Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Invitație la Comoedia error - Forme 3

Vineri, 14 iulie 2017, de la ora 21.30,

Invitație la Comoedia error - Forme 3

Un tip nou de spectacol pentru Oradea. Comoedia error - Forme 3. Un studiu care ne pune față în față cu noi înșine.

Poate fi haios, crud sau iluminator. Depinde de fiecare spectator cum percepe piesa, dar și cât de curajos este să se privească pe sine prin intermediul actorilor.
La un astfel de spectacol ne invită Experiment. Teatru. Clandestin. (E.T.C.) la început de weekend, mai cu seamă vineri, 14 iulie 2017, de la ora 21.30, în Teatrul de Vară din Cetatea Oradea.
Piesa va începe după lăsarea întunericului, tocmai ca efectul să fie mai mare. Nu vor monștri care să ne sperie, nici nu vor fi stinse luminile, claustrofobicii vor fi în siguranță, ci va fi multă trăire, viață și, poate ceva nou, multă mișcare.
Așa cum a fost și în Forme 1 și 2, și acum totul e în mișcare. Spectatorul nu are timp să se plictisească deoarece trece dintr-un plan în altul. E o reprezentație mereu nouă, actuală prin locul de desfășurare, mereu schimbătoare.
Biletul de acces costă 25 de lei, dar nu vor fi cheltuiți degeaba. La final, veți înțelege de ce. Numărul locurilor e limitat, iar pentru a rezerva apelați  0741. 518. 261.
Cine o pune în scenă:
Sebastian Bărbălan: direcţia artistică
Peter Papp: lumini
Gianluca Misiti: muzica
Performerii: Camelia Lolea, Daniela Neagu, Timea Ferenczi, Oana Marina Ciorba, Remus Ilisie, David Silaghi, Răzvan Marchiş, Elvis
Mai jos, câteva cuvinte ale unui regizor - artist mult apreciat și de orădenii care deja au luat contact cu lumea E.T.C., dar și peste hotare, Sebastian Bărbălan:
,,În tentativa de a continua un proiect început cu ani în urmă, am încercat și cred că am reușit să formez un grup de perfomeri autentici care înțeleg valoarea „operației scenice", o chirurgie neînțeleasă încă de cei care propun și cei care ascultă".
„Comoedia error" - este al treilea exercițiu Forme - inspirat din Ovidiu și este mai mult decât un - exercițiu - performance - spectacol, este o întâlnire între actor și actor, o întâlnire între actor și spectator, o întâlnire între spectator și spectator. Am încercat să ofer o „dramă în mișcare", fără un sens logic, o poveste; o dramă care urmărește o traversare emoțională atât a performerului cât și a spectatorului. Textul costumul, decorul nu fac decât să completeze  această propunere atât de complexă. Întrebările care apar în timpul și după „întâmplare" sunt legitime și își vor găsi răspuns în alte întrebări care au răspuns în alte întrebări. Teatrul este într-adevăr cea mai profundă oglindă a timpului, în care omul însuși se  reflectă, dar nu pentru a se opri în fixitatea formei lui, ci pentru a examina, a cerceta si a se instrui, ca un  dansator. (S.B.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:41:17 Ora de vară a Europei de Est