Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

665 de elevi din șapte județe au studiat gratuit educație rutieră la clasă

Prin programul „Drum sigur – ABCdar rutier”

665 de elevi din șapte județe au studiat gratuit educație rutieră la clasă

Junior Achievement (JA) România și Holcim România au desfășurat, în perioada octombrie 2016 - iunie 2017, a doua ediție a proiectului educațional „Drum sigur - ABCdar rutier", dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată de Ministerul Educației și Cercetării Științifice în anul 2015, la care au participat elevi din 13 localități preponderent rurale și mic urbane.

665 de elevi din 30 de clase a III-a și a IV-a au beneficiat de un pachet de cursuri derulate la clasă  și de un kit educațional suport ce susțin învățarea practică și formarea unui comportament preventiv în trafic.
Prin intermediul setului de materiale dedicate - ce include ghidul profesorului, manualul pentru elev, auxiliare și DVD-uri educaționale - clasele participante au abordat teme privind deplasarea sigură pe drumurile publice, respectarea regulilor de circulație și adoptarea unui comportament preventiv, identificarea semnelor rutiere și a normelor de conduită în mijloacele de transport public și eventualele consecinţe ale nerespectării acestora.
În dezvoltarea temelor, alături de profesori, la clasă au fost implicați polițiști rutieri, dar și 41 de consultanţi voluntari ai companiei Holcim România, care au împărtășit elevilor sfaturi practice pentru a fi în siguranță pe drumurile publice sau la locul de joacă.
„Siguranța este una dintre valorile noastre de bază și constituie un pilon principal al strategiei Holcim România. Punem accent pe securitate atât în cadrul operațiunilor noastre, cât și în cadrul comunităților în care ne desfășurăm activitatea, și mă bucură
implicarea într-un număr atât de mare a colegilor mei în cadrul acestui proiect.
Prin programul de educație în comunitățile locale Drum Sigur - ABCdar rutier, ne dorim ca elevii să dobândească cunoștințe utile în ceea ce privește gestionarea corectă a situațiilor de risc rutier și să își asume astfel rolul de promotori ai comportamentului preventiv în trafic, pentru ei și pentru cei din jurul lor.", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Ținând cont de specificul rutier al localităților participante la program, temele cu cel mai mare impact în rândul elevilor au fost cele referitoare la deplasarea în condiții speciale de drum și la deplasarea cu mijloacele de transport în comun, respectiv cu microbuzul școlar.
La finalul programului, 74% dintre elevi au identificat vestimentația reflectorizantă ca fiind un mijloc foarte eficient pentru prevenirea riscurilor rutiere.
„Impactul pe care acest program l-a avut asupra elevilor a fost unul pozitiv. Deoarece deplasarea elevilor spre școală și de la școală spre casă se realizează cu ajutorul microbuzului școlar, iar cadrele didactice trebuie să supravegheze, prin rotație, fluxul elevilor, aș putea spune că elevii și-au însușit regulile de bază dezbătute în cadrul acestei activități, ajungând să corecteze comportamentele necorespunzătoare ale colegilor prin observații verbale", Petruța Drăgan, Școala Gimnazială Nr.1, Valea Mare-Pravăț, Argeș
Programul este dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată în 2015 de Ministerul Educației și Cercetării Științifice și susține Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră adoptată în 2016, care prevede întărirea rolului educației și al campaniilor de sensibilizare și conștientizare.
La programul Drum sigur - ABCdar rutier au participat în acest an 16 școli din localitățile: Câmpulung, Cetățeni, Stâlpeni, Stoenești, Valea Mare-Pravăț (Argeș), Aleșd (Bihor), Brașov (Brașov), Cluj-Napoca, Turda (Cluj), Tărtășești, Voinești (Dâmbovița), Chitila (Ilfov), Timișoara (Timiș).
În cele două ediții ale programului, peste 1.200 de elevi au beneficiat de educație pentru prevenirea riscurilor rutiere.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.500 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org.
Despre Holcim România
Holcim (România) S.A., care activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România, deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 14 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim are aproximativ 800 de angajați în România. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul companiei la și pagina de Facebook.
Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Loredana Poenaru
Andrei Lupu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:23:19 Ora de vară a Europei de Est