Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Poliţiştii bihoreni veghează la siguranța copiilor în școală

Campania preventivă „Școală în siguranță”

Poliţiştii bihoreni veghează la siguranța copiilor în școală

Polițiștii de prevenire și proximitate bihoreni sunt alături de copii la început de an școlar, cu acțiuni punctuale și recomandări pentru a preveni victimizarea acestora.

Poliția Română desfășoară, până pe 29 septembrie a.c., campania națională de prevenire a victimizării copiilor „Școala în siguranță", ce are ca scop creșterea gradului de informare a elevilor aflați la debutul anului școlar, în vederea reducerii riscului de victimizare și de implicare în fapte antisociale.
În acest context, poliţiştii bihoreni transmit mesajul campaniei în toate unitățile de învățământ din județul Bihor, acesta fiind adresat atât copiilor, cât şi cetăţenilor care circulă pe drumurile publice zi de zi.
Cu ocazia activităţilor desfăşurate în cadrul Campaniei ,,Școala în siguranță", poliţiştii de prevenire și proximitate bihoreni informează elevii, părinții și cadrele didactice cu privire la normele de comportament în societate, măsurile de autoprotecție pentru prevenirea victimizării și consecințele legale asociate faptelor antisociale.
Activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni cuprind acțiuni punctuale, realizate zilnic în zona unităților de învățământ, la orele cu cel mai mare aflux de elevi.
Poliţiştii bihoreni le transmit elevilor și părinţilor că le sunt alături, gata să intervină ori de câte ori va fi nevoie, că pot să apeleze cu încredere şi să ceară sprijinul lor în rezolvarea problemelor cu care se confruntă, astfel încât nimic să nu perturbe drumul pe care au pornit pentru atingerea obiectivelor stabilite în activitatea şcolară.
De asemenea, poliţiştii bihoreni le prezintă elevilor materiale preventive având ca temă prevenirea furturilor, siguranța bunurilor personale, prevenirea infracţiunilor în mediul online, dar şi prevenirea victimizării prin accidente rutiere. Siguranţa elevilor în drumul lor spre şcoală şi spre casă, modalitatea de a se comporta în unitatea de învăţământ, dar şi evitarea stărilor conflictuale sunt unele dintre temele dezbătute de polițiștii bihoreni în interacțiunea lor cu elevii.
În același context, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au realizat 500 de afișe cu mesaje preventive care au fost expuse încă de la începerea anului școlar la avizierele tuturor unităților de învățământ din județul Bihor, precum și în locurile ușor accesibile elevilor și părinților. Totodată, polițiștii bihoreni au realizat și peste 1.000 de orare cu recomandări preventive pe teme de educație rutieră și siguranță în mediul online, care vor fi distribuite în această perioadă la întâlnirile polițiștilor bihoreni cu elevii.
La școală, un comportament civilizat și corect le poate aduce elevilor apreciere din partea profesorilor, dar și prieteni adevărați printre colegi, pentru că...
Atunci când se joacă cu alţi elevi evită să-i împingă sau să-i lovească, fie și din greșeală;
Dacă se întâmplă să asiste la o ceartă sau o altercaţie este bine să alerteze imediat profesorii sau personalul de pază;
Trebuie să aibe un comportament civilizat, fără să se lase influenţați de cei din jur sau să fie agresivi în comportament sau limbaj;
E importat să ceară ajutorul părinţilor şi profesorilor dacă ceilalţi copii îi izolează, umilesc sau jignesc.
O zi fără incidente de circulație în care să fie implicați copiii înseamnă că aceștia trebuie...
Să traverseze fără să alerge și numai după ce în prealabil s-au asigurat că șoferii i-au văzut și au oprit;
Să circule cu bicicleta doar pe pistele special amenajate sau prin parcuri;
Să evite să asculte muzică la căști și să fie atenți la drum.
Orice zi de școală va decurge fără probleme dacă cei mici respectă sfaturile oamenilor legii și...
merg înspre școală doar prin zone permise circulației pietonilor;
stau de vorbă doar cu persoane cunoscute;
evită să aibă asupra lor obiecte de valoare.
Vă mulțumim că respectați sfaturile polițiștilor!
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Poliţiştii bihoreni veghează la siguranța copiilor în școală.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:53:44 Ora standard a Europei de Est