Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Copilărie fericită - numele tău este prietenie

Miercuri, la Grădinița nr. 27 – “Voinicelul”, din Oradea

Copilărie fericită - numele tău este prietenie

Miercuri, 12 noiembrie 2008, a debutat la Grădinița nr. 27 – “Voinicelul” din Oradea programul de parteneriat cu tema "Copilărie fericită - numele tău este prietenie".
Protocolul de parteneriat este încheiat între Grădinița nr. 27 - "Voinicelul" și Grădinița Incluzivă "Casa minunată" din Oradea, respectiv între grupele mijlocii ale celor două unități de învățământ.

 Gazdele primei activități au fost voiniceii grupei mijlocii “B”, conduși de educatoarele Nela Axinte și Maria Lăzău, care și-au deschis larg porțile sufletului pentru a-i primi pe partenerii lor de proiect de la “Casa minunată" (conduși de educatoarea Anamaria Pop - Cotuna).
 Întâlnirea copiilor a avut un impact emoțional neașteptat. Timizi și sfioși, musafirii au intrat cu pași mărunți în sala de grupă cercetând totul în jur, dar și gazdele fremătau de curiozitate și nerăbdare să-i vadă. Timiditatea a fost repede spulberată în fața prăjiturelelor și a sucului, la un "pahar de vorbă"… După schimbul de surprize (daruri confecționate de copii pentru partenerii și prietenii lor), s-a trecut la activitate.
Pentru că limbajul copilăriei este jocul, voiniceii i-au învățat pe colegii lor un joc hazliu. În replică, musafirii au recitat, după care s-a cântat împreună.
A urmat momentul de cunoaștere reciprocă în care partenerii s-au jucat împreună, de capul lor, fără intervenția educatoarelor, care, în acest timp, au făcut schimb de experiență, discutând și proiectând următoarea întâlnire. (A. N.)

Trimite email
joi, 4 decembrie 2025, 05:10:41 Ora standard a Europei de Est