Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prevenția și combaterea bullyingului din mediul școlar

Proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială Nr. 11

Prevenția și combaterea bullyingului din mediul școlar

Şcoala Gimnazială Nr.11, Oradea este partener în Proiectul Erasmus+, EARLY CHILD ABUSE RESPONSE ENABLING -eCARE, acţiunea K2 - Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici, axat pe educaţia adulţilor, în vederea prevenirii timpurii a abuzurilor asupra copiilor (cu accent pe prevenția violenței școlare, respectiv a bullying-ului), 2015-2017, alături de şcoli şi instituţii din Turcia, Italia, Spania, Portugalia și Bulgaria.

Proiectul are ca scop elaborarea unui ghid de bune practici şi strategii eficiente de intervenţie în prevenirea violenţei în rândul elevilor şi a consilierii acestora în cazul în care au fost martori sau victime ale violenţei (a bullying-ului).
Astfel, în aceste zile, Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, este gazdă pentru 34 de profesori din cele cinci țări partenere, care participă la  al treilea curs din calendarul de activități al proiectului. Pe parcursul celor cinci zile de training, în perioada 16-20 octombrie 2017, va fi dezbătută problematica violenței școlare, cu accent pe aspectele care vizează fenomenul de bullying școlar, cu exemple concrete și modalități practice de prevenire și combatere a acestuia.
Luni, 16 octombrie 2017, la festivitatea de deschidere a acestui curs, la Hotel Astoria, oaspeții au fost întâmpinați cu un cuvânt de bun venit de către reprezentanții ISJ Bihor, inspectorii școlari: Iacob Adelina, Daniela Sopota, Elena Moțoc-Chivari și Florin Negruțiu,  precum și de către d-na director de la Școala Gimnazială Nr.11, prof. Alina Șaitoș, d-na director adj. prof. Ramona Lucaciu, d-na director adjunct Carmen Galutz și consilier educativ prof. Eva Paly. Din echipa de proiect, din partea școlii orădene, mai fac parte: prof. Zoia Ciogu, Crina Caba, Ioana Sîrbu, psiholog Tunde Tarr, prof. Adelina Iacob - inspector școlar și prof. Paula Zah - coordonator de proiect.
Paula Zaha & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (47 de poze), accesați Galeria foto: Prevenția și combaterea bullyingului din mediul școlar.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:17 Ora standard a Europei de Est