Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Jocurile ,,afară” – sănătate și bucurie de la mic la mare

Asociația Joyful Learning

Jocurile ,,afară” – sănătate și bucurie de la mic la mare

Proiectul Jocurile ,,afară" - sănătate și bucurie de la mic la mare a debutat în luna septembrie și este implementat de Asociația Joyful Learning care beneficiază de finanțare din partea Direcției de Dezvoltare și Implementare Proiecte din cadrul Consiliului Județean Bihor.

Asociația Joyful Learning dezvoltă și implementează programe inovative pentru copii, tineri, adulți în scopul valorificării potențialului înnăscut, intereselor, talentelor prin dezvoltarea stării de bine și a echilibrului emoțional. În cadrul asociației se desfășoară activități de dezvoltare a competențelor cognitive, sociale, emoționale, motrice și de autonomie personală. Programele derulate de către educatorii și psihologii asociației sunt destinate copiilor preșcolari și școlari. Pentru realizarea obiectivelor sale, asociația își propune realizarea de programe de dezvoltare a intereselor copiilor și tinerilor, planuri educaționale individuale și de grup, organizarea de manifestații publice și alte activități de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii, promovarea educației de calitate în România.
Proiectul de față are ca și grup țintă 150 de preșcolari și școlari mici, 300 de părinți, bunici, cadre didactice și se desfășoară în perioada septembrie-noiembrie 2017. Scopul proiectului este conștientizarea populației orădene de importanța petrecerii timpului afară, precum și de beneficiile pe care le au mișcarea, sportul, jocurile de îndemânare, senzoriale și teatrul în aer liber asupra sănătății și dezvoltării armonioase a copiilor.
Printre activitățile din cadrul proiectului se numără următoarele: excursii la pădure, călărie,  participarea copiilor la joacă în aer liber în cadrul unor centre de activitate care vor viza dezvoltarea motricității grosiere, îndemânării, dexterității, abilităților cognitive prin matematică în mișcare, experimente în natură, dezvoltarea limbajului la centrul de Colțișor de poveste, dezvoltarea abilităților artistice - centrul de dans și teatru, artă. Nelipsite vor fi și serile de povești terapeutice cu ceai cald, în aer liber, teatrul în poală, teatrul de păpuși, dramatizarea. Competențele motrice și sportive ale preșcolarilor și școlarilor mici vor fi evaluate prin intermediul a șase probe, de către un profesor specializat iar apoi părinții copiilor vor fi îndrumați spre activitățile sportive potrivite vârstei.
La finalul proiectului va fi concepută o broșură despre beneficiile activităților în aer liber deoarece este foarte cunoscut faptul că în zilele noastre jocurile în natură nu sunt prioritare, cei mai mulți copii petrecând nespus de mult timp în fața calculatorului, tabletei, televizorului sau altor gadget-uri.
Ioana Omuț-Cherechianu,
responsabil proiect
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Jocurile ,,afară” – sănătate și bucurie de la mic la mare.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:39:03 Ora de vară a Europei de Est