Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Sărbătorim Ziua Internaţională a Educaţiei

La Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea

Sărbătorim Ziua Internaţională a Educaţiei

,,Un bun profesor este asemeni unei lumânări. El se mistuie pe sine însuşi pentru a lumina calea altora" (Mustafa Kemal Atatürk).

Am dorit să marcăm într-un mod aparte această zi de 5 octombrie... Ziua Internaţională a Educaţiei.
Astfel le-am propus elevilor mei, din clasa a III-a E, câteva activităţi. Pentru început am discutat ce înseamnă pentru ei educaţia. Am realizat la tablă un brainstorming pornind de la acest cuvânt. Ideile au fost destul de multe şi de diversificate.
În cadrul celei de a doua activităţi, elevii au avut de decupat diferite frunze pe care au scris motive pentru care avem nevoie de educaţie. Printre acestea aş putea enumera: să fim oameni mai buni, să ajungem oameni importanţi, să avem o meserie/un job, să ne îndeplinim visele, să fim creativi, să fim mai inteligenţi. O dată ce au terminat de scris, frunzele au fost aranjate, după cum a dorit fiecare elev, pe doi copaci realizaţi din materialul unor pantaloni. Aceşti copaci au devenit copacii educaţiei.
A treia activitatea a presupus ca elevii să realizeze două afişe... bucuria de a fi educat  respectiv bucuria de a fi educator. Au fost împărţiţi în patru echipe, fiecare alegându-şi tema dorită pentru a realiza afişul într-un mod cât mai creativ. Au fost încântaţi de ce au realizat.
A venit vremea şi la joacă. Le-am propus un joc numit Sticluţa, în cadrul căruia au avut de conturat portretul profesorului ideal respectiv al elevului ideal. Astfel pentru profesor au enumerat: să fie corect, să dea note mari tot timpul, să se joace cu elevii, să nu dea teme pentru acasă, să iubească elevii etc. Pentru elevul ideal au precizat: să înveţe tot timpul, să iubească şcoala, să fie un coleg bun, să ajute alți colegi la teme, să ştie multe jocuri, să fie inteligent.
Ziua s-a încheiat cu diverse jocuri realizate afară în curte. Toate activităţile au fost pe placul elevilor şi cel mai mult le-a plăcut faptul că s-au jucat şi s-au distrat împreună.
În urma discuţiilor purtate, dar şi a acestor activităţi am încercat să le implementez elevilor faptul că „O educaţie bună este izvorul întregului bine în lume", după cum spunea Immanuel Kant.
Prof. Tăut Crina Lavinia
Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sărbătorim Ziua Internaţională a Educaţiei.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:30:50 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00