Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Fondurile europene în Administrația publică locală

9-11 octombrie - Training

Fondurile europene în Administrația publică locală

La Hotel Capital Plaza, Bulevardul Iancu de Hunedoara 54, București, orele 10.00 - 19.00.
Locuri limitate, disponibile pentru două grupe: grupa I: 9-10 octombrie, grupa II: 10-11 octombrie 2017

Asociația ,,Ține de Noi" împreună cu Fundația Hanns Seidel - România anunță demararea unui amplu program de cursuri de administrație publică locală, dedicat tuturor angajaților din instituții publice locale, ori studenți sau persoane care își doresc o carieră într-o instituție publică.
Cursul are o abordare practică și punctuală cu privire la activitatea de realizare și gestionare a unui proiect. Cursul va trata modalitățile de redactare a unui proiect și mai ales tehnicile managerilor de a asigura un bun control asupra proiectelor. Se vor folosi ca studii de caz diverse proiecte care au obținut finanțare și ale căror rezultate au fost pe măsura așteptărilor.
Absolvirea programului de formare vă permite să coordonați cu succes proiecte la nivelul instituției unde sunteți angajat.
De asemenea, vor fi prezentate noțiuni privind accesarea fondurilor europene, în aşa fel încât să asigure fundamentul unei culturi de specialitate în sfera ştiințelor administrative necesar pregătirii și perfecționării funcționarilor publici. Cursanții vor fi familiarizați cu mediul legislativ și instituțional, dar și cu proceduri, regulamente, instrucțiuni obligatorii în procesul de implementare a proiectelor din fonduri europene.
Public țintă: Vor avea prioritate funcționarii publici cu atribuții în domeniu, în special din administrația locală, însă avem în vedere pentru echilibrul cursului permiterea accesului și celor din partea administrației centrale.
Seminariile vor fi organizate periodic, se desfășoară pe parcursul a două zile format intensiv, iar înscrierile sunt deschise în prezent pentru sesiunile:
9 - 10 octombrie - prima grupă
10 - 11 octombrie - cea de-a doua grupă
Participarea în cadrul acestor seminarii este gratuită.
Unde?
La Hotel Capital Plaza, Bulevardul Iancu de Hunedoara 54, București
Când?
9 - 10 octombrie orele: 10.00 - 19.00
10 - 11 octombrie orele: 10.00 - 19.00
Cum?
Participanții sunt rugați să-și confirme prezența printr-un e-mail la adresa: office@tinedenoi.ro, specificând grupa pentru care optează.
Program 9 - 10 octombrie
9 octombrie  
10.00 - 12.00 - Introducere și metoda de analiză a politicilor publice a lui Eugene Bardach - lector: Șerban Iosifescu
12.00 - 12.30 - Pauză de prânz
12.30 - 14.30 - Stakeholders analysis - lector: Șerban Iosifescu
Simulare privind procesul de luare a unei decizii și analiza părților interesate în acest proces - lector: Șerban Iosifescu
14.30 - 14.45 - Pauză
14.45 - 16.30 - Prezentarea cadrului general: Instituții implicate, mecanism de accesare a fondurilor, documente de programare - lector: Orventina Leu
16.30 - 16.45 - Pauză
16.45 - 17.45 - Accesarea fondurilor europene - noțiuni pentru administrația publică locală - lector: Orventina Leu
17.45 - 18.00 - Pauză
18.00 - 19.00 - Etapele ciclului de viață al proiectului; Analiza factorilor interesați; lector: Orventina Leu
10 octombrie
10.00 - 12.00 - Planificarea financiară (bugetul proiectului);
Managementul riscurilor;
Managementul echipei de proiect; lector: Orventina Leu
12.00 - 12.30 - Pauză de prânz
12.30 - 14.30 - Planul de afaceri: prezentarea secțiunilor și regulile de întocmire.
Care este documentația necesară pentru întocmirea unui proiect?
Reguli de eligibilitate pentru proiect și solicitant. lector: Carmen Roșu
14.30 - 14.45 - Pauză
14.45 - 16.30 - Monitorizarea și evaluarea proiectului;
Managementul comunicării în cadrul proiectului - lector: Carmen Roșu
16.30 - 16.45 - Pauză
16.45 - 17.45 - Managementul calității proiectului; lector: Carmen Roșu
17.45 - 18.00 - Pauză
18.00 - 19.00 - Surse de finanțare pentru proiect. lector: Carmen Roșu
Program 10 - 11 octombrie
10 octombrie
10.00 - 12.00 - Introducere și metoda de analiză a politicilor publice a lui Eugene Bardach - lector: Șerban Iosifescu
12.00 - 12.30 - Pauză de prânz
12.30 - 14.30 - Stakeholders analysis - lector: Șerban Iosifescu
Simulare privind procesul de luare a unei decizii și analiza părților interesate în acest proces - lector: Șerban Iosifescu
14.30 - 14.45 - Pauză
14.45 - 16.30 - Prezentarea cadrului general: Instituții implicate, mecanism de accesare a fondurilor, documente de programare - lector: Orventina Leu
16.30 - 16.45 - Pauză
16.45 - 17.45 - Accesarea fondurilor europene - noțiuni pentru administrația publică locală - lector: Orventina Leu
17.45 - 18.00 - Pauză
18.00 - 19.00 - Etapele ciclului de viață al proiectului; Analiza factorilor interesati; lector: Orventina Leu
11 octombrie
10.00 - 12.00 - Planificarea financiară (bugetul proiectului);
Managementul riscurilor;
Managementul echipei de proiect; lector: Orventina Leu
12.00 - 12.30 - Pauză de prânz
12.30 - 14.30 - Planul de afaceri: prezentarea secțiunilor și regulile de întocmire.
Care este documentația necesară pentru întocmirea unui proiect?
Reguli de eligibilitate pentru proiect și solicitant; lector: Carmen Roșu
14.30 - 14.45 - Pauză
14.45 - 16.30 - Monitorizarea și evaluarea proiectului;
Managementul comunicării în cadrul proiectului - lector: Carmen Roșu
16.30 - 16.45 - Pauză
16.45 - 17.45 - Managementul calității proiectului; lector: Carmen Roșu
17.45 - 18.00 - Pauză
18.00 - 19.00 - Surse de finanțare pentru proiect; lector: Carmen Roșu.
Răzvan Orășanu

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 15:48:34 Ora de vară a Europei de Est