Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Lucrări de asfaltare curți la școli, licee și grădinițe

Continuă investițiile în unitățile de învățământ din municipiu

Lucrări de asfaltare curți la școli, licee și grădinițe

În această perioadă, Primăria Oradea derulează o serie de lucrări la unitățile de învățământ din oraș.

Astfel sunt în curs de finalizare lucrările de asfaltare a curții de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" (Str. Jean Calvin Nr. 5), lucrare în valoare de 165.000 lei inclusiv TVA. Totodată sunt contractate lucrări de asfaltare curți la următoarele unități de învățământ: Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", lucrări în valoare de 150.000 lei inclusiv TVA; Școala Gimnazială ,,Ioan Bogdan", lucrări în valoare de 89.000 lei inclusiv TVA; Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre", lucrări în valoare de 72.000 inclusiv TVA. Execuția acestor lucrări urmează să înceapă în cursul lunii septembrie, va dura 30 de zile și va fi realizată de către firma Dumexim.
Tot anul acesta au fost demarate procedurile privind execuția lucrărilor de asfaltare curți la 9 unități de învățământ din Municipiul Oradea. În cadrul acestor lucrări au fost cuprinse și dotările cu panouri de baschet, porți de handbal, fotbal și trasarea terenurilor de sport. Pentru 7 dintre aceste obiective de investiție, săptămâna aceasta vom semna contractul de execuție cu firma S.C. DRUMURI BIHOR S.A., în calitate de lider de asociere și S.C. TISOTI EXIM S.R.L, în calitate de asociat. Pentru realizarea acestor obiective de investiție au fost achiziționate atât serviciile de proiectare, cât și execuţia lucrărilor. Lucrările de asfaltare curți propuse prin acest contract se vor realiza la: Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller", Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu", Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", Grădinița Waldorf și la Creșa Nr. 11. Pentru aceste obiective, după semnarea contractului se va lucra la partea de proiectare, urmând ca lucrările propriu-zise de execuție să înceapă în această toamnă, în funcție de condițiile meteo, și să dureze 30 de zile. Valoarea totală a lucrărilor este de 711.542,26 lei cu TVA inclus.
În ceea ce privește asfaltarea curții la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", aici au fost contractate serviciile de proiectare în valoare de 8.806 lei (inclusiv TVA), iar lucrarea de asfaltare a curții la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" se află în curs de verificare a ofertelor depuse.
Lucrări de reparații curente
În anul curent a fost racordată la rețeaua de termoficare a orașului Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu", lucrări în valoare de 126.295,39 lei inclusiv TVA. Totodată, în acest an au fost executate și lucrări de reparații curente în regie proprie prin Biroul Întreținere Construcții la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" (reparații la grupuri sanitare), amenajare grup sanitar pentru persoane cu dizabilități, zugrăveli și înlocuit pardoseală în trei săli de clasă la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", zugrăveli la Grădinița Nr. 18; amenajare grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități la Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici"; amenajare grup sanitar pentru persoane cu dizabilități la Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu"; amenajare grup sanitar pentru persoane cu dizabilități la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna"; amenajare grup sanitar pentru persoane cu dizabilități și zugrăveli în două săli de clasă la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre". În prezent sunt în curs de execuţie lucrări de amenajare grup sanitar pentru persoane cu dizabilităţi la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu".
Având în vedere greutățile întâmpinate la licitarea serviciilor de proiectare - reparații instalații electrice, respectiv instalații sanitare prin neprezentarea sau licitarea de mai multe ori a serviciilor, în prezent sunt în curs de contractare serviciile de proiectare pentru reparații la instalațiile electrice de la Grădinița Nr. 50, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" și Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller". Este în curs de licitare și execuția lucrărilor de reabilitare a căminului internat de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", în valoare de 500.000 lei.
În acest an vor începe lucrările de reparații capitale fațade și împrejmuire la Grădinița Nr. 53, în valoare de 900.000 lei și refacere împrejmuire la Liceul Teoretic German ,,F. Schiller", în valoare de 63.824 lei inclusiv TVA. Sunt în curs de contractare lucrările de reparații acoperiș la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", cu o valoare estimată de 127.000 lei și sunt în curs de licitare reparații la acoperișul Colegiului Național ,,Emanuil Gojdu", cu o valoare estimată de 45.000 de lei.
În cursul lunii septembrie vor fi montate 117 bănci în curțile interioare ale unităților de învățământ și vor fi montate echipamente de joacă la 12 grădinițe, în valoare de 98.971 lei inclusiv TVA.
În ședința Consiliului Local de azi (joi, 31 august 2017) au intrat spre aprobare indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului privind reabilitarea fațadei la Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", urmând ca în acest an să înceapă lucrările de reparații la fațade, valoarea acestor lucrări fiind estimată la 277.000 lei inclusiv TVA.
„Așa cum am mai amintit, creșterea calității procesului educațional în școlile din Oradea este foarte important pentru municipalitate, de aceea investim anual în unitățile de învățământ, deoarece ne dorim ca elevii noștri să poată învăța în condiții decente", a declarat Lucian Popa, directorul executiv al Direcției Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei Oradea. (B.P.)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 06:45:06 Ora standard a Europei de Est