Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor

Vineri, de Ziua Erasmus

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, școală de top în derularea proiectelor de mobilitate, s-a sărbătorit, vineri (13 octombrie 2017), Ziua Erasmus + cu participarea elevilor și profesorilor implicați.

Alături de conducerea școlii (director, prof. dr. Ruben Filimon, Simona Ardelean și Marinela Filip - directori adjuncți), alături de profesorii coordonatori de proiecte și de echipele de elevi, a participat inspector școlar Daniela Sopota, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnia sa însoțind delegațiile Colegiului în câteva mobilități europene.
,,România să fie o țară ca afară"
Directorul Colegiului, domnul profesor dr. Ruben Filimon, a felicitat echipele care derulează cu mult succes proiecte Erasmus + la nivelul Colegiului. Adresându-se, deopotrivă, profesorilor coordonatori și elevilor participanți la mobilități europene, domnul director a reiterat câștigurile, avantajele unor asemenea demersuri educaționale: îmbunătăţirea procesului de predare, formare şi învăţare, aprofundarea unor limbi (prin creșterea competenței lingvistice); dezvoltare personală, profesională și socială; mai multă armonie între educația formală, învățarea nonformală și formarea profesională; lărgirea orizontului de cunoaștere și îmbogățirea bagajului de cunoștințe, prin contact direct cu alte culturi, din țările partenere de proiect, dezvoltând astfel atât elevilor cât și profesorilor implicați, dar nu numai, sentimentul de apartenență la valorile europene și o mai activă implicare în comunitate.
,,Revenind din asemenea stagii de practică și întâlniri de proiecte, este de dorit ca voi să faceți ca România să fie o țară ca afară, ca ceilalți să o invidieze și să vină cu drag la noi", a conchis domnul director Ruben Filimon.
,,Învățământul românesc este un învățământ de referință"
Participând alături de delegațiile Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul"  la câteva mobilități europene, doamna inspector școlar Daniela Sopota a vorbit în cunoștință de cauză, evidențiind buna prestație pe care au avut-o respectivele delegații, imaginea reală și fericită pe care acești ambasadori ai României au creat-o și au promovat-o peste fruntariile țării. ,,Voi aveți o oportunitate pe care noi nu am avut-o; ne-ar fi prins bine asemenea  experiențe și pentru formarea noastră ca oameni și pentru formarea profesională. Grație doamnelor profesori, am avut ocazia în luna martie să ajung în Estonia, alături de delegația Colegiului vostru. Am avut bucuria să descopăr că fetele noastre, profesoarele voastre au fost mai deștepte, mai apreciate și mai ascultate, numai ochi și urechi, de către delegațiile celorlalte țări partenere de proiect. La un moment dat, ceilalți chiar au avut de învățat extrem de multe lucruri de la ele. Învățământul românesc este un învățământ de referință. Nu cred că ne echivalează în ceea ce privește pregătirea profesională. Sunt foarte mândră de voi pentru ceea ce faceți și prin ceea ce reprezentați acolo. Aș vrea ca și atunci când vor veni la noi, să fiți cei mai buni. Și într-un caz și în altul să fiți deschiși și receptivi. Erasmus Days este sărbătorită astăzi (vineri - n.n.) în 16 școli din județ. Voi ați fost aleși să reprezentați o nație, o școală; demonstrați că sunteți cei mai buni", a concluzionat doamna inspector școlar Daniela Sopota.
,,Programele Erasmus există de 30 de ani"
Doamna director adjunct Marinela Filip a punctat pe scurt, istoria Erasmus+, prezentând câteva cifre de referință. ,,Programele Erasmus există de 30 de ani.  La început se adresau doar studenților (ca burse în diferite țări europene). Înainte se numeau programe Socrates, Leonardo da Vinci sau Comenius, iar din 2014, Erasmus. La noi în țară, ele există de 20 ani; de 10 ani, după cum știți, existăm și în Uniunea Europeană. La nivel european, aceste programe au schimbat viețile a peste nouă milioane de oameni, a patru milioane de studenți. Din România au fost implicate în proiecte Erasmus circa 239.000 de persoane, 80.000 de tineri participanți, 53.000 de studenți, 68.000 de profesori, 3.500 de lucrători voluntari".
Doamna profesor de engleză Ramona Hontilă, moderatorul evenimentului, a dat apoi cuvântul profesorilor și elevilor implicați în proiecte Erasmus+.
Doamna profesor Delia Mela, care are o experiență de peste 10 ani în derularea de programe (,,un Guru al proiectelor care se bate și câștigă mereu", vorba doamnei inspector școlar), a prezentat, pe înțelesul elevilor ,,boboci" invitați la manifestare, ce înseamnă un asemenea parteneriat și care sunt oportunitățile oferite și unora și altora. ,,În Olanda avem un partener fidel, de peste 10 ani, dar avem parteneriate educaționale cu multe alte țări europene: Germania, Lituania, Bulgaria, Estonia, Italia, Grecia...". Au urmat ,,la microfon" doamnele prof. Alice Popa și Ramona Hontilă, cu relatări condimentate cu picanterii, convingătoare pentru a descrie atmosfera și modul în care se desfășoară asemenea mobilități, fiind subliniate oportunitățile oferite de fiecare dată vitejilor orădeni. Prin intermediul unor prezentări în PowerPoint, elevii Iulia Oros (din a XI-a C), Beatrix Boda și Antal Florin (din a XII-a C), Andrei Demian (din a XI-a E - fotograful de elită al vitejilor) și Cristian Olah (tot din a XI-a E) ne-au purtat pașii prin mobilitățile la care au participat: în Germania, Lituania, Belgrad, dar și la Chișcău, pe unde au legat noi prietenii; au văzut multe în vizitele făcute în turismul lor cultural la Parlamentul Serbiei, la Primărie și la Grădina Botanică, și-au perfecționat stilul și maniera în a conversa în limba engleză cu colegii parteneri de proiect, au văzut și au învățat multe și au mâncat sănătos.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” au fost subliniate oportunitățile derulării proiectelor.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:24:25 Ora de vară a Europei de Est