Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

La Grande Lessive, pentru prima dată în Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa”

Proiect Erasmus+ la „Georgiu Popa” Cîmpani

La Grande Lessive, pentru prima dată în Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa”

Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa", Cîmpani, va derula în perioada 2017-2019 proiectul de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară Erasmus+ „Partageons nos sommets", finanţat de Comisia Europeană, prin intermediul ANPCDEFP, având ca partenere şcoli din Franţa (ţara coordonatoare), Italia şi Grecia.

În cadrul acestui proiect de parteneriat, acţiunea cheie 2, a avut loc prima activitate a copiilor noştri şi anume participarea la evenimentul cultural internaţional La Grande Lessive (Marea Spălare), joi, 19 octombrie 2017, un eveniment conceput în anul 2006 de plasticiana franceză Joëlle Gonthier care ia forma unei expoziţii de artă temporară realizată de mai mulţi artişti amatori din toată lumea, cu lucrări plastice în format A4 (desene, picturi, colaje, fotografii, poezie vizuală, artă digitală...).
Să adăugăm faptul că Marea Spălare de la Cîmpani este o premieră în România, conform informațiilor de pe site-ul lor http://www.lagrandelessive.net/?p=150601
Respectând tema acestei ediţii „Ma vie vue d'ici.. et là!" (Viaţa mea văzută de aici... şi acolo!), elevii noştri, coordonaţi de doamna director Anca Boldor (responsabil proiect), de doamnele prof. Denisa Lucuţa (membru proiect) şi Alexandra Terme au creat douăzeci şi două de lucrări în creion, acuarelă şi fotografie pe care le-au expus, conform regulamentului evenimentului, pe o sfoară pentru întins rufe şi prinse în clame de rufe din lemn. Munca copiilor noştri a fost apreciată de colegi, de dascăli şi părinţi, ideea „de a întinde la uscat" lucrările plastice surprinzându-i pe cei din jur.
Obiectivul acestei manifestări culturale care are loc de două ori pe an, în martie, respectiv octombrie şi care se întinde pe o singură zi de fiecare dată, este de a promova educaţia artistică, susţinerea creaţiilor contemporane şi dezvoltarea unor legături sociale între oamenii de toate vârstele şi din toate mediile de pe cele cinci continente.
Fotografia participării echipei noastre la Marea Spălare se află printre cele ale multor altor instituţii din întreaga lume, pe pagina http://www.lagrandelessive.net/?page_id=150443.
Consilier educativ,
prof. Denisa Lucuţa

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:59 Ora standard a Europei de Est