Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”

În Săptămâna Prevenirii Criminalității

Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”

Cele mai bune eseuri cu mesaje antiviolență scrise de liceeni, dar și recomandări preventive valoroase au fost publicate de polițiștii bihoreni în Ghidul de prevenire a criminalității „Mesajul meu antiviolenţă", lansat la Oradea în cea de-a doua zi a Săptămânii Prevenirii Criminalității.

Marți, 3 octombrie 2017, polițiștii bihoreni au continuat activitățile preventive organizate cu prilejul Săptămânii Prevenirii Criminalității, tema specifică a acestei zile fiind prevenirea victimizării minorilor, cu accent pe domeniul prevenirii criminalității informatice.
Astfel, începând cu ora 12.00, în Cetatea Oradea, a avut loc lansarea broșurii de prevenire a victimizării „Mesajul meu antiviolenţă", editată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor.
Prima parte a cărţii cuprinde 32 de eseuri realizate de elevi de liceu și gimnaziu din 30 de instituţii de învăţământ din județul Bihor și din județele Satu Mare, Maramureș, Cluj, Alba și Arad, în cadrul Proiectului preventiv regional „Şcoala fără violenţă", derulat în perioada ianuarie - mai a.c., în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea.
Prin intermediul eseurilor, centrate pe lupta împotriva violenţei, tema propusă de poliţişti tinerilor din instituțiile de învățământ participante, elevii şi-au prezentat propria viziune cu privire la violenţă, formele de manifestare a acesteia
şi modalităţi de abordare a luptei împotriva violenţei. Liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Partea a doua a broșurii cuprinde un ghid practic de prevenire a victimizării minorilor, prevederile Codului Penal cu privire la infracţionalitate, recomandări preventive ce trebuie însuşite şi aplicate de către copii, detalii cu privire la infracţiuni și răspunderea penală a minorilor.
În cadrul acestui eveniment, elevii din șase instituții de învățământ bihorene, respectiv de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, Școala Gimnazială Remeți, Școala Gimnazială „Nicoale Bogdan" Vașcău, Liceul  Tehnologic Nr. 1  Dobreşti și de la Școala Gimnazială Roșia au prezentat scenete cu tematică de prevenire a violenței, imaginate și regizate de chiar de copii.
Tinerii au abordat într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact cu privire la prevenirea manifestărilor violente, la efectele nocive pe care cyberbulling-ul şi violenţa le au asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, expresivitate și originalitate, liceenii participanţi au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Prevenirea victimizării minorilor și siguranța pe Internet au fost temele abordate de polițiștii de prevenire, proximitate și din mediul rural în cadrul activităților preventive organizate în cea de-a doua zi a „Săptămânii Prevenirii Criminalităţii".
Tot marți, începând cu ora 10.00, la Liceul de Arte din Municipiul Oradea, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat o activitate informativ preventivă sub genericul „Ora de net!", adresată elevilor de gimnaziu și liceu. Scopul activității a fost informarea elevilor cu privire la principalele modalități de utilizare în siguranță a Internetului. În cadrul acțiunii au fost dezbătute teme referitoare la siguranța pe Internet, reguli de autoprotecție în mediul virtual, drepturile de autor, traficul de persoane și pornografia infantilă.
Totodată, în cadrul evenimentului au fost expuse desenele realizate de elevii acestui liceu în cadrul concursului „Fața nevăzută a Internetului", organizat în cursul acestui an de  Liceul de Arte din Municipiul Oradea împreună cu Inspectoratul de Poliție Județean Bihor .
De asemenea, poliţiştii Biroului de Proximitate din cadrul Poliției Municipiului Oradea au avut întâlniri interactive cu elevii de la Şcoala Gimnazială „Dacia", Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici", Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Colegiul Tehnic ,,Transilvania".
În același context, marți, sub sloganul „Fii preventiv, alege siguranța!", poliţiştii de proximitate și de la posturile rurale de poliție au desfăşurat întâlniri şi dezbateri cu elevii, cadrele didactice şi părinţii, în toate unităţile şcolare din Judeţul Bihor. Tematica prezentată a fost axată pe identificarea situaţiilor de risc în care se pot afla copiii şi luarea măsurilor de prevenire adecvate, pentru a evita unele situaţii de victimizare, importanţa conduitei preventive şi necesitatea implicării în activităţi preventive alături de poliţişti.
Elevii implicați în concursul de eseuri desfășurat în cadrul proiectului regional Școala fără violență", ale căror lucrări au fost publicate în prima parte a broșurii de prevenire a victimizării „Mesajul meu antiviolenţă" sunt:
1.Oana Hepuțiu - Colegiul Național „Iosif Vulcan", Oradea
Prof. coord.: Mihincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina;
2.Siladi Milena - Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu", Oradea
Prof. coord.:Stroie Ramona, Țiț  Gabriela;
3.Luca Teodora - Liceul Tehnologic Nr.1  Dobrești
Prof. coord.: Dulău Daniela;
4.Cârpaciu Cristina - Colegiul Tehnic „Traian Vuia", Oradea
Prof. coord.: Nadia Bochiș;
5.Piscoi Dina - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Oradea
Prof. coord.: Belbe Ionela;
6.Alex Paraschivoiu - Liceul Teoretic „Lucian Blaga",Oradea
Prof. coord.: Ioana Trempe;
7.Alexandra Indrei - Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș
Prof. coord.: Sorina Purtan;
8.Pontoș Teodora Nicoleta - Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși", Oradea
Prof. coord.: Iova Nina;
9.Barbaric Larisa - Colegiul Tehnic Vadu Crișului
Prof. coord.: Miere Claudia;
10.Bodea Alexandra - Liceul Tehnologic nr.1 Șuncuiuș
Prof. coord.: Straton Monica;
11.Fericean Răzvan - Colegiul Național „Avram Iancu", Ștei
Prof. coord.: Rusu Inga;
12.Lupșe Laura, Stance Alesia - Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul", Oradea
Prof. coord.: Simona Zau;
13.Ciotea Alexandra - Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" Tinca
Prof. coord. Oana Lola Aura
14.Lunca Maria - Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", Oradea
Prof. coord.: Ionela  Belbe și Camelia Timofte;
15.Cuc Iarina-Flavia - Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Oradea     
Prof. coord.: Zopota Ciprian, Bubela Carmen;
16.Popa Cezara, Roșie Andrada - Școala Gimnazială Vașcău
Prof. coord.: Ifrim Carmen;
17.Haragoș Alexandru - Liceul Tehnologic Șuncuiuș
Prof. coord. Straton Maria Monica;
18.Varga Bianca Patricia - Școala Gimnazială Husasău de Tinca
Prof. coord.: Alexandra Maria Bulzan;
19. Muntean Andreea, Panda Melisa - Colegiul Național „Avram Iancu", Ştei
Prof. coord.: Pordea Ioana;
20.Andor Paula - Școala Gimnazială Hidișelul de Sus
 Prof. coord.: Călinescu Anca;
21.Bandi  Sefora - Școala Gimnazială Chișlaz
Prof. coord.: Popovici Florica, Szalkai Anca;
22.Blaga Naomi - Școala Gimnazială Câmpani
Prof. coord.: Boldor Alexandra Anca;
23.Petriș Mălina - Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu", Ștei
Prof. coord.: Toth Ioana;
24.Lazăr Alexandru, Taichiș Andrei - Școala Gimnazială Bulz
Prof. coord.: Blaga Mirela;
25.Rus  Lorena - Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", Oradea
Prof. coord.: Crăciun Andra;
26.Copos Denisa- Școala Gimnazială Sânnicolau Român
Prof. coord.: Pop Angela;
27.Toda Daria - Școala Gimnazială Roșia
Prof. coord.: Ciuhandu Florentin;
28.Erdei Denisa Ioana - Liceul Ortodox „Nicolae Steinhardt" Satu Mare
Prof. coord.: Gabriel Groza, Macarie Simona;
29.Borza Diana - Liceul Teoretic „Mihai Veliciu", Chișineu Criș
Prof. coord.: Felicia Amalia Palcu;
30. Astalaș Lorena Maria - Colegiul Național „George Barițiu" Cluj - Napoca Prof. coord.: Elena Coța;
31. Fara Maria Alexia - Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" Alba Iulia
Prof. coord.: Ana Maria Scheau;
32.Demian Larisa - Colegiul Național „Mihai Eminescu" Baia-Mare
Prof. coord.: Anca Gavra.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Marți - „Mesajul meu antiviolenţă”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:03:26 Ora de vară a Europei de Est