Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Cetățenii sunt așteptați cu propuneri și sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism

Dezbaterea publică, în 21 august

Cetățenii sunt așteptați cu propuneri și sugestii privind revizuirea Regulamentului Local de Urbanism

Având în vedere faptul că revizuirea Planului Urbanistic General (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/2016, respectiv revizuirea Regulamentului Local de Urbanism sunt subiecte foarte importante pentru comunitatea orădeană prin faptul că foarte mulți dintre cetățeni se lovesc de reglementări ale PUG-ului atunci când doresc să construiască, Primăria Oradea îi invită pe cetățeni să participe într-un număr cât mai mare la dezbaterea publică care va fi organizată la data de 21.08.2017, între orele 15.00 - 18.00, în sala mare a Primăriei Oradea.

Urmare a dificultății cu care se desfășoară procesul de dezvoltare urbană și a situațiilor conflictuale generate de aplicarea noilor reglementări urbanistice instituite prin planul urbanistic general (PUG) aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017,  Primăria Municipiului Oradea anunță demararea procesului de revizuire, în prima etapă, doar a Regulamentului Local de Urbanism, cu excepția reglementărilor pentru zonele construite protejate (ZCP01 - ZCP 03).
În acest context și în temeiul Ordinului nr. 2701/2010, în perioada 1.08.2017 - 14.09.2017, locuitorii municipiului Oradea pot să consulte noua variantă a Regulamentului Local de Urbanism pe site-ul www.oradea.ro (materialele se găsesc pe www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice) sau la sediul Primăriei municipiului Oradea - Instituţia Arhitectului Șef, în zilele de marți și vineri, în intervalul orar 13.00 - 15.00.
Materialul supus consultării publicului conține modificările propuse de Instituția Arhitectului Șef, prezentate pe suportul regulamentului aprobat prin HCL nr. 501/28.07.2017, având înscrise: cu galben  - reglementările care se propun a fi scoase, cu roșu - reglementările care se propun a fi adăugate, iar cu albastru și bold - reglementările definitive care se păstrează.
Facem mențiunea că în această etapă Primăria Municipiului Oradea nu supune modificării zonarea funcțională, limitele UTR-urilor, limita zonei de intravilan a municipiului și planșele aferente PUG.
În cadrul procesului de informare și consultare a publicului, se organizează la sediul Primăriei, în sala „Traian Moşoiu", în 21.08.2017, între orele 15.00 - 18.00, dezbaterea publică a materialului supus consultării.
La dezbaterile publice poate participa în calitate de martor orice cetățean interesat, în limita locurilor disponibile. Persoanele interesate să-și expună punctul de vedere legat de subiectul supus dezbaterii se vor înscrie folosind formularul de înscriere ( www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice)  și vor trimite în prealabil un punct de vedere scris, împreună cu toate datele de contact (nume, prenume, adresă / email/ telefon), fie personal la Centrul pentru relaţii cu publicul (parter Primăria Oradea), fie pe adresa de email arhitectsef@oradea.ro, până cel târziu în 18.08.2017.
Punctul de vedere scris va fi redactat sintetic, în maxim 2 pagini. Participanții sunt invitați să vină cu 30 de minute înaintea începerii dezbaterii, pentru a se înregistra la secretariatul de organizare. În ziua dezbaterii, pot fi acceptate depoziții suplimentare, în limita spațiului fizic disponibil.
Vorbitorii vor fi invitaţi la microfon în ordinea înscrierii și transmiterii punctelor de vedere scrise. Vorbitorii vor avea un timp de maximum 2 minute pentru propria expunere verbală, iar timpul maxim acordat pentru fiecare intervenție este de 5 minute.
Toate luările de poziţie verbale se înregistrează și fac parte din procesul verbal al dezbaterii publice. Mass-media și publicul larg vor avea rol de observatori în cadrul evenimentului, neputând avea intervenții în sală în timpul audierii vorbitorilor.
Procesele verbale ale dezbaterilor publice vor fi publicate pe site-ul www.oradea.ro, în maximum două săptămâni, precum vor fi transmise și într-un comunicat de presă.
Observaţiile/sugestiile în urma dezbaterilor publice vor putea fi transmise în scris până în 14.09.2017 (inclusiv), fie către Centrul pentru relații cu publicul din cadrul Primăriei, fie pe adresa de e-mail arhitectsef@oradea.ro
Formularul de înscriere la dezbatere, precum  și toate materialele supuse consultării pot fi vizualizate pe www.oradea.ro - Informații de interes public - Dezbateri publice. (B.P.)

Trimite email

luni, 24 februarie 2020