Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene”

Concurs naţional Euroșcola

„Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene”

Concursul național pentru liceeni EUROSCOLA este un proiect iniţiat de Biroul de Informare al Parlamentului European în România (BIPE), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), aflându-se anul acesta la a X-a ediție.

În contextul în care reprezentanții Parlamentului European și ai Consiliului Uniunii Europene au proclamat anul 2018 drept „Anul european al patrimoniului cultural", proiectul EUROSCOLA se desfășoară anul acesta școlar sub titlul generic „Rolul patrimoniului românesc în consolidarea identității europene".
Cu acest prilej Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea își anunță înscrierea în competiţia EUROSCOLA cu un echipaj format din 24 de elevi din clasele IX-XI, coordonați de prof. Sándor Lilla-Adél şi prof. Jăhăleanu Violeta. Elevii doresc să aducă în prim plan, prin implementarea acestui proiect, prin scopul, obiectivele şi activităţile propuse, istoria și valorile bihorene în context european, precum și dorinţa de a întări sentimentul existenței unei identități culturale europene.
Tema aleasă de echipajul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu" o reprezintă ,,Bisericile de lemn din Ţara Beiuşului", element de patrimoniu care trebuie cunoscut şi valorificat creativ la o vârstă când elevul este foarte receptiv. Urgenţa acestui tip de proiect nu mai trebuie subliniată, fiind evidentă dezorientarea culturală a omului contemporan. Paradoxal, prin recuperarea unui model cultural ce funcţiona într-o lume atomizată, se poate oferi o soluţie eficientă şi elegantă de integrare în spaţiul global, dar cu păstrarea trăsăturilor distincte locale.
Demararea acestui proiect a fost determinată de slaba, aproape inexistenta cunoaştere a bisericilor de lemn din Țara Beiușului, atât pe plan naţional, cât și pe plan european. Scopul echipei de proiect este informarea și conștientizarea publicului larg cu privire la valoarea de patrimoniu a acestor biserici, propunând totodată și măsuri pentru protejarea și promovarea acestora. Elevii sunt dornici să se implice în activităţi în care simt că eforturile depuse de ei contribuie la păstrarea şi preţuirea unor comori inestimabile ce definesc un popor, făcându-l unic, statornic şi nemuritor, în ciuda scurgerii timpului.
Echipa care va fi declarată câştigătoare la concursul EUROSCOLA va participa în 2018 la un eveniment Ziua Euroscola organizat la Strasbourg, eveniment ce reunește în fiecare an peste 500 de elevi din toată Uniunea Europeană.
În data de 3 octombrie 2017 elevii și profesorii din echipa Proiectului Euroscola am vizitat bisericile de lemn din Ţara Beiuşului. Această vizită a fost cu scopul de a documenta monumentele, de a aduna cât mai multe informaţii referitoare la istoria lor și de a afla de la localnici despre importanța acestor bisericuțe în viața comunității.
Cele cinci biserici vizitate au fost:
1.Biserica ,,Sf. Mucenic Teodor Tiron" din sat Rieni, comuna Rieni (1754) - monument istoric categoria A
2.Biserica ,,Sf. Arhangheli Mihail şi Gavriil" din Valea de Jos, comuna Rieni (1738) - monument istoric categoria A
3.Biserica ,,Pogorârea Sf. Duh" din sat Lazuri de Beiuş, comuna Lazuri de Beiuş (1696) - monument istoric categoria B
4.Biserica ,,Adormirea Maicii Domnului" din Totoreni, comuna Tărcaia (1697) - monument istoric categoria B
5.Biserica,,Adormirea Maicii Domnului" din Mierag, comuna Tărcaia (1756) - monument istoric categoria B
La această vizită au luat parte elevi din clasele 9 C, 10 A, 11 A, 11 C şi 11 D. Am fost însoţiţi din partea Protopopiatului Ortodox din Beiuş de către părintele Ciprian Herman, căruia îi mulţumim pe această cale.
Şcoala noastră participă la concursul naţional EUROSCOLA, aşa că avem rugămintea de a ne urmări activitatea pe pagina de Facebook special creată pentru acest concurs.
https://www.facebook.com/Proiectul-Euroscola-%C3%AEn-cadrul-Liceului-TeoreticOnisifor-Ghibu-Oradea-482039715508378/
Prof. Sándor Lilla-Adél şi prof. Jăhăleanu Violeta,
coordonatori proiect

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:15:45 Ora de vară a Europei de Est