Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

A doua sesiune de admitere va începe în 4 septembrie

La Universitatea din Oradea, prima sesiune s-a încheiat

A doua sesiune de admitere va începe în 4 septembrie

Marți, 1 august 2017, s-a încheiat prima sesiune de admitere la Universitatea din Oradea pentru anul universitar 2017-2018.

Vă transmitem rezultatele sesiunii de admitere din iulie 2017 pentru anul universitar 2017-2018.
După încheierea concursului de admitere, sesiunea iulie 2017, la Universitatea din Oradea au confirmat locul un număr de 2.733 de candidaţi pentru studii universitare de licenţă, din care 1.382 la buget, şi un număr de 934 de candidaţi pentru studiile universitare de master, din care 644 la buget. La aceste date se adaugă cele referitoare la candidații din categoria români de pretutindeni (19 admiși la studii de licență fără taxă) și la candidații care vor urma studiile pe cont propriu valutar (confirmările continuă până săptămâna viitoare).
Observând aceste cifre se poate constata o creştere cu peste 300 a numărului de candidați confirmaţi la studiile universitare de licenţă faţă de anul 2016, dar și o scădere cu peste 150 a numărului de candidați confirmați la studii de master.
Din analizele făcute de Comisia Centrală de Admitere rezultă faptul că unele domenii de licenţă, cum ar fi Comunicare și relații publice, Arhitectură, Științe exacte, Inginerie managerială au înregistrat o creştere a cererii faţă de admiterea din anul 2016. De asemenea, după sesiunea din iulie de anul acesta, comparativ cu anul 2016, cea mai scăzută cerere s-a înregistrat la domeniile de licență Muzică și Teologie.
Rezultatele finale ale concursului de admitere, sesiunea iulie 2017, sunt disponibile pe paginile web ale fiecărei facultăți în parte.
Universitatea din Oradea va continua acţiunile de promovare a admiterii pentru sesiunea din septembrie 2017. Informaţiile se vor publica pe portalul Media UO şi pe pagina de Facebook a Universităţii din Oradea.
A doua sesiune de admitere pentru anul universitar 2017 - 2018 începe în 4 septembrie 2017 şi aşteaptă candidaţii cu o ofertă educaţională completată cu specializări noi (exemplu Nutriţie şi Dietetică - Facultatea de Medicină şi Farmacie). Toate informaţiile privind calendarul de înscrieri şi oferta educaţională vor fi accesibile pe site-ul UO la adresa: https://www.uoradea.ro/Admitere+2017.
Claudia Ignat

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:38 Ora standard a Europei de Est