Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima zi de școală, sub semnul excelenței

Din nou în Amfiteatrul Agora

Prima zi de școală, sub semnul excelenței

Cu zâmbete și cu emoții, cu speranțe și voie bună, anul școlar 2017-2018 a debutat luni, 11 septembrie 2017, și la Școala Gimnazială Internațională Agora. Amfiteatrul școlii s-a dovedit neîncăpător în fața mulțimii de elevi, părinți, cadre didactice și specialiști în educație prezenți la deschiderea acestei școli de elită din orașul nostru.

Au luat pe rând cuvântul fondatorul școlii, profesor doctor inginer Mișu-Jan Manolescu, cu o interesantă incursiune în istoricul școlii, referiri la misiunea și valorile acesteia, precum și  la menirea artei în educație. Managerul școlii, doamna Alina Angela Manolescu, a dat exemple concrete privind integrarea și adaptarea facilă în cadrul școlii a elevilor considerați problemă în alte sisteme de învățământ. Doamna director Laura Pașca a prezentat  echipa care va sta la cârmele școlii, iar responsabila Comisiei metodice, Daniela Drugaș, a subliniat aspectele care evidențiază Școala Gimnazială Internațională Agora în câmpul educațional autohton. Doamna învățătoare Diana Balaj a făcut referire la metodele inovative și plăcute utilizate în cadrul școlii la nivel primar.
S-a mai subliniat faptul că  această instituție de învățământ a devenit  un etalon și chiar un model instituțional, dat fiind că în cadrul  Școlii Gimnaziale Internaționale Agora pe lângă curriculum-ul național se predă și curriculum-ul internațional.
De-a lungul anilor, chiar dacă nu foarte mulți, Școala Gimnazială Internațională Agora a devenit o școală cu personalitate, o școală de rafinament și bun-gust unde toți cei implicați își dau concursul pentru ca lucrurile să funcționeze cât mai bine. Munca depusă a fost una în echipa care a dat rezultate pentru că, așa cum spunea cineva, „nu zidurile unei școli contează, ci spiritul care domnește în ea".
Programul academic al Școlii Internaționale Gimnaziale Agora este unul centrat pe elev, care promovează excelența academică printr-un curriculum inter-disciplinar, național și internațional, îmbogățit și riguros. Scopul permanent al școlii  este de a se asigura că toți elevii  au o gândire critică dezvoltată, rezolvă problemele în mod activ, sunt cititori care problematizează, cercetători sârguincioși și scriitori prolifici.
Un alt aspect asupra căruia s-a pus accent este faptul că Școala Gimnazială Internațională Agora trebuie privită - așa cum îi spune și numele - ca un forum democratic unde, la fel cum procedau și atenienii în antichitate, deciziile sunt luate în mod democratic, prin consultarea tuturor celor implicați în acest proces: elevi, profesori, părinți, specialiști în educație. Doar în acest mod școala reușește să pună la dispoziția celor interesați un proces educațional de calitate superioară.
S-au mai reliefat diferențele față de sistemul de învățământ tradițional în cadrul căruia informarea părintelui este, de multe ori, sumară. La Școala Gimnazială Internațională Agora  lucrurile stau altfel. Foarte multe studii arată că, atunci când evaluezi elevul doar prin note, el tinde să-și piardă interesul asupra a ceea ce învață. Prin urmare, în cadrul acestei școli, părintele este informat cu acuratețe nu doar asupra notei - care reprezintă evaluarea din ziua respectivă, la ora respectivă - ci asupra capacităților și competențelor elevului, asupra deprinderilor acestuia, asupra domeniilor în care acesta excelează și a competențelor la care copilul mai are de lucrat. Părinții elevilor agoriști sunt  mult mai mult decât simpli colaboratori.
Un alt aspect  demn de menționat  este faptul că,  în cadrul școlii, la anumite materii, pe lângă numărul de ore prevăzute în Planul de învățământ, sunt alocate două sau chiar trei ore suplimentare, în cadrul cărora profesorul poate reveni asupra unor noțiuni mai complexe sau poate realiza o fixare și o consolidare mai aprofundată
S-a mai arătat faptul că unul dintre cele mai importante aspecte din viața unui om este alegerea corectă a unei profesii și că e bine ca elevii să știe din timp dacă doresc  să devină ingineri sau sociologi, de exemplu. Avantajul Agora este acela că elevii, fiind supuși încă de timpuriu unor  diverse teste de personalitate, reușesc să se orienteze spre domeniile în care ei vor da randament maxim. Agora are modalitatea ei proprie de a-și pregăti elevii pentru viață, punând în valoare întregul lor potențial intelectual și afectiv, pentru că doar prin educație ei vor putea face alegerile potrivite.
Elevii școlii au fost solicitați să se implice în activitățile școlii așa ca și în anii trecuți, să fie receptivi și deschiși, așa cum se obișnuiește în cadrul acestei școli.
În încheiere, doamna profesoară de limba engleză Crina Miere le-a înmânat elevilor valoroasele certificate Cambridge obținute cu brio  în anul școlar precedent.
Cu curaj și bucurie, a început noul an școlar!
Prof. Daniela Drugaș,
responsabila Comisiei metodice
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prima zi de școală, sub semnul excelenței.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:51:25 Ora de vară a Europei de Est