing, precum: exersarea planificării financiare corecte, stabilirea elementelor unui buget personal adecvat vârstei, a principiilor economisirii, investiţiilor și creditării, precum și identificarea elementelor pentru siguranța plăților online.
În paralel, în cadrul parteneriatului a fost dezvoltat, începând cu 2012, un program de educaţie financiară pentru elevii din ciclul primar care prin intermediul căruia susținem  dezvoltarea competenţelor transversale, precum spiritul civic, spiritul antreprenorial şi administrarea resurselor financiare.
Inițiativa s-a transformat treptat în singurul program care asigură continuitate în educarea financiară a elevilor, încă din primii ani de școală. În fiecare an, programul a fost extins către noi grupe de elevi, de la clasa pregătitoare la clasa a IV-a, prin dezvoltarea unor noi activități, adaptate fiecărui nivel educațional. Fiecare modul include și o componentă educațională pentru părinți. Prin completarea unui  chestionar, aceștia pot evalua cât de mult discută cu copiii lor aspecte legate de administrarea banilor și primesc sugestii de întrebări pe care le pot aborda în discuțiile cu cei mici, precum: ,,De unde vin banii?" sau „Cum pot recompensa comportamentul chibzuit al copilului meu?"
Elevii și profesorii din ciclul primar, care participă în program, beneficiază gratuit de un kit cu materiale educaționale atractive și utile pentru desfășurarea orelor de educație financiare într-un mod atractiv și plăcut.
Desfășor de câțiva ani orele de educație financiară din programele Junior Achievement (...) și mi se pare extraordinar faptul că îi putem ajuta pe cei mici să se familiarizeze cu concepte de educație financiară de la vârste fragede. Elevii au fost puși în situația de a explica importanța cooperării cu ceilalți colegi, atunci când sunt la școală, cu familia sau prietenii, în timpul liber.  De asemenea, au avut oportunitatea de a discuta despre meseriile părinților și au putut simula deschidea propriei afaceri. - Karina Preotesoiu, profesor pentru învățământul primar, Colegiul Național Bănățean, Timișoara
Pe durata anului școlar care tocmai se încheie, peste 5.000 de elevi din ciclul primar și 1.500 de elevi de liceu, din peste 130 de școli și licee, au parcurs programele de educație financiară, sub îndrumarea a peste 250 de profesori și consultanți voluntari.
Pornind de la experiența profesională, aceștia au explicat pe înțelesul copiilor cum funcționează diferite instrumente financiar-bancare și au contribuit astfel la contextualizarea conceptului de economisire.
Raiffeisen Bank este compania care a făcut cea mai mare investiție în programele de învățământ primar JA în România, devenind, prin susținerea lor pe o durată de mai mulți ani, un model de sustenabilitate a unei investiții în educație.
Loredana Poenaru

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:56:43 Ora de vară a Europei de Est