Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala de vară a studenților economiști, prima ediție

În perioada 17-21 iulie

Școala de vară a studenților economiști, prima ediție

Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea a organizat în perioada 17-21 iulie 2017, prima ediție a Școlii de vară ,,COMPANIES - STUDENTS - FACULTIES: connected together for a better absorbtion on the labor market".

Proiectul, inițiat și organizat de doamna prodecan, prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa, a fost primit cu mult interes în rândul studenților, dovadă fiind participarea acestora într-un număr mare. Deși cursurile s-au încheiat în urmă cu mai bine de patru săptămâni, cei mai conștiincioși studenți nu pot sta departe de facultate, iar Școala de vară a fost organizată de cadrele didactice ale Facultății de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, cu sprijinul studenților voluntari, reprezentanți ai Asociației Studenților Economiști, tocmai pentru ei.  
Pe parcursul celor cinci zile ale Școlii de vară, studenții participanți au avut posibilitatea de a descoperi noi oportunități, de a participa la seminarii și workshop-uri interactive și, totodată, de a lua contact cu mediul de business bihorean.
Astfel, în prima zi de activitate, participanții au fost întâmpinați de către doamna prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa, prodecan al Facultății, care le-a adresat un mesaj de bun venit.
Declarându-se economiști în formare, studenții au fost captivați de prezentarea unei radiografii a mediului de business local, prezentată de Asociația Firmelor Bihorene.  De asemenea, aceștia au participat la o dezbatere privind perspectivele de dezvoltare economică ale Oradiei și oportunitățile pregătite special pentru ei, viitori absolvenți de Științe Economice.
Pentru cea de-a doua zi, cadre didactice și voluntari, deopotrivă, au muncit cot la cot pentru  a pune în aplicare ,,Gala Antreprenorilor FSE", un eveniment menit să-i învețe pe studenții participanți că pentru a atinge succesul în afaceri nu trebuie să te oprești nicio secundă din a învăța. Astfel, în desfășurătorul galei și-au făcut simțită prezența cinci antreprenori, în același timp absolvenți ai Facultății de Științe Economice, care și-au prezentat modelul de business și istoria din spatele acestuia. Din cele prezentate, învățăceii au tras concluzia că în viață vei întâmpina și obstacole, însă cu un management bun poți să le depășești.
Cea de-a treia zi a fost dedicată conturării unei conduite corecte, astfel lector univ. dr. Remus Roșca și asist. univ. dr. Teodora Tarcza le-au prezentat studenților ,,Codul omului de business", un material special creat pentru ca fiecare dintre cei prezenți să își formeze o conduită adecvată oricărei situații pe care o vor întâmpina. Într-o atmosferă aparte, la mare distanță de băncile facultății, respectiv în incinta localului ReWine Bar, cei prezenți au urmărit cu interes materialul prezentat și au fost inițiați în cultura și civilizația vinului și legătura vinului cu managementul afacerilor, fiind organizată inclusiv o degustare. 
În aceeași zi a fost organizată o vizită la compania Celestica, pentru a afla modul în care aceștia măsoară performanța organizației, subiectul principal de discuție fiind KPI-ul Celestica. În acest fel, studenții au avut posibilitatea de a-și dezvolta gândirea managerială aplicată.
Ziua a patra a adus o notă de adrenalină necesară, fiind organizată o excursie în județul Bihor. Primul popas al studenților, însoțiți de lector univ.dr. Remus Roșca, a fost la Colești, unde aceștia au avut ocazia de a interacționa cu un antreprenor spaniol, stabilit în România în urmă cu mai bine de 6 ani. Modelul său de afaceri este de antreprenoriat social, studenții aflând principiile și valorile după care se ghidează și asimilând faptul că este necesar să aducă un beneficiu societății, prin activitățile pe care le vor întreprinde în viitor.
Următoarea oprire a fost la Peștera Urșilor din Chișcău, iar în cele din urmă, pe drumul de întoarcere, participanții au făcut o oprire în livada lui Francesco Tommasi, singurul posesor de livadă în sistem super intensiv din Bihor.
Școala de vară s-a încheiat într-o notă optimistă, studenții participanți primind diplome de  participare. Nu au lipsit, bineînțeles, pozele individuale cu diplomele primite, pentru arhiva personală a participanților, și nici poza de grup împreună cu doamna decan, prof. univ. dr. habil. Alina Bădulescu și doamna prodecan, prof. univ. dr. Diana Sabău-Popa. Aruncând o privire de ansamblu, participanții se declară pe deplin mulțumiți de programul și cunoștințele acumulate pe parcursul celor cinci zile, așteptând, de pe acum, organizarea celei de-a doua ediții a Școlii de vară.
Mulțumim Facultății de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea pentru această inițiativă și pentru oportunitățile oferite!
Paula Lele
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Școala de vară a studenților economiști, prima ediție.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:35:07 Ora de vară a Europei de Est