Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”

,,Am vrea să ne întrebe cineva și pe noi”

,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”

An de an, în lunile august și septembrie, obișnuim să ieșim pe teren, prin unitățile de învățământ, să luăm pulsul pregătirilor pentru noul an școlar.

Anul acesta (miercuri, 6 septembrie 2017), am trecut și pe la școala fără nume, dar cu renume, vorba domnului director. Ați ghicit care e? Perfect! Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea.
Ne-am îndreptat glonț către clasa doamnei ,,directoare" Corina Gârba (așa o șicanăm noi, de fiecare dată când o întâlnim, cu apelativul ,,directoare"; ce să-i facem dacă e soția domnului director?! Sala de clasă (a II-a A) e lună, pregătită să-i primească (mâine, joi - 7 septembrie - n.n.) pe cei 32 de învățăcei. Admiram pavoazarea, când zărim un gol... istoric. Aflăm că spațiul cu pricina este destinat caietelor școlarilor. ,,Și așa ghiozdanul lor e prea greu și le deformează coloana", adaugă doamna Corina. Ei, uite că se mai gândește cineva și la coloana vertebrală a copiilor. La cei 30 de ani de apostolat la catedră, doamna Corina știe multe și face multe, totul pentru Măria sa, Elevul! E nițel contrariată de decizia pripită a domnului ministru care a retras auxiliarele fără să știe că ele au fost deja comandate și... împachetate. ,,Ce mi-au zis unii părinți: noi vrem un suport de lucru și pentru vacanță, cât e vara de lungă! Comandăm noi, părinții. Și le-au comandat. Cine poate să-i împiedice pe părinți? Cine poate spune dacă auxiliarul e bun? Eu pot să spun. Noi, dascălii... Noi cunoaștem programa și ne cunoaștem și clasa, pe fiecare copil în parte. Noi putem alege în cunoștință de cauză un auxiliar, mai bine decât echipa de la minister. Când nu lucrezi cu copiii e foarte greu să hotărăști și să alegi. Am vrea să ne întrebe cineva și pe noi! Noi suntem într-o continuă schimbare. Dacă nu te schimbi după elevi și nu te adaptezi vremurilor, nu ai șansă de reușită", conchide interlocutorul nostru.
Dragi copii, psihologul școlii nu este ,,Bau-bau"
Bucurie mare! Nici nu ne terminăm vorbele cu doamna ,,directoare", că se ivește în prag psihologul școlii, doamna Gabriela Chiș. Ne retragem în cabinet și povestim. Aflăm despre relaționarea psihologului cu elevii și părinții acestora. Cât de importantă este atitudinea fiecăruia. ,,În primele săptămâni, consilierul școlar participă la ședințele cu părinții; ne prezentăm și le prezentăm activitatea noastră de consiliere. La fel relaționăm și cu diriginții și învățătorii. Unii mă cheamă să fac activități pentru prevenirea comportamentului agresiv, pentru ameliorarea manifestărilor agresive la clasă; fac activități de orientare spațială, pentru coeziunea grupului, să ne cunoaștem mai bine, să relaționăm pozitiv; la alte clase fac educație pentru sănătate, pentru prevenirea consumului de droguri, precum și orientare școlară și profesională. Copiii vin cu drag la cabinet pentru că au constatat că psihologul nu este ,,Bau-bau". Nu de alta dar unii părinți, ba chiar și unii dascăli îi amenință pe copii cu psihologul: ,,Dacă nu te comporți bine, te duc la psiholog"! Dar, venind cu chiu cu vai la psiholog, ajung să se convingă că, din contră, la psiholog e faină! Desfășurăm activități amuzante, ne relaxăm, ne simțim bine și abia așteaptă să-i mai primesc în cabinet. Colaborarea cu părinții e foarte importantă. În cazurile de agresivitate, de exemplu, e foarte importantă discuția pe care o avem cu părinții pentru stabilirea unor reguli pe care părinții trebuie să le aplice în educația copiilor. Din păcate, părinții nu-și mai găsesc timp să-și petreacă cu copiii lor acasă și de aceea copiii sunt dezorientați, nu au reguli. Și e foarte greu să le respecte la școală, dacă acasă părinții nu le impun (aceste reguli)".
Reclamă Grădiniței Nr. 17
Avându-le alături pe cele două fiice, pe Carla, de 5 ani și jumătate și pe Daria, de 4 ani și 3 luni, și vorbind cu ele și despre ele, doamna Gabriela a ajuns să facă o adevărată reclamă Grădiniței Nr. 17 (grădinița dintre blocuri unde învață și cele două prințese), o grădiniță cu program normal, gratuită și foarte îndrăgită de copii, pentru atitudinea doamnelor educatoare, modul lor flexibil de predare și de relaționare cu copiii celor două grupe. Cu puterea sa de convingere, doamna psiholog ne-a determinat ca la sfârșitul vizitei să poposim la grădinița cu pricina. De la Cabinetul de psihologie am ajuns în sala de clasă a doamnei prof. Nica Veturia, unde se muncea la colțul de istorie și la perdelele de camuflaj. Pe mese, am trecut în revistă manualele clasei a IV-a.
Domnul director lucrează de 34 de ani la orar și încă nu a terminat
Când am intrat în birou, domnul director Mircea Gârba lucra la orar. ,,De 34 de ani lucrez la orar. Mai am puțin și îl termin. Îl termin în fiecare an, înainte să înceapă cursurile. Niciodată nu am întârziat nici măcar o zi. Mai bine zis, acum îl finisez, ca să-i dau dreptate doamnei mele".  De față era doamna ,,directoare" Corina.
Am vorbit cu domnul director despre clase și profesori noi, despre o școală renovată din temelii, cu peste 1.000 de elevi, cu curtea asfaltată și cu o sală de sport funcțională. ,,În sfârșit, încep să mă simt bine, văzând cum toate au înflorit și dau roadele așteptate. Avem un colectiv de dascăli minunați și elevi pe măsura investițiilor făcute de Primărie și de colectivul nostru profesoral", conchide domnul director Mircea Gârba.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cine poate spune dacă auxiliarul e bun?”    

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:49:15 Ora standard a Europei de Est