Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Mondială a Educației la Școala Gimnazială Nr.1 Lunca

,,Educația este cel mai de preț dar pe care îl poate primi omul” (Platon)

Ziua Mondială a Educației la Școala Gimnazială Nr.1 Lunca

Vorbind despre educație, marele filozof al Greciei Antice, Platon, spunea: ,,Educația este cel mai de preț dar pe care îl poate primi omul".

 De-a lungul vremii ea a fost definită în diverse moduri. În sensul larg al cuvântului,  educația de calitate reprezintă cheia unei reușite profesionale pentru încadrarea individului într-un context social dat. Sensul educației este de a asigura condiții optime de exprimare a personalității.
Octombrie debutează cu un eveniment de mare însemnătate care pune în lumină locul și rolul educației ca și componentă a existenței socio-umane.
Ziua de 5 octombrie este decretată ca Ziua Mondială a Educației, prilejuind ample activități culturale, ştiințifice, expoziții tematice, concursuri sau lansări de carte. Este știut faptul că realizarea unor imperative devine posibilă doar prin raportarea lor la potențialul celor educați. În acest context și raportându-se la realitatea din şcoală, dascălii de la Şcoala din Lunca şi din structuri le-au insuflat elevilor încrederea în sine în vederea obținerii de rezultate bune și foarte bune, astfel:
*au manifestat interes pentru munca lor, recunoscându-le eforturile și progresele;
*i-au implicat pe elevi în activități de grup pentru atingerea unor obiective;
*i-au felicitat pentru activitățile lor și i-au încurajat să obțină și altele.
În consens cu activitățile prilejuite de Ziua Educației în întreaga țară, elevii de la S.G. Nr.1 Lunca, coordonați de dna director, prof. Angela Ilieș, de doamnele profesori Andreea Ciotea, Sanda Alb, Damaris Brîndaş-Cozma și Petronela Heredea, au pregătit un program consistent care confirmă încă o dată rolul educației, al formării și integrării noilor generații: prezentări PowerPoint pe teme educaționale, concurs interdisciplinar de cultură generală, vizionare filme și realizarea unor machete și planșe pe tema educației.
Fie ca astfel de activități să încurajeze munca și să dezvăluie cât este de importantă forța răbdării, a curajului și perseverenței pe linia educației.
Prof. Petronela Heredea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Mondială a Educației la Școala Gimnazială Nr.1 Lunca.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 11:21:41 Ora standard a Europei de Est