Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Centrul de asistență în afaceri din Cefa

Vineri, a fost inaugurat

Centrul de asistență în afaceri din Cefa

Primarul comunei Cefa, Ioan Sorin Roman, a inaugurat, vineri (21 noiembrie 2008), Centrul de asistență în afaceri din Cefa. Panglica inaugurală a fost tăiată de primarul comunei și de subprefectul Todor Albert.

 La eveniment au mai fost prezenți reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Bihor (Constantin Badea), ai Agenției județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (Pavel Haragoș), parteneri și colaboratori, consilieri locali, oameni de afaceri din Cefa și Ungaria, proiectantul clădirii renovate (arhitect Mircea Călin Lungu), primarii comunelor Gepiu și Sânnicolau Român (Aurel Bejan și Alexandru Maghear), primari și consilieri, dar și oameni de afaceri din  comunele Geszt și Szarkadkeresztur (Ungaria), membri ai Asociației pentru dezvoltare a județului Bekes (Ungaria), reprezentanți ai firmei S.C. Rivara S.R.L., experți din cadrul Primăriei Cefa...
„Pentru noi și pentru partenerii noștri, acest eveniment este unul deosebit de important având  în vedere faptul că  acesta este singurul centru de asistență în afaceri din zonă. Oportunitatea oferită de obținerea unei finanțări în cadrul programului Phare CBC 2005 s-a dovedit a fi una benefică în contextul necesității de a spori eficiența cooperării comunităților din zona de graniță”, a spus domnul primar, Ioan Sorin Roman, în cuvântul de deschidere.
Întâiul gosopodar a mulțumit tuturor celor care au contribuit la realizarea acestei oportunități, „a unei instituții care are drept obiectiv sprijinirea întreprinzătorilor și a persoanelor fizice – angajați sau șomeri – în vederea dezvoltării unui mediu economico-social competitiv, stabil, sănătos și diversificat, care să contribuie la creșterea economică continuă și să asigure îmbunătățirea calității vieții cetățenilor”.
Oferte de servicii
La scurt timp după sfințirea și vizitarea centrului (dotat cu sală de conferințe, sală de calculatoare pentru documentare și informare, precum și o sală care adăpostește biblioteca), oamenii de afaceri din România și Ungaria au avut o primă întâlnire în sala de conferințe.
În debutul conferinței, primarul Ioan Sorin Roman a vorbit despre cooperarea transfrontalieră, în care „centrul de asistență în afaceri se dorește a fi un promotor al dezvoltării economice în zona de graniță și un garant al identificării soluțiilor viabile menite să mențină cât mai mulți oameni pe piața muncii...
Serviciile pe care le oferim se adresează nu doar angajatorilor, ci și angajaților sau șomerilor. Cu privire la acest mod în care intervenim  pozitiv se va concretiza prin organizarea  de cursuri de formare și de calificare ce vor facilita integrarea pe piața muncii și vor determina creșterea competitivității individului. Cursurile vor fi organizate și susținute cu sprijinul  Camerei de Comerț și Industrie (C.C.I.) și al Agenției județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (A.J.O.F. M.) Bihor”, a mai precizat domnul primar.
În cadrul conferinței, s-au făcut trei oferte de servicii din partea C.C.I. și A.J.O.F.M. Bihor și Asociației pentru dezvoltare a județului Bekes (Ungaria).
Programul manifestărilor a continuat, după pauza de masă, cu discuții libere pe teme de interes comun și cu o vizită pe teren pentru a cunoaște oportunitățile pe care le oferă comuna Cefa. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați  Galeria foto: Centrul de asistență în afaceri din Cefa.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:58:12 Ora de vară a Europei de Est