Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Multiculturalitate și spiritualitate în spațiul școlar bihorean

Ieri, la C.C.D. Bihor

Multiculturalitate și spiritualitate în spațiul școlar bihorean

Inspectoratul Școlar județean și Casa Corpului Didactic Bihor a organizat, joi, 20 noiembrie 2008, în sala de proiecții a Casei Corpului Didactic Bihor, seminarul județean "Multiculturalitate și spiritualitate în spațiul școlar bihorean", activitate derulată în cadrul proiectului "Multiculturalitatea în spațiul bihorean", implementat de Inspectoratul Școlar și finanțat de Consiliul județean Bihor.

La acțiune au participat reprezentanți ai cultelor și liceelor teologice din Oradea. Din partea conducerii I.S.J. Bihor a onorat cu prezența prof. Akos Zoltan, inspector general adjunct.
Vorbitorii au apreciat drept benefică această primă întâlnire a reprezentanților liceelor teologice din Oradea, considerând că la fel de reușite și folositoare ar fi și întâlnirile dintre elevii acestor licee, pentru a afla cât de multe lucruri au în comun, indiferent de cult și etnie. Fiecare a pledat pentru toleranță și bună înțelegere, pentru respectarea credinței celuilalt, pentru unitate în diversitate.
Așa după cum îl cunoaștem, dl Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate, moderatorul întâlnirii, va găsi, cu siguranță, noi motive de reuniune atât pentru cadrele didactice de la aceste licee teologice, cât și pentru elevi.
E bine de știut că la întâlnirea de joi, au fost disponibili dialogului, deschiși pentru o relaționare întru dezvoltarea colaborării: dl Radu Rus, directorul Liceului Teologic Ortodox, “ep. Roman Ciorogariu”, dl Gabriel Floruț, reprezentant al Liceului Teologic Penticostal “Betel”, dna Zalder Eva Maria, de la Liceul Teologic Romano-Catolic “Szent Laszlo”, monsenior Kiss Albert, de la Episcopia Romano-Catolică, dna Szabo Zsuzsanna, de la Liceul Teologic Reformat “Lorantffy Zsuzsanna”, dl Olimpiu Todoreanu, din partea Episcopiei Greco-Catolice, dl Andrei Cristea, directorul Liceului Teologic Greco-Catolic din Oradea, precum și dl Vasile Gheorghe (de la Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan” Oradea), o persoană neutră, gata să sprijine schimburile de experiență dintre dascălii și elevii acestor licee teologice orădene. (Ov. D.)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 12:22:57 Ora standard a Europei de Est