Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

#Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri,

#Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 13 octombrie 2017, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUS DAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul a avut o anvergură națională, chiar europeană desfășurându-se sub patronajul președintelui Franței, dl Emmanuel Macron.
Cu această ocazie, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii școlii, profesori și elevi, dar și invitați din partea comunității care au onorat invitația noastră (prof. Dorina Pop - consilier educativ  la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga", Oradea și dna Ioana Mihiți, manager marketing la S.C. Auto Bara & CO S.R.L.) s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
În deschiderea activității, dna prof. Dorina Săcăcian, în calitate de coordonator a realizat o activitate de diseminare cu privire la Proiectul Acțiunea Cheie 1- VET - mobilităţi individuale pentru învăţare, cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" 2016-2018. Proiectul aflat în derulare se înscrie în planul de mobilitate şi cooperare europeană contribuind la realizarea obiectivelor strategiei şcolii, de internaţionalizare a formării şi la diversificarea ofertei de formare, prin stagii practice organizate în parteneriat cu companii din Europa. Transferul de bune practici, însuşite în cadrul acestui proiect privind integrarea formării teoretice cu practica, va avea ca impact modernizarea şi eficientizarea formării elevilor din şcoala noastră. După cum a accentuat dna coordonator, formarea este centrată pe rezultate, cunoştinţe, abilităţi şi competenţe profesionale care vor fi adaptate cerinţelor de pe piaţa europeană a muncii.
În cadrul acestui proiect valoros, în perioada 31 martie-14 aprilie 2017 au avut loc primele două fluxuri - două mobilități în paralel, în Portugalia și Cipru, urmând ca următoarele două fluxuri prevăzute în proiect să se desfășoare chiar începând cu săptămâna viitoare, din 20 octombrie până în 3 noiembrie 2017, în aceleași locații. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt organizațiile Barceltecnica şi Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din orașul Barcellos, Portugalia și P. Kousios Electrical Ltd. şi Rivensco Consulting Ltd. din orașul Nicosia, Cipru.
În continuare, dna profesor Alunița Neag, în  calitate de monitor în cadrul mobilității din Portugalia a realizat o prezentare în imagini a participării elevilor și profesorilor la primul flux. Din cele relatate, s-a desprins ideea că elevii s-au adaptat bine la programul de lucru al  firmelor unde au efectuat stagiul de pregătire practică, au respectat reguli clare și au îndeplinit sarcini de lucru în termenele și condițiile cerute. S-a subliniat și faptul că  fiecare elev a acumulat cunoștințe și competențe de lucru în domeniul circuitelor electronice corespunzătoare calificării. Nu trebuie uitate nici dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză și nici dezvoltarea competențelor de adaptare la un alt mediu cultural și social. Din impresiile exprimate de elevii care au participat la primul flux s-a reținut faptul că experiența a fost una frumoasă, în care au învățat lucruri noi care negreșit le vor fi de ajutor în viață, au fost tratați cu respect la locurile de practică și au dobândit o deschidere spre tot ce înseamnă cultura și civilizația europeană.
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUS DAYS a fost marcat de sesiunea de informare cu privire la noul proiect Erasmus+ care a debutat în acest an școlar. În intervenția sa, dna profesor Alina Cotca, în calitate de coordonator, a realizat o prezentare a proiectului de mobilitate europeană pentru formare profesională (VET) cu titlul ,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism". Proiectul se va desfășura pe durata a 12 luni și va presupune o mobilitate pentru 16 elevi, stagiari VET din clasa a XI-a, calificarea tehnician în turism, care se va derula pe o perioadă de două săptămâni, tot în orașul Barcellos, Portugalia. Parteneri în acest proiect sunt  Associação Intercultural Amigos da Mobilidade (organizația intermediară) și Viagens Abreu și Barvitur (organizații de primire). Scopul proiectului este acela de a îmbunătăți nivelul de formare profesională al participanţilor, precum şi dezvoltarea personală a acestora prin participarea la un stagiu de pregătire practică în cadrul unor agenţii de turism cu experienţă pe piaţa turistică internaţională. În încheiere coordonatoarea proiectului a subliniat faptul că prezentul proiect dublează componenta teoretică a învăţării din ciclul liceal cu o componentă practică, răspunzând nevoii principale a viitorului absolvent de liceu tehnologic de a beneficia de o pregătire de specialitate cât mai apropiată de mediul real, de piaţa muncii.
La finalul activităților dna profesor Anca Curpaș, în calitate de coordonator, a realizat o informare cu privire la Proiectul Erasmus+ cu titlul ,,ECAM: Prácticas en Empresas en Europa", proiect care se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție de primire pentru doi profesori de la o școală parteneră (Escuela Comarcal Arzobispo Morcillo) din localitatea Valdemoro, Spania, sosiți la noi în perioada 8-14 iunie 2017, pentru activități de tip ,,job shadowing". În cadrul aceluiași proiect, patru elevi de la instituția parteneră au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în perioada 16 mai - 14 iunie 2017. În acest caz, liceul nostru a avut rolul de instituție intermediară. Cei prezenți la eveniment s-au bucurat și de prezența doamnei Ioana Mihuți, manager marketing service comunicare la S.C. Auto  Bara & CO S.R.L. Dna Mihuți a vorbit despre importanța experienței europene, pe care ea însăși a trăit-o, și i-a îndemnat pe elevi să profite din plin de oportunitățile care le sunt oferite de programele europene în domeniul educației finanțate de Uniunea Europeană și să fie conștienți că orice experiență nouă îi va ajuta să se dezvolte și să se desăvârșească în parcursul lor ca oameni și ca viitori buni profesioniști.
Ca și o concluzie, evenimentul #ERASMUS DAYS marcat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a fost unul de succes și a demonstrat că experiența proiectelor Erasmus+ este una pozitivă și benefică.
Prof. Urs Marcela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: #Erasmus Days la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 15:22:20 Ora de vară a Europei de Est