Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Greva de la OTL este ilegală, angajaţii să reia lucrul”

Primarul Ilie Bolojan:

,,Greva de la OTL este ilegală, angajaţii să reia lucrul”

Primarul Ilie Bolojan a susținut în această după-amiază o conferință de presă privind situația creată de blocarea transportului în Oradea de către angajații OTL, dar și măsurile propuse pentru rezolvarea acestei situații.

,,Doresc să spun din start că această mișcare este ilegală, deoarece conducerea OTL nu a fost notificată și pentru că, potrivit contractului colectiv de muncă, chiar în condiții de grevă trebuie să fie asigurată funcționarea a cel puțin 30% din transportul public, pentru ca cei care lucrează în Oradea, dar și pentru ca elevii care merg către școli să nu fie atât de afectați. Această acțiune este una anormală și iresponsabilă, care în niciun caz nu ajută orașul. În plus, OTL asigură transportul public și în cele două localități limitrofe: Borș și Sânmartin", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței de presă.
Primarul Ilie Bolojan cere angajaților OTL să își reînceapă activitatea
Primarul Ilie Bolojan a fost prezent la OTL încă din prima zi de protest, dimineață la prima oră, apoi ieri după-masă, dar și azi să vadă ce se întâmplă și să discute cu angajații OTL, pe care i-a rugat să reînceapă lucrul, pentru că negocierile între reprezentanții sindicatului și ai companiei de transport se pot derula, conform legii, și fără acestă acțiune de forță, care să însemne oprirea totală a lucrului.
,,Nu am reușit în aceste zile, din păcate, ca dialogând, să îi determin să reînceapă circulația, cu atât mai mult cu cât o parte a angajaților OTL au dorit acest lucru, dar un grup de forță nu a permis practic ieșirea autobuzelor și tramvaielor, blocând astfel ieșirile din baza OTL-ului", a precizat primarul Ilie Bolojan.
Azi, primarul Ilie Bolojan a avut  noi discuții la compania OTL, în urma cărora s-au luat anumite decizii.
,,Doresc să  comunic cetățenilor toate datele pe care le am, dar nu înainte de a-mi cere scuze tuturor orădenilor și tuturor care navetează în Oradea, pentru situația în care s-a ajuns și pentru inconvenientele pe care le au. Îmi cer scuze în numele Primăriei Oradea pentru această stare de fapt", a spus primarul.
Primarul a prezentat cu date și cifre un tablou a ceea ce înseamnă transportul public în Oradea, astfel încât orădeanul să înțeleagă întreaga situație în ansamblul ei.
Există o limită suportabilă a subvențiilor pe care bugetul local o poate oferi OTL
OTL este o companie cu acționariat exclusiv Consiliul Local Oradea, este o companie publică, având o cifră de afaceri anuală. În anul 2016, aceasta cifră era de 9,5 milioane euro, deci 42,7 milioane lei - din care subvențiile alocate de Consiliul Local Oradea reprezintă aproximativ 50%.
Deci 21,8 milioane lei reprezintă subvenția pe care Primăria Oradea o acordă, inclusiv anul acesta, pentru buna funcționare a OTL. Această subvenție se compune din două sume: o subvenție de exploatare de aprox. 15,8 milioane lei și o subvenție de tarif pentru subvenționarea abonamentelor elevilor și studenților de 6 milioane de lei. În concluzie, Municipiul Oradea alocă anual o subvenție cuprinsă între 4 și 5 milioane de euro anual și în plus 500.000 euro pentru partea de investiții.
,,Prin urmare, oricât ne-am dori, există o limită suportabilă a subvențiilor pe care bugetul local o poate oferi OTL. Având în vedere că bugetul orașului crește anual cu 5 - 7 %, e clar că nu putem aloca subvenții mai mari, decât această creștere pe care o are în mod natural orașul. În plus, câștigurile salariale la OTL sunt în medie cele mai mari din toate companiile la care Consiliul Local este acționar", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Urmează disponibilizări şi optimizarea curselor, după care se pot mări salariile
„Pentru a asigura o majorare a fondului de salarii inclusiv o majorare de salarii în cursul lunilor următoare și a anului viitor este nevoie de anumite restructurări de personal", a arătat primarul.
Cele două categorii de restructurări care se au în vedere sunt disponibilizarea unui număr de aproximativ 25-30 de persoane din personalul neimplicat, precum și optimizarea curselor din oraș. Conform celor discutate la întâlnirea cu conducerea societății, până la sfârșitul săptămânii viitoare echipa tehnică de la OTL trebuie să vină cu o propunere de optimizare a curselor din oraș, care să aibă în vedere menținerea curselor în orele de vârf, în așa fel încât să nu existe probleme în aceste ore, precum și reducerea numărului de curse prin mărirea timpului de la patru minute la cinci minute, de la opt minute la zece minute, în așa fel încât gradul de încărcare în afara orelor de vârf să ajungă la nivel corespunzător. Ca urmare a acestei optimizări, va fi o reducere de personal inclusiv în rândul celor care lucrează pe aceste curse, astfel încât bugetul de salarii care este alocat OTL-ului să poată acoperi o creștere de salarii pe care oamenii și-o doresc. Această creștere poate să fie atât de mare cât își poate permite societatea.
„În cazul în care vor fi depuse demisii, indiferent câte vor fi depuse, ele trebuie acceptate, pentru că așa este normal, urmând ca noi să asigurăm o funcționare în limite de avarie a transportului local" a spus primarul Ilie Bolojan, precizând totodată faptul că astfel de acțiuni nu vor fi încurajate nici în viitor, deoarece acestea îi afectează atât pe orădeni, cât și pe cei care lucrează ca navetişti în Municipiul Oradea.  Până la finalul săptămânii viitoare se va anunța ce poate oferi OTL-ul angajaților în ceea ce privește mărirea de salariu, însă ponderea acesteia încă nu se poate preciza astăzi. (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:29:31 Ora de vară a Europei de Est