Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Au fost afișate documentele cadastrale din UAT Tulca

Programul Național de Cadastru și Carte Funciară

Au fost afișate documentele cadastrale din UAT Tulca

Într-un articol anterior, domnul inginer Liviu-Ionel Perț, șef Birou Înregistrare Sistematică din cadrul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor, ne-a informat despre ,,încheierea lucrărilor și predarea documentelor cadastrale beneficiarilor pentru un număr de 19 sectoare cadastrale, repartizate în comuna Gepiu - cinci sectoare cadastrale, comuna Popești - cinci sectoare cadastrale, și comuna Sânnicolau Român - nouă sectoare cadastrale.

Comuna Căbești se află în perioada de publicare a ,,Documentelor Tehnice ale Cadastrului - Copie spre Publicare" pentru sectorul cadastral nr. 1, urmând ca în data de 5.08.2017, să se finalizeze perioada de 60 de zile în care se pot consulta aceste documente și în eventualitatea existenței unei erori sau neconcordanțe, să se depună cereri de rectificare sau contestare. Și tot atunci (joi, 27.07.2017 - n.n.), dl inginer ne-a declarat că urmează ca alte două UAT-uri să intre în perioada de 60 de zile în care aceste documente ale cadastrului vor fi afișate pentru a putea fi consultate: UAT Cociuba Mare, pentru sectoarele cadastrale 1 și 2, respectiv UAT Beiuș, pentru sectoarele cadastrale 2 și 3. 
În ceea ce privește contractele de finanțare aferente anului 2017, până miercuri, 26.07.2017, au fost încheiate 69 de astfel de contracte de finanțare pentru lucrări de înregistrare sistematică la nivel de sectoare cadastrale, urmând ca în următoarea perioadă aceste UAT-uri să încheie contracte de prestări servicii cu prestatorii. În ceea ce privește noutatea față de 2016, acum contractele de finanțare au o perioadă de derulare de doi ani de zile", a mai precizat domnul inginer Liviu-Ionel Perț, șef Birou Înregistrare Sistematică din cadrul Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor.
În 21 august, au fost afișate documentele cadastrale din UAT Tulca
Din 21 august 2017, cetățenii comunei Tulca sunt așteptați (și chiar planificați) să consulte documentele cadastrale afișate la Căminul Cultural din localitate.
După patru zile, am ajuns și noi să vedem cum se lucrează, la Tulca... în deplină ordine și disciplină, sub coordonarea a doi tineri ingineri, Enescu Alexandru și Șalău Ioana Loredana, reprezentanții firmei prestatoare - Topoexim, și cu participarea domnului viceprimar Mihai Petran, din partea Primăriei Tulca.
La intrarea în sală, cetățenii sunt îndrumați să-și verifice numele pe opisul alfabetic, pentru fiecare proprietate pe care o dețin. Astfel, ei își vor copia numărul de planșă și numărul de sector, precum și ID-ul imobilului, toate fiind trecute în tabel. Apoi pot să-și vizualizeze geometria imobilului pe planșe, iar în registru pot să verifice situația actelor; este vorba despre registrele imobilelor pentru fiecare sector și situația actelor: numele proprietarului, suprafața măsurată, actele în baza cărora s-a făcut intabularea, sarcinile în cazul în care există (uzufruct). Dacă au nelămuriri, cei doi ingineri le stau la dispoziție cu calculatorul și cu dosarele (registrele), iar dacă s-au strecurat erori, proprietarii completează o cerere de rectificare, care este înregistrată, urmând ca toate contestațiile să fie înaintate spre soluționare Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor. Perioada de consultare a documentelor este de 60 de zile de la publicare, adică din 21august.
,,Conducerea Oficiului va analiza respectivele contestații, dând verdictul: admis sau respins, iar noi vom discuta și vom adopta cea mai bună soluție pentru rezolvarea contestațiilor, urmând să rectificăm erorile, după care, într-o săptămână, vom trimite imobilele corectate pentru a fi emise extrasele de carte funciare, cadastrul, schița cadastrală, cu inventarul de coordonate, ca ultimă etapă a Programului Național de Cadastru și Carte Funciară", a conchis dl ing. Enescu Alexandru.
Tot de la domnia sa aveam să mai aflăm că firma Topoexim, pe care o reprezintă, a mai câștigat licitația și în alte trei județe: Alba, Cluj și Hunedoara, iar în Bihor, în paralel, au început măsurătorile în comuna Mădăras, iar următoarea comună va fi Batăr.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: Au fost afișate documentele cadastrale din UAT Tulca. 

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 15:34:35 Ora de vară a Europei de Est