Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cercul pedagogic al educatoarelor

Vineri, la Grădinița nr. 46 din Oradea

Cercul pedagogic al educatoarelor

Vineri, 21 noiembrie 2008, la nivelul întregului județ (Bihor), au avut loc cercurile pedagogice ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. În municipiul și sectorul Oradea, activitățile metodice s-au ținut la nivelul a zece grădinițe: pentru grupa mică - la grădinițele nr. 51 și 48, pentru grupa mijlocie – la grădinițele nr. 46 și 44, la grupa mare – la grădinițele nr. 46 și 9, iar pentru grupa pregătitoare – la grădinițele nr. 22 și 2. Educatoarele din sectorul Oradea au participat la activitatea metodică organizată la Grădinița din Săcădat.

Pentru educatoarele de limbă maghiară, cercurile pedagogice au fost găzduite de Grădinița nr. 52 (pentru educatoarele din municipiul Oradea) și de Grădinița din Roșiori (pentru cele din sectorul Oradea). Tema cadru a cercurilor pedagogice a fost “Noul curriculum și activitățile integrate” (la secția română) și “Educația pentru sănătate a preșcolarilor” (la secția maghiară).
Toamnă-toamnă darnică
Conducerea Grădiniței nr. 46 (director, inst. Rodica Ștef) s-a simțit onorată de faptul că unitatea pe care o conduce a fost desemnată să găzduiască (și să susțină), vineri, activitățile de cerc la nivelul a două grupe (mijlocie și mare). În ciuda acestui fapt, toate educatoarele (gazdă) au reușit să participe la activitățile de cerc.
La grupa mijlocie, inst. Alina Malița (de la grupa mijlocie “B”) a prezentat o activitate filmată de evaluare, intitulată “Toamnă-toamnă darnică” prin care au fost evaluate cunoștințele dobândite, priceperile și deprinderile, abilitățile formate și activate pe parcursul unui ciclu de lecții pe această temă, folosind o paletă bogată și variată de metode și procedee, ca și aria largă a disciplinelor vizate prin activitățile integrate desfășurate: activități de grupare, comparare și numărare, versuri, ghicitori și cântece menite să susțină ideea centrală și să ilustreze în limbajul lor specific cadrul, atmosfera, semnele, muncile, îndeletnicirile, fructele și legumele anotimpului autumnal).
Activitatea finală a celor patru grupe de copii a fost cât se poate de relevantă, jetoanele, distribuite și clasate exact au dat măsura științei lor.
Toamnă aurie
La grupa mare “B”, inst. Mihaela Dance a avut tot o evaluare, intitulată “Toamnă aurie”. Din activitatea filmată prezentată s-au putut lesne identifica domeniile experiențiale abordate: știință, limbaj și comunicare, creativ și estetic, iar metoda lotusului (lotusul fructelor și lotusul legumelor), cu accent pe ordinea exactă a așezării jetoanelor, a evidențiat atât bagajul de cunoștințe al copiilor, cât și măiestria profesională a educatoarei în aplicarea noului curriculum și desfășurarea activităților integrate.
În cadrul analizei lecțiilor și discuțiilor ce au urmat, conducătoarele de cerc, inst. Aurelia Bodea și Mariana Dragoș au subliniat faptul că tema cercului a fost bine cuprinsă și evidențiată în cadrul  celor două activități filmate. Chiar dacă nu toate cadrele îmbrățișează cu deschidere și plăcere noul curriculum, ele dovedesc cunoașterea lui. Cât despre activitățile integrate (sau interdisciplinare), noua abordare nu le încurcă câtuși de puțin pe educatoare, fiind convinse de faptul că este vorba de aceeași Mărie, dar cu altă pălărie (denumire).
(Ov. DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:45:30 Ora de vară a Europei de Est